הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מטאל משנה את תפיסת הברבי עם השקת בובה ללא שיער ובכסא גלגלים

30/01/2020
מטאל משנה את תפיסת הברבי עם השקת בובה ללא שיער ובכסא גלגלים

כשהיא מנסה להמשיך ולהגדיר מה זה אומר להיות "ברבי" או "להיראות כמו ברבי" ובמטרה לעודד תפיסה רב ממדית של יופי ואופנה, חברת הצעצועים מאטל, יצרנית ברבי, משיקה קווים חדשים של בובות, שמטרתן לעודד בנות ונערות להתחבר לסוגים שונים של נשים ואנשים, ולחוות ולהתוודע לעולם הרחב סביבן.

 

לראשונה תושק בובת ברבי ללא שיער, ברבי כהת עור עם פרוטזה זהובה וברבי עם מחלת העור הנדירה ויטיליגו (בהקת) שיוצרה בליווי צמוד של דרמטולוג, ואשר אב הטיפוס שלה הוצג בשנה שעברה באינסטגרם של ברבי והפך לפוסט הפופולרי ביותר אי פעם בעמוד. בנוסף לראשונה יושקו גם בובות קן עם שיער ארוך וקן ג'ינג'י.

 

כחלק מהמגמה שהחלה כבר ב-2015, ברבי העולמית משלבת עוד ועוד בובות ברבי ובובות קן בעלות מאפיינים תרבותיים, אתניים וגופניים שונים, הכוללת גווני עור, צבעי עיניים, צבעים וטקסטורות שיער שונות, מבני גוף ופנים, וסגנונות אופנתיים מגוונים.

 

בנוסף יושק גם קו חדש של 'וולנס' ובריאות שחשוף ילדות ונערות ליתרונות אורח החיים הבריא באמצעות משחק, בין היתר קולקציה זו תכלול בובה שמתרגלת מדיטציה ומיינדפולנס באמצעות חמישה תרגילים שכוללים אפקטים של אור וצליל שמעודדים את הצעירות לנסות התרגול גם בעצמן.

 

ברבי מיוצגת ומשווקת בישראל על ידי חברת יורופאן, כאשר הבובות החדשות מתווספות לבובות שהושקו בשנים האחרונות ובהן ברביות מלאות, ברביות בעלות מבנה "נערי", ברביות עם מוגבלויות כולל כזו היושבת בכיסא גלגלים ועוד. בובות הברבי כוללות היום חמישה מבני גוף שונים, 22 גווני עור, 76 סגנונות שיער, 94 צבעי שיער ו-13 צבעי עיניים.

 

כאשר, למעלה מ-50% מהברביות שנמכרו בשנה שעברה ברחבי העולם היו ברביות בעלות איזשהו מגוון או שוני. כאשר מתוך ה-10  הכי נמכרות, 7 היו בובות בעלות גיוון, כולל הברבי בכיסא גלגלים – באנגליה זו הייתה הבובה הנמכרת ביותר, והברבי הנמכרת ביותר בכל העולם מהסדרה הזו הייתה ברבי מלאה, בעלת עור כהה ותסרוקת אפרו.

 

כאמור, השנה יושק גם קו חדש של 'וולנס' ובריאות שיחשוף ילדות ונערות ליתרונות אורח החיים הבריא באמצעות משחק. בין היתר קולקציה זו תכלול בובה שמתרגלת מדיטציה ומיינדפולנס באמצעות חמישה תרגילים שכוללים אפקטים של קול ואור שמעודדים את הצעירות לנסות התרגול גם בעצמן. זאת מתוך הכרה במגמה ההולכת וגוברת בקרב צעירות בכל העולם לשפר את חייהן ובריאותן, גם במישור הפיזי וגם במישור המנטלי, באמצעות תרגול של יוגה ומדיטציה. כאשר רק בחמש השנים האחרונות תרגול היוגה עלה ב-63% ותרגול מדיטציה ב-90%, ב-2020 החליטו בברבי העולמית להכיר לבנות ונערות את הנושא ולעודד אותן להשקיע בעצמן וברווחתן גם בדרך זו, תוך שהן זוכות לשחק וליישם את הטרנדים שהן רואות סביבן כל העת.

 

בין השאר קו זה יכלול ברביות עם מזרוני יוגה, חישוקים לפעילות גופנית, אימוג'ים המציגים מצבי רוח שונים וכפתור מיוחד בשרשרת שעונדת הברבי שמפעיל הקלטה של חמישה תרגילים מדיטציה המשלבים אור וצליל.


יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד