הפוך לעמוד הבית
יפעת

יחיעם במיתוג מחדש באמצעות עדלי

יצרנית הנקניקים והפסטרמות "מעדני יחיעם" מיתגה מחדש את מוצריה בהשקעה של כמיליון שקלים. באירוע השקה שנערך ב"הבית הירוק" בתל אביב , חשפה החברה את תוצאות הליך המיתוג אותו עברה, במסגרתו עדכנה החברה את הלוגו שלה, רעננה את נראות המוצרים, חוזקו ערכי הליבה של החברה כנקניק בוטיק ונוצרה שפה חדשה ומבדלת. מטרת המיתוג החדש הוא לתת דגש ולחדד את היתרונות של מעדני יחיעם מול מתחריה.תהליך המיתוג בוצע על ידי חברת "עדלי". 

שוק מעדני הבשר הנו שוק צפוף ופועלות בו מספר חברות מובילות שחלקן אף הצליח לייצר לעצמו בידול עיצובי ותדמיתי.  היקף השוק נאמד בכ- 700 מיליון שקלים בשנה (מחירים לצרכן). יחיעם, שחקן שלישי בשוק (אחרי זוגלובק וטירת צבי), נחשבת לחברה משפחתית יותר ביחס למתחרותיה. הצרכן רוכש את מוצרי הקטגוריה מסיבות ראציונאליות בהם מבצע, טעם וזמינות, ללא עקביות ונאמנות לאורך זמן. יחיעם שמה לה למטרה ליצור לעצמה זהות מותג מובחנת, מובדלת ואטרקטיבית, אשר מסוגלת לייצר קשר רגשי בקרב צרכני הקטגוריה, שיכול להוביל להעדפה ולאהבה. דווקא בזכות קוטנה, ניתן לנכס לסיפור המותג ערכים שבאים ממקום אנושי, חם, אינטימי, שקוף, נבון ואף להתחבר לבוטיקיות ולתעוזה. 

 

ביחיעם צופים כי המיצוג החדש יגדיל את אחיזתה בכ- 15-20 אחוזים כלומר, יגדיל את אחיזתה לכדי 18%. החוזקות עליהן נשען המיתוג החדש הן: מומחיות, אמיתיות ונועזות. התמחות בייצור נקניקים לאורך שנים, מוצרים מסורתיים ואיכותיים ביותר, המיוצרים על ידי צוות מקצועי, טכנולוגיות מתקדמות וחומרי גלם משובחים.

במעמד מיוחד זה, מציינת יחיעם הישגים חשובים נוספים שרשמה השנה. היקף המכירות של מעדני יחיעם גדל בשנת 2012 בכ- 7% לעומת 2011.  במהלך 2011/2 הושקו מספר מוצרים חדשניים בהם קטגוריית נקניקיות ופסטרמות 100% טבעיות. סדרת מוצרי "דק דק", תחום בו  יחיעם היתה החלוצה בשוק, הורחב בשנה החולפת במספר מוצרים חדשים. פעילות היצוא של החברה, בעיקר למדינות ארה"ב וצרפת, רושמת אף היא גידול של כ-30% ב-3 השנים האחרונות, 

לדברי יוחאי נאמן, מנכ"ל מעדני יחיעם: מעדני יחיעם רואה בחדשנות את הציר האסטרטגי המרכזי ומנוע הצמיחה המשמעותי שלה לשנים הבאות, כאשר אחת המטרות העיקריות הינה מינוף החדשנות הטכנולוגית והייחודיות במוצרי החברה כמפתח להרחבת הפעילות ליצוא. בשנים האחרונות אימצה החברה גישה חדשה לתחום החדשנות והמו"פ המבוססת על המערך הטכנולוגי של החברה ומומחים חיצוניים לחדשנות. במסגרת זו נסרקים באופן שוטף ומדעי תחום מעדני הבשר בעולם ותחומים משיקים. בשנת 2012 מכירות מוצרים חדשים (שגילם עד שלוש שנים), היוו כ- 36% מכלל המכירות: כשרות חדשה "פלייש", סדרת אח"י – מוצרים עם 100% חומרים טבעיים, אריזות זיפר, חטיפי קבנוס דק-דק ועוד נוספים וטעימים. לחברה צבר פרויקטי מו"פ מקוריים וחדשניים אשר נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים. חלק מהפרויקטים החדשניים מקבלים תמיכה של המדען הראשי.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד