הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עדכונים בנושא קידום אתרים יוני-יולי

22/08/2012
עדכונים בנושא קידום אתרים יוני-יולי (הגדל)

ם בחודשים יוני ו- יולי 2012, גוגל עמדה בציפיות ושיחררה רק 86 עדכונים. כמה שינויים עוסקים באיכות התוכן באתר, כמה קשורים לדירוג וכמה, איך אפשר בלי, שינויים הקשורים במילות מפתח.

לא אעבור על כול אחד ואחד מהשינויים. מי שרוצה יכול לקרוא את רשימת השינויים בבלוג של גוגל, הנה כאן. הרשימה ארוכה, משעממת משהו, אבל יש בה חידוש באופן הדיווח ומיד אסביר.

בעבר ככה נראה דיווח על שינוי:

Improvements to Penguin. [launch codename "twref2", project codename "Page Quality"] This month we rolled out a couple minor tweaks to improve signals and refresh the data used by the penguin algorithm.

והיום:

GreenLandII. [project codename "Page Quality"] We've incorporated new data into the Panda algorithm to better detect high-quality sites and pages.

אז מה ההבדל, אתה שואל?

ובכן, חדי העין שביניכם הבחינו שה- launch codename הפך להיות נחלת העבר. נשארנו עם project codename שיכול לעזור לנו לא רק לקטלג את השינוי אלא גם להבין את שייכותו. זה בהחלט מאפשר להבין יותר בקלות את הכיוונים של גוגל בכל הנוגע לחיפוש.

אי לכך ובהתאם לזאת, אפשר לחלק את 86 השינויים של חודשים יוני-יולי לארבע משפחות והן:

    איכות העמוד,
    מבנה האתר,
    Snippets,
    תשובות

תשובות

23 מתוך 86 השינויים הם בנושא "תשובות". תשובות למה? ובכן, גוגל יודעת יותר טוב ממני וגם ממך, מה אנשים מחפשים ואיך הם מחפשים. נאמר ואתה רוצה לדעת את שער הדולר. מה אתה מקיש בתיבת החיפוש? האם תכתוב "דולר", "שער הדולר" או "מהו שער הדולר היום?" כן, כן, אם לא ידעת, אנשים כותבים שאלות בתיבת החיפוש ואני גם מזמין אותך לנסות כמה מהשאלות הבאות:

What is the time
What is the time in ny

ועכשיו בעברית

מה השעה
מה השעה בתל אביב

אז מה הבנו? הבנו שבעברית עדיין גוגל לא נותן תשובות, לפחות לא כמו שהוא נותן באנגלית.

השיפורים נועדו לתת תשובות במיגוון נושאים שמעניינים את הגולשים וביניהן: שעות היום, מחשבון, מרוצי מכוניות, מטבעות, מזג אויר, מרחקים, ליגות בייסבול, טורנירים וליגות אירופאיות.

אז בוא נשתעשע קצת בתשובות של גוגל. צריך להקליד באנגלית אבל לא חייבים להיות ב- google.com . מה שכן, חייבים להיות בשפה האנגלית בחיפוש. אז הנה כמה דוגמאות. גם אם אתה לא יודע מה זה, אין דבר, תקליד ומיד תדע:

MLB
MLS
what is the weather in rome?
when does the sun rise in burgas Bulgaria?
is it hot in tel aviv
when is rosh Hashanah?
how much is 500 shekels in euros?
IndyCar

איכות העמוד

הכיוון ברור: גוגל רוצה לראות תוכן איכותי, ממקור מוסמך וייחודי.

את הרמז הגדול לאיכות התכנים קבלנו כבר בפברואר 2011 עת גוגל שיחררה את פנדה ושנה אחרי כן, עדכון נוסף של פנדה. אם האתר שלך נפגע מפנדה ועדין מיקומו לא השתפר בתוצאות החיפוש, זה הזמן לבדוק שוב את איכות התכנים או האם יש באתר שלך תכנים כפולים.

מבנה האתר

זה זמן מה שאנו רואים שבדף תוצאות החיפוש מתקבלות מספר תוצאות מאותו אתר. בעבר, היה אפשר לשייך זאת לחיפוש בשמות מותגים (שם חברה) אבל כנראה שגוגל הרחיבו את היריעה. תחת Other Ranking Components מופיעים 6 עדכונים הקשורים ל- Site Clustering.

במילים אחרות, גוגל רוצה לראות את התכנים באתר מסודרים ב"אשכולות" ומגבירה את מאמציה לזהות את אותם אשכולות באתר שלך. מעבר לכך גוגל מציגה תוצאות מעורבות. במילים אחרות, כאשר על גוגל להחליט איזה 10 תוצאות להציג בדף התוצאות הראשון היא מנסה לתת מיגוון של תוצאות/דפים: בלוגים, פורטלים, תמונות, וידאו, מאמרים, עסקים וכדומה. השיפורים האחרונים נועדו גם לשפר את היכולת של גוגל לשייך / לקטלג את האתר שלך לקטגוריה המתאימה.

Snippets

זהו המידע שנמצא באתר שלך אותו גוגל מציגה בתוצאות החיפוש. כבר ב- 2011 אמרה גוגל שהיא יכולה להציג בתוצאות החיפוש כותרות משלה, אם היא חושבת שזה יותר טוב לגולשים ורק בתקופה האחרונה זה אכן בה לידי ביטוי. במילים אחרות, גוגל לא תמיד תציג את כותרת הדף שאתה ניסחת.

במסגרת השינויים הרחיבה גוגל את המונח snippets גם להתייחסות שלה למשל אל Sitelinks בתוצאות החיפוש. כמובן שהיכולת של גוגל לזהות sitelink תלוייה במבנה האתר clustering. אם תראה כתובת בתוצאות החיפוש הנראת כמו נתיב (breadcrumbs) זה בגלל היכולת המשופרת של גוגל לזהות את אשכולות התוכן באתר שלך.

סיכום

העדכונים של חודש יוני יולי 2012 בנושא "תשובות" הם צעד נוסף לקראת שימוש בגרף הידע של גוגל. את כל המידע תוכל לקבל בגוגל מבלי שתצטרך לעזוב את דף תוצאות החיפוש. הכול שם ואין לך סיבה לחפש במקום אחר. מעבר לכך, אין לך סיבה אפילו להקליק על התוצאות.

שינוי משמעותי נוסף הוא ההתייחסות ל"אשכולות" התוכן באתר שלך. אם האתר שלך "שטוח" ואין בו היררכיה, אז יהיה לך עוד יותר קשה לקדם אותו. גוגל רוצה לראות את האתר שלך בנוי אשכולות אשכולות ואז גם הסיכוי שיותר מדף אחד מהאתר שלך יופיע בדף בודד של תוצאות החיפוש – גדל.

מה אתה חושב על הכיוונים של גוגל בשיפור תוצאות החיפוש? האם יש בהם משמעות לאתר שלך?

זהר עמיהוד, עוזר לבעלי אתרים להיות ראשונים בגוגל. בוגר מנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב עם ידע וניסיון רב בשיווק כי לקדם את העסק/אתר שלך באינטרנט דרוש הרבה מעבר לידע טכני. זהר חיבר עשרות ספרי מחשבים וביניהם גם ספרים למפתחי אתרים באינטרנט. http://www.seoreport.co.il

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד