הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

נשים חושבות בתמונות, האם אתה מכיר את ה"תמונה" של הצרכנית שלך ?

14/04/2011

השבוע שכבתי לי במיטה בעוד אחד מלילותיי נטולי השינה וכמו כל אישה שמכבדת את עצמה, העברתי את הלילה .."בחפירות". מחשבות על השנה שהייתה ,מה השגתי , ממה אני מרוצה , ממה לא.. תוך כדי עברתי למחשבות על בגדים ונעליים {איך לא?} , קצת סידורים ולפתע , הכתה בי התובנה : אני חושבת בתמונות … נשים חושבות בתמונות !

מה זה אומר ? זה אומר שנשים ,בניגוד לגברים, מסתכלות על החיים בקונספט הכולל שלהם וכל הפרטים צריכים להשתלב בסופו של דבר לתמונה אחת.. מושלמת!

אני אסביר : בתחילת הקריירה שלי כשרציתי להיות תקציבאית במשרד פרסום, לא חשבתי רק על העבודה במשרד פרסום ,אלא על כל עולמות התוכן שמתחברים עם תקציבאית במשרד פרסום וזה אומר שידעתי בדיוק : היכן אעבוד, היכן אגור,עם איזה סלולארי אדבר,מה אלבש ,איזה מותגים אקנה ,באיזה צבע יהיה השיער שלי ,היכן אתאמן (וכמובן שאתאמן) היכן אבלה ,אילו ספרים אקרא ,עם איזה גבר אצא , מי יהיו החברים שלי ועוד ועוד ..

כשהחלפתי עבודה , לא החלפתי רק עבודה : עברתי דירה , שיניתי סגנון לבוש , החלפתי חדר כושר. עם המעבר משלב אחד לבא אחריו בקריירה או בחיים האישיים ,השתנתה גם תמונת המציאות שלי ואיתה גם כל עולמות התוכן שהרכיבו אותה .

רואים? נשים חושבות בתמונות.

נכון,  התמונה שונה ומשתנה מאישה לאישה ,אבל לכל אחת מאיתנו בכל שלב בחייה יש תמונה על איך היא רוצה שהחיים שלה ייראו ואת זה היא מתרגמת למציאות "חלומית" לחלוטין .

בשנים האחרונות , לדיון הצטרף שחקן חיזוק נוסף: Well Being

כולנו רוצות לחוות את החיים במלוא העוצמה ואם אפשר אז גם עם קמצוץ או שניים של התרגשות וטעם. היום אנו לא רוצות רק לחיות. אנו רוצות לחיות טוב! 

לפי הפסיכולוגיה Well Being  מוגדר כרווחה נפשית ,המתייחסת לאופן בו אנשים מעריכים את חייהם, וכוללת בתוכה קיומם של רגשות חיוביים וכן העדר רגשות שליליים ,כלומר רמת שביעות הרצון הכללית מהחיים . עד לפני שנים ספורות נהוג היה לחשוב כי תפיסת ה- Well Being  היא נחלתם של עשירים בלבד ופתאום החלו לנשב רוחות חדשות ,נשים החלו לדבר על Well Being ,לפרגן לעצמי,לעצב את חיי במו ידיי,להשיג מטרות,להציב גבולות,והכי חשוב הלגיטימציה להרגיש טוב ולהיות מאושרת. 

וכמו כל דבר אחר בחיינו, תרבות הרייטינג של ערוץ 2 הכניסה את ה- Well Being לביתה של כל אישה ישראלית,תוכניות ריאליטי קמות חדשות לבקרים ובכולן יש "סמדי בומבה" כזו או אחרת שהפעם , לשם שינוי היא עשתה משהו בשביל עצמה.

ואתם בטח תוהים: נשמע נהדר, אבל מה לשיווק ולזה  ? 
בזירה התחרותית של היום ,חייבים לתת לצרכנית חוויה שהיא מעבר לתועלת הפונקציונאלית של המוצר.בכל פעם צריך לקחת איזושהי הבטחה או רעיון ולהציג אותם דרך INSHIGT  אחר,חדש לגמרי.

היום, התכונות הפונקציונאליות של המוצר כבר לא מספיקות כדי לייצר בולטות.כדי שצרכנית תתחבר למותג מסוים הוא צריך להיות רלוונטי עבורה ולהתחבר לעולם התוכן שלה ,לצרכים ולרצונות שלה ואתם יודעים מה? גם ל"תמונה" שלה   

אמממה , רייטינג לחוד ומציאות לחוד – בטלוויזיה התמונה תמיד מושלמת (פתאום כל כך כיף לסבול) ה- HAPPY END מגיע אחרי 45 דקות, ובחיים,  ה-END אתם כבר יודעים מתי הוא מגיע וה-HAPPY ,הוא חומק כל הזמן מבין האצבעות : בגיל צעיר,אנו הנשים להוטות להגשים את החלומות שלנו ולסדר,כל אחת, את "התמונה" האידיאלית שלה.

הסיבה לכך היא שבגיל צעיר אנו משוחררות יותר, מעזות יותר ,לא פוחדות ובעיקר חיות את הרגע.

אבל עם הגיל גדלה גם האחריות : משכנתא , חובות , היסוסים , פחדים, כישלונות מהעבר  וגם כל מיני דברים קטנים (אבל מאד מעצבנים) כמו : דיאטה,פקקי תנועה, דוחות חנייה ויכוחים עם הבעל …אז למי בכלל נשאר זמן לסדר תמונות או להגשים חלומות? 

אז מתי המותג שלי הופך רלוונטי בעיני הצרכנית שלי ?
א."מותג מחבר" - נשים מתחברות לחוויה ועומק, הן אוהבות לחלוק ולשמוע, הן מחפשות אינטימיות,לכן ההבטחה של המותג צריכה להתחבר לערכים החשובים להן ולעולם התוכן העכשווי שלהן ולחבר אותן עם עוד נשים דומות .

ב."מותג השראה" - המותג שלי הוא חלק עיקרי וחשוב בבניית הזהות של הצרכנית שלי בכל שלב בחייה וחלק ממי שהיא רוצה להיות.

בסופו של יום , כדי שמותג יהיה רלוונטי עבור הצרכנית שלו הוא צריך לדעת לזהות מהי "התמונה" של אותה אישה ולהעניק לה את התחושה שלא רק שהוא הוא ישתלב בתוך התמונה הזו , אלא שבלעדיו היא לא תוכל להיות תמונה מושלמת!

על הכותבת
משווקת ביום וכותבת בלילות על השילוב שבין שיווק , ו-WELL BEING

בעלת ניסיון של עשר שנים בעולם הפרסום והשיווק ,  תואר ראשון בתקשורת ו- MBA במינהל עסקים ושיווק . בעברה תקציבאית בכירה במשרדי פרסום גדולים , טיפלה בתקציבים אסטרטגיים של ארגונים בכירים במשק :  בזק , סלקום , המסלול האקדמי המכללה למינהל , תנובה ועוד.

בחמש השנים האחרונות ניהלה את תחום שימור וגיוס הלקוחות בשירותי בריאות כללית.
היום יועצת אסטרטגית למיתוג ויצירת בידול לעסקים  בתחום ה-WELL BEING

 

 

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד