הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

למה 1,000,000 רוסים לא מתקרבים לנקניק הישראלי?

30/11/2003
תרבות הנקניקים היא תרבות של ממש בקרב המגזר שעלה מחבר בריה"מ לשעבר והמגזר הזה לא מוכן לוותר על הטעם של נקניקי פרימיום שהוא היה רגיל אליו, שאינם מוכרים כל כך בשוק הישראלי.

כ- 500 נקודות מכירה של מעדניות מיוחדות לנקניקים נפתחו בשנים האחרונות בריכוזים הדמוגרפים של המגזר הרוסי: חיפה, אשדוד, אשקלון, נתניה, ועוד עשרות ערים בהם מרוכזים מיליון רוסים.

פתיחת המעדניות נבעה מהדרישה הגבוהה לנקניקים הרוסיים, שאהובים על כל משפחה רוסית בישראל, כך עולה מנתוני מחלקת המחקר של חברת "שרייבר תדמיות". המשפחה הרוסית הממוצעת רוכשת בחודש ב- 250 שקל נקניקים - סכום גבוה ביחס למשפחה ישראלית, ומגזר זה לא מתקרבים למקררים של הנקניקים הממוקמים ברשתות השיווק הרגילות מאחר והם מתייחסים לנקניק הישראלי הכשר, כנקניק לא איכותי, יבש וחסר טעם".

לא פלא שרשתות כמו "טיב טעם" ומאות מעדניות גילו את הפוטנציאל ומביאים לכאן שורה של נקניקים כמו: היזיק הרוסי, הסוחייה קולבסה (הסלמי היבש), הפשטט (הפטה הצרפתי המוכר שמורחים אותו על הלחם השחור הרוסי), וכמובן לילדה טניה נותנים את הנקניק דוקטור סקייה שהילדים הרוסים משוגעים עליו, והאוקורוק.

ליצרני הנקניק הישראלי ישנה אפשרות לחדור לשוק הרוסי אם יידעו לבחור במוצרים הנכונים ובאסטרטגיה שמדברת אל מיליון הרוסים.

* יונתן שרייבר הינו מנכ"ל "שרייבר תדמיות"- המתמחה בשיווק לשוק הרוסי החרדי והערבי. דוא"ל: yonatan@shreiber.co.il

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד