הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" בשיתוף פעולה עם אולווייז

12/03/2018
תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" בשיתוף פעולה עם אולווייז

במסגרת קמפיין Like a Girl שעורכת Always מידי שנה לרגל יום האישה הבינלאומי, מקדם המותג משימה חברתית הקשורה לחיזוק הביטחון העצמי בקרב נערות בישראל ובעולם. השנה, Always שמה לעצמה למטרה לעודד את הבנות בישראל לממש את הפוטנציאל שלהן עוד מגיל ההתבגרות ולמצות את היכולות והכישרונות של נערות בישראל. לשם כך, חברה עם "סודקות את תקרת הזכוכית" של "כל ישראל חברים" הפועלת בבתי ספר ברחבי הארץ, במטרה להיאבק בסטיגמה החברתית לפיה ישנם מקצועות "של בנים", ומקדמת תכניות לימודים עבור נערות בתחומי המדע והטכנולוגיה, בהם ניכר הפער המגדרי.

מסקר שערכה העמותה עולה כי מרבית התלמידות שלוקחות חלק ב"סודקות את תקרת הזכוכית" דיווחו שהתכנית סייעה להן בחיזוק המוטיבציה ללימודי מתמטיקה ברמה גבוהה: כ- 80% מהן חשות שהתכנית מסייעת להן להתמיד בלימודי המתמטיקה, ומחציתן מדווחות שהתכנית תורמת במידה רבה לביטחון העצמי שלהן.

במסגרת סקר שערך המותג אולוויז לרגל יום האישה הבינלאומי בקרב צעירים בישראל, עולה כי בטווח זמן קצר של כ-5 שנים, ההערכה העצמית והערכת המסוגלות של בנות צונחות ביותר מ-40%! בסקר שנערך בשבוע שעבר, עבור Always על ידי חברת "מדגם", בקרב 82 ילדים בגילאי 7-9 ו- 82 ילדים בגילאי 12-14, עולה כי 58.5% מהבנות בגילאי 7-9 חשות כי בנות חכמות יותר מבנים, לעומת 34.1% בגילאי 12-14. גם בקרב הערכת ההצלחה בלימודי המדעים ניכר כי עם השנים, בנות מעריכות פחות את יכולותיהן: 36.6% מהבנות בגילאי 7-9 טוענות כי בנות טובות יותר מבנים במדעים, לעומת 29.3% מהבנות בגילאי 12-14 שהשיבו על אותה השאלה. עוד עולה מהסקר כי מרבית הבנות (53.7%) בגילאי 7-9 מאמינות כי לבנות ובנים בטחון עצמי שווה, לעומת 43.9% בגילאי 12-14 המאמינות כי לבנים ובנות רמת ביטחון עצמי שווה.

 

מהסקר שנערך בשבוע שעבר עבור המותג Always גם בקרב 173 הורים לילדים בגילאי 7-9 ו- 178 הורים לילדים בגילאי 12-14, עולה כי הורים יעדיפו לעודד את הבנים ללמוד לימודי מדעים ומתמטיקה , יותר מאשר את הבנות.

·         86% מהאמהות יעודדו את בנותיהן בגילאי 7-9 ללימודים הומניים.

·         80.2% מההורים לילדים בגילאי 12-14 יעודדו את הבת, לעומת 87% שיעודדו את הבן ללימודי מדעים

·          11.6% מההורים דיווחו כי לא יעודדו את הבת ללימודי מדעים, לעומת 1% בלבד של הורים שענו שאינם יעודדו את הבן.

·         גם בעידוד ההורים ללימודי 5 יחידות במתמטיקה נרשם פער. 79.1% מההורים ציינו כי יעודדו את הבנות ללימודי 5 יחידות, בעוד בקרב הורים לבנים, 87% ציינו כי יעודדו ללימודי 5 יחידות במתמטיקה.

·         מרבית ההורים אמנם יעודדו את בניהם ובנותיהם להיות יזמים, אבל כששואלים את ההורים מי לדעתם טוב יותר במקצועות הריאליים, רק 6% מכלל ההורים חושבים שבנות יהיו טובות במקצועות ריאליים לעומת 28.3% מהבנים.

·         לבנות נתנו ההורים יתרון בנוגע לקבלת החלטות: 27% מההורים חושבים שבנות טובות יותר בקבלת החלטות לעומת 20% שחושבים שדווקא הבנים יהיו טובים יותר בקבלת החלטות.

·         מבחינת המקצועות הנוצצים והנחשקים בקרב הנוער היום, ההורים דווקא לא רואים עין בעין עם ילדיהם:  53% מההורים לא יעודדו את ילדם להפוך לזמרים 73% לא יעודדו אותן להיות דוגמנים  - 80% לא יעודדו את הילד להיות כוכבי יו טיוב.

 

אופיר גוטמן מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל: "זו השנה הרביעית שהמותג Always מזוהה עם אג'נדה כה חשובה ושם לעצמו כמטרה עליונה חיזוק הביטחון העצמי של נערות בישראל. אנו יודעים שמגיעה נקודה מסוימת בגיל ההתבגרות בקרב נערות שהביטחון העצמי שלהן צונח, ללא קשר להישגים או ליכולות שלהן. אנו גאים ונרגשים לשתף פעולה עם תכנית לימודית מדהימה שנקראת "סודקות את תקרת הזכוכית", אשר שותפה להרבה מהמסרים שלנו. יחד אנו מאמינים שגם השנה נצליח לרתום את התקשורת, הורי הנערות והכי חשוב את הנערות עצמן, להאמין בעצמן יותר ויותר ולשאוף להגיע הכי רחוק שאפשר ללא חסמים".

אודיאה דורי, מנהלת התכנית "סודקות את תקרת הזכוכית": "אנחנו רוצים לייצר אצל הנערות תחושת מסוגלות כזו שבידן היכולת לבחור. שהן יכולות לבחור מה שליבן חפץ, לאן שהתשוקה והכישרון שלהן מביאים אותן - ולא מה שהחברה מצפה שהן תעשינה בגלל שהן בנות".

 

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד