הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בדידותו של מקדם האתרים

27/05/2013
בדידותו של מקדם האתרים (הגדל)

העדכון האחרון של גוגל הוכיח שוב שקידום אתרים הוא עיסוק מרתק ומתסכל באותו זמן. הוא מרתק בעיקר בגלל האתגר של פיצוח הדרך הטובה ביותר להשפיע על תוצאות החיפוש "האובייקטיביות" להן יחשפו הגולשים. הוא מרתק גם כי המקדם צריך לבצע מניפולציות על תוצאות החיפוש  כאשר המניפולציות האלה נעשות רק לפי הכללים של גוגל. גוגל בעצם מפרסם באופן רשמי כללים שאפשר לכנותם "איך היינו רוצים שיתחמנו אותנו".

גוגל מנסה להגיע לתוצאות החיפוש האיכותיות ביותר. את האיכות הוא מנסה למדוד באמצעות פרמטרים כמותיים. כלומר, דף אינטרנט יהיה איכותי אם הוא זכה למספר כניסות גדול, זמן השהייה שנמדד בדף הוא ארוך, מספר השיתופים שלו הוא גדול  וכן הלאה.

מדידת איכות בפרמטרים כמותיים היא בעייתית. איך הייתם מדרגים דף אינטרנט  שלא בנוי לפי כללי גוגל ואיש לא נכנס אליו אבל הוא מכיל את מסקנותיו של חוקר בתחום פעילות המוח? כיוון שמחוקר המוח לא בנה את הדף לפי כללי גוגל איש לא ימצא אותו. ולכן, הדף לא יזכה לצפיות וגם לא לשיתופים. הוא נכשל בכל אחד מהפרמטרים הכמותיים שאמורים להגדיר את איכותו. לעומתו, דף אינטרנט שהועלה על פי כללי גוגל והוא מכיל טקסטים ממוחזרים מלאי שגיאות כתיב יזכה לגורל שיווקי שונה. הדף הממוחזר יזכה למאות קוראים ומשתפים. העובדה שהוא חלק מפורטל גדול מאוד תעזור לחשיפה שלו. הדף הממוחזר ורווי השגיאות עובר את כל הפרמטרים הכמותיים באמצעותם גוגל קובע את איכות הדפים ולכן יזכה למיקום טוב בתוצאות החיפוש. חוקר המוח, לעומתו, יצטרך למצוא גורם רציני באמת שידע להעריך את איכות הטקסטים שלו.

מצד אחד אם נבצע את מה שגוגל מבקש ולא נעשה את ה מניפולציות שהוא מבקש שנמנע מהן,  אתרי הלקוחות שלנו לא יתקדמו. במקומם, יתקדמו אתרי המתחרים. בתסריט כזה, אין ללקוחות שלנו סיבה להחזיק ספק שמכנה עצמו "מקדם אתרים" שלא מסוגל לספק את הסחורה. הלקוח שלנו ימצא מקדם אתרים שיחליט להיכנס לתוך החורים באלגוריתם של גוגל ולעקוף את המתחרים בשוק.

כך, מקדם אתרים שעובד על פי דרישות גוגל ימצא עצמו מחוץ לשוק וכזה ש"מתחמן" ומעגל  את הפינות של הנחיות גוגל ישרוד.

כלומר, אם אתה מבצע את דרישות גוגל לא יישארו לך לקוחות. אם אתה לא מבצע את דרישות גוגל הם יפתיעו אותך בעדכון שעלול למוטט את מערך הקידום שבנית ויאלץ אותך לעבוד מחדש תוך סיכון של איבוד לקוחותייך הלא מרוצים.

אז מה הייתם עושים אם הייתם מקדמי אתרים?

 

הכותב הוא דרור אלון-  מנכ"ל OmniPresent – Internet Findability Solutions

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד