הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מעדני מיקי הופכים למעדניה של מיקי

18/11/2013

-          "גיאוקרטוגרפיה"

מהלך אסטרטגי מהפכני בחברת מעדני מיקי, חברת הסלטים השלישית בישראל ומובילת שוק הדגים הכבושים והמעושנים בארץ. בימים אלה מציגה החברה מיתוג מחדש למוצריה תחת השם 'המעדנייה של מיקי'.

 

שוק הסלטים בישראל גלגל בשנה האחרונה מעל ל- 800 מיליון ₪, ושוק הדגים המעושנים והכבושים גלגל בשנה האחרונה כ- 88 מיליון ₪. מבדיקה כמותית שנערכה, נמכרו בתקופה זו כ- 32,790 טון סלטים וכ- 841 טון דגים כבושים ומעושנים.

 

המהלך של 'מעדני מיקי' כולל נראות חדשה לכלל מארזי החברה הנמצאים על המדפים ברשתות השיווק ורצפת המכירה. על מהלך המיתוג חתום סטודיו העיצוב של ברוך נאה והושקעו בו למעלה מ- 5 מיליון ₪.

 

לדברי שולי חן, מנהל שיווק 'המעדנייה של מיקי', בחירת הקו המיתוגי החדש נולד לאחר עבודה אינטנסיבית ומאמץ רב שערכנו במעדני מיקי ובסטודיו ברוך נאה, ואשר נמשך על פני למעלה משנה וחצי, וכללו מחקרים שונים על מוצרי החברה אשר הובילו להתאמה מלאה לקונספט של מעדנייה. מכאן התקבלה ההחלטה לשם מותג חדש 'המעדנייה של מיקי' המאחד תחתיו הן את קטגוריית הסלטים והן את קטגוריית הדגים ונותן אפשרות להרחיב את תחום הפעילות של החברה גם לקטגוריות נוספות המשתלבות במעדנייה בעתיד.

 

המהלך האסטרטגי החדש כלל סוגים שונים של מחקרים איכותיים (שש קבוצות מיקוד שונות) ומחקרים כמותיים שנערכו על ידי חברת "גיאוקרטוגרפיה" ומחקרים אינטרנטיים שבוצעו באמצעות חברת "כלים שלובים". מחקרים אלו הבהירו כי הצרכן הישראלי, בכל הקשור לסלטים מצוננים ודגים כבושים ומעושנים, מבקש לקבל מוצר טרי ואיכותי עם דגש על טעם ויחס אישי. המעדנייה בנקודות המכירה נתפסת בעיניי הצרכן כמי שמספקת לו את הדרישות הללו. עוד עלה מן המחקרים כי רכישה במעדנייה הינה חווייתית וקונספט זה נתפס כמתאים ביותר למעדני מיקי מכלל המתחרים בשוק – מ'המעדנייה של מיקי' כולם יכולים ליהנות במחיר השווה לכל נפש וממוצרים המתאימים לכולם. מאחורי מעדני מיקי מומחיות ומורשת קולינארית ארוכת שנים.

 

עבודת עיצוב האריזות הוטלה על סטודיו ברוך נאה, הסטודיו המוביל בישראל למיתוג, שניצח באופן אישי על העיצובים, מתוך רצון לתרגם את האסטרטגיה לשפה עיצובית המתאימה ביותר, שתעביר את המסר בצורה הברורה ביותר. לוגו המותג השתנה בהתאם והוא מורכב מ"חותמת" 'המעדנייה של מיקי' עם אזכור שנת ההקמה (1939), סמל העוגן הוותיק בתוספת פסים בצבעים סגול המזוהה עם "מעדני מיקי" מהמיתוג הקודם שנערך לפני כחמש שנים, כחול למוצרי הדגים וירוק לסלטים המצוננים, המעניקים אסמכתא למומחיות ולמורשת הקולינרית ארוכת השנים של חברת "מעדני מיקי". 

 

בלוגו המוטבע על אריזות הסלטים, הבחירה בצבע הירוק בתוספת עלי הפטרוזיליה משני צידי החתימה, מביאה תחושה של טריות ישר אל המדף ובלוגו המוטבע על מוצרי הדגים הכבושים והמעושנים נבחר הצבע הכחול כרקע לאריזות ועליו מוטבע חותמת 'המעדנייה של מיקי' בתוספת ראש וזנב של דג המביאים אל המדף את תחושת הים. כל זה נועד להעניק למוצר אותנטיות של מוצרים שיוצרו על ידי חברה מומחית, עם הקפדה על איכות, טריות וטעם, ממש כפי שנדרש ממעדניות.

 

רוני ארביב, סמנכ"ל השיווק, 'המעדנייה של מיקי' מסביר: "לחברה ניסיון עשיר ומסורת רבת שנים שיחד יוצרים מוצרים איכותיים ומיוחדים ומדורגת במקום ה- 3 בשוק הסלטים בישראל ובשוק הדגים המקומי נמצאת במקום הראשון. מתוך הבנה כי הצרכן תופס את 'המעדנייה של מיקי' כשילוב מצוין של איכות, טעם וטריות של מעדנייה עם האפשרות של כל אחד פשוט לקחת מהמדף ולשים בעגלה".

במכסי האריזות בתוך השטח של "המדבקה" מוטבע ברקוד סלולרי (QR) שסריקה שלו באמצעות טלפון סלולרי מובילה ישירות אל אתר אינטרנט של "מעדני מיקי", שישודרג אף הוא בקרוב ויעביר לקבל הצרכנים אינפורמציה עדכנית על מוצרים חדשים שיצאו לשוק, על מבצעים ועוד.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד