הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

טרה, קוקה קולה ו-YES הם הזוכים בפרס "ההשקה המנצחת"

10/09/2013
טרה, קוקה קולה ו-YES הם הזוכים בפרס "ההשקה המנצחת" (הגדל)

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי מעניקה מידי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקות יוצאי-דופן, אשר עומדים בקריטריונים שנקבעו ע"י הועדה.

לקראת התכנסותה של ועדת החדשנות להענקת הפרס עבור הרבעון השני  השנה, הוגשו  כ 20 מועמדויות של מגוון מהלכי השקה ושיווק חדשניים בתחומים רבים , מתוכם: קוסמטיקה,  מדיה, ביטוח, פיננסים, קמעונאות, תקשורת, פארמה ,מזון ומשקאות.

 

הוועדה בחרה בשלוש השקות מנצחות מתוך המועמדויות:

גבינה צהובה "נעם" של טרה – תחום המזון והמשקאות

YesMiltiRoom של YES – תחום המדיה

ומהלך השמות של "קוקה קולה" – תחום המזון והמשקאות

מנימוקי השופטים :

 

גבינה צהובה נעם של טרה:

בצעד שיווקי מחוכם, הצליחה טרה להשיק מוצר באופן בו תוך חודשיים בלבד, יחלוש על כ-15% מהקטגוריה .. מדובר בגבינה הצהובה "נעם" אשר עד להשקתה, נשלט השוק אליו נכנסה כמעט בלעדית על ידי "תנובה". בהדגשה ובבידוד של אלמנט ספציפי של חדשנות המוצר על פני מתחריו בקטגוריה- היותו נקי מחומרים משמרים- ובשיווק ויחסי ציבור חדים ומדויקים- שינתה טרה את פני שוק הגבינות הצהובות ואת דרישת הצרכן בשוק זה, והפכה לשחקנית בעלת חשיבות בלתי ניתנת לערעור בתחום הגבינות הצהובות. 

 YesMultiRoom של  YES

בהדגשתה את החדשנות הטכנולוגית ויצירת התנאים האולטימטיביים לצפייה בתוכן, Yes החלה במהלך השירות המתקדם והחדשני של הצפיה הנדחית-  YesMultiRoom. "יס מולטי-רום" מספק מענה לצורך של הלקוח לצפות בתכנים ובהקלטות מכל ממיר בבית גם אם תכנים אלה לא הוקלטו בו, אלא בממיר אחר. כך יכול הלקוח, לדוגמה, לצפות בתוכן בחדר אחד דרך ממיר "מרכזי", ולהמשיך לצפות בו בממיר "משני" הממוקם בחדר אחר בדיוק מאותה הנקודה. מדובר במוצר ראשון מסוגו בארץ, שמאז השקתו זכה להצלחה בקרב הצרכנים ועורר עניין רב.

 

מהלך השמות של "קוקה קולה"

בתחילת מאי, שונו כל אריזות משפחת קוקה קולה, ועל התוויות והפחיות הופיעו שמות מתוך מאגר של כשמונים שמות- אלה כללו הן שמות נפוצים (שחר, ליאור...), והן כינויים נפוצים לשימוש (אמא, אבא...). "קוקה קולה" השכילו להבין כי הצרכן תר אחר חוויות פרסונליות אישיות משמעותיות בעולם המותגים הסובב אותו. עבור הצרכן, מציאת בקבוק עם שמו או שם אהוביו מוטבע עליו, מחזק את החיבור הרגשי עם המותג, וכן את הצורך לקנות את המוצר- ואף לחלוק את תחושותיו עם אחרים. המהלך השיווקי כלל מספר מימדים- מהם גם אפליקציה ייעודית, ויוזמת דיגיטל נוספת אשר כללה הקרנה של שמות בטיימס-סקוור בניו יורק. כתוצאה ממהלך השמות, נרשם גידול של 1.1% במכירות של "משפחת קוקה קולה" לעומת אשתקד.

 

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "יחד עם חבריי בוועדת החדשנות אנו שמחים לראות את פרס ההשקה המנצחת, אשר עדיין נחשב חדש יחסית בעולם השיווק, סוחף בהתלהבות את טובי המשווקים במשק ואת כל מי שחדשנות שיווקית מאתגרת ומרתקת אותו. אנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות בשלל אספקטים,  ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה.

 אנו מברכים את הזוכים ברבעון השני של 2013 וקוראים לחברות החתומות על מהלכי השקה מצליחים להגיש מועמדות לרבעון הבא".

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד