הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

צה"ל זוכה תואר הההשקה המנצחת לרבעון השלישי של 2019

8/01/2020
צה"ל זוכה תואר הההשקה המנצחת לרבעון השלישי של 2019

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון השלישי של שנת 2019 על מהלכי ההשקה של:

 

צה"ל - מהלך "רטרו בקבע" קו מדים יד שנייה לאנשי קבע

צה"ל הוא רוכש המדים/בגדים ייצוגיים הגדול בישראל, אולי הגדול ביותר במזרח התיכון. מדי שנה פורשים כ1300-1500- אנשי קבע משירות הקבע. ארון הבגדים שלהם מלא במדים שהם רכשו לעצמם בנקודות במהלך שנות השירות, עשרות רבות של פריטי לבוש.

מה הם עושים איתם בעת השחרור  מצה"ל? הצבא מעולם לא אסף את המדים הללו חזרה, מתוך הנחה שאלו פריטי לבוש משומשים, אולי בלויים, כך שאנשי הקבע המסיימים את שירותם "תקועים" עם כמויות גדולות של מדים בארון, ואסור להם לזרוק אותם מחשש לפגיעה ערכית או בטחונית.

במקביל יש אלפי אנשי קבע שרוכשים לעצמם מדים חדשים כל שנה בנקודות שהם מקבלים מצה"ל.

על רקע זה נולד קו הבגדים "רטרו בקבע", מדים יד שניה, במחירים מוזלים משמעותית.

בניית קו ביגוד זה מבוססת על עקרונות ומתודולוגיות הכלכלה השיתופית, תחום אותו צה"ל מוביל כיום במשק הישראלי. המהלך הורכב מ3- תתי מהלכים, עבור שני קהלי יעד שונים:

            1.         יצירת מלאי מדים יד שניה, למכירה: איסוף מדים של פורשים מצה"ל, כמו כן מדים של אנשי ונשות קבע שיש להם מדים עודפים בארון.

            2.         בניית תהליך מערכתי מקיף הכולל איסוף המדים, מיונם, השבחתם והפיכתם לסחורה "חדשה יד שניה".

            3.         יצירת ביקוש לקניית מדים יד שניה, במקום לרכוש מדים חדשים.

 

על מנת לגרום לאלפי אנשים להחזיר מדים, ובמקביל לספר על הקמת קו האופנה החדש, נבנה מהלך תקשורת פנים ארגוני נרחב שכלל מחקר מקדים, ולאחר מכן פרסום חוצות בתוך בסיסי צה"ל, דיגיטל וקד"מ לרבות שימוש במובילי דעת קהל פנים ארגוניים, פרסום, חשיפה תקשורתית וכו'.

 

התוצאה: בחודשיים שקדמו להשקת קו הביגוד החדש, אלפים רבים של פריטי לבוש הוחזרו מהארונות הפרטיים של אנשים, לידי צה"ל. הם עברו מיון וסינון קפדני, חידוש וחזרה למדפים למכירה חוזרת. חלקם הגדול נמכר בתוך כמה שבועות. זרימת המדים יד שניה לא מפסיקה וכך גם השבחתם ומכירתם מחדש, בביקוש שהולך וצומח.

 

מאוחדת – שירותי רפואה היברידיים

קופותהחוליםנמצאותב"מירוץחימושדיגיטלי"- הן משפרות ומרחיבות את השירותים הדיגיטליים והרפואה מרחוק שהן מציעות, כדי להתמתג כקופות "דיגיטליות", ולהתאים עצמן לזמנים המשתנים ולצרכי המבוטחים.  בסביבה תחרותית זו, קופ"ח מאוחדת בחרה להתמקד בהגדלת זמינות הרופאים עוד יותר והפתרון המשולב נקרא "מאוחדת היברידית".

 

HOT – פלטפורמת "מה דעתך"?

אפליקציית סקרים שפועלת מתוך הממיר ומאפשרת לגולש לייצר תקשורת דו כיוונית עם החברה, בלחיצת כפתור על השלט. על מנת לייצר באזז סביב הפיצ'ר החדש, HOT רוכבת על גל סקרי הבחירות ויוזמת את סקר הבחירות הגדול ביותר עם מאות אלפי משתתפים. המהלך זוכה להד תקשורתי בכל אתרי החדשות.

 

אל על - קו הטיסות הישירות לטוקיו

 

בתום קמפיין השקה של שבועיים בלבד, הצליחה אל על למלא את תפוסת הטיסות לטוקיו ב30%- יותר מאשר כל טיסה ארוכת טווח אחרת.

במחקר שערכו לאחר ההשקה, עלה כי קיימת העדפה ברורה לטיסת אל על לטוקיו על פני אלטרנטיבות אחרות בשוק. 84% מהנשאלים ציינו שיעדיפו את טיסת אל על. בכך הצליחה החברה לייצר אלטרנטיבה ראויה ומועדפת לצרכן הישראלי, דרך השילוב בין המותג אל על ליתרונות שהוא מציג.

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד