הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אופטימיזציה נכונה של מבנה ותוכן אתר אינטרנט

18/07/2013
אופטימיזציה נכונה של מבנה ותוכן אתר אינטרנט (הגדל)

אופטימיזציה של אתר אינטרנט עבור מנועי חיפוש צריכה להיות מילה נרדפת לאופטימיזציה של האתר עבור משתמשים. זה לא אומר שחווית משתמש = SEO, אלא שהיא חלק בלתי נפרד ממנו, ומכאן שעל מנת לבצע אופטימיזציה נכונה עבור מנועי חיפוש צריך גם להתאים את חווית המשתמש.

להלן סקירה חלקית של אלמנטים באתר אינטרנט - וכיצד ניתן לעשות להם אופטימיזציה:

·         כותרת ותיאור הדף (במערכת ניהול התוכן) - אלה צריכים להיות מוכוונים לא רק למילות וביטויי מפתח, אלא גם לשיעור קליקים גבוה (CTR).

·         כותרות רלוונטיות וכתובות היטב (בדף עצמו) - משתמשים רבים סורקים את הדף במהירות - כותרות מעניינות משפרות את הסיכוי שהמשתמש יקרא את הטקסט, ומכך ישפר את מדד זמן השהייה בדף ושיעור הנטישה, שני גורמים מרכזיים בקידום אתרים.

·         היררכיה באתר - ההיררכיה צריכה לשמש לארגון האתר בצורה הגיונית, שמייצגת נכון את תוכן האתר ואת סדר החשיבות של כל דף גם למשתמשים וגם למנועי החיפוש.
הערה: ההיררכיה צריכה לבוא לידי ביטוי במבנה הכתובת (
URL) באתר. כלומר:

mysuperstore.com/nike/running-shoes/this-is-the-shoe-i-want/

או

mysuperstore.com /running-shoes/nike/this-is-the-shoe-i-want/

 

חשוב לזכור כי יש לעשות שימוש נכון בתגים קאנוניים על מנת להציג את ההיררכיה הטובה ביותר למשתמשים.

·         ניווט - הניווט באתר צריך להיות מבוסס על ההיררכיה. במילים אחרות, אם האתר עוסק בנעליים ו'נעלי ריצה' היא קטגוריה חשובה, אזי 'נעלי ריצה' צריכה להיות כלולה בתפריט הראשי.

·         תוכן - הטריק הוא לכתוב את התוכן בראש וראשונה עבור המשתמשים ולאחר מכן לחזור ולבצע אופטימיזציה עבור מילות מפתח ספציפיות. יש לזכור שגוגל כיום רואה את הטקסטים ויכול לנתח מילים נרדפות והקשרים. לכן יש להימנע מחזרה מלאכותית על מילות מפתח.

·         מדיה עשירה - תמונות, וידאו ופורמטים אחרים של מדיה עשירה במקומות רלוונטיים תורמים לחווית משתמש משופרת.

·         שיתוף - אפשרות לשיתוף מהיר של התוכן במדיה החברתית, דואר אלקטרוני וכו'.

 

כביכול, הנאמר לעיל התמקד במשתמשים והתייחס פחות לגוגל, אבל זה לא מדויק: יש לראות בגוגל עוד אחד מהמשתמשים באתר, אלא שהוא עיוור, חירש ומדבר בשפה זרה. אופטימיזציה טובה מפרשת את המסר השיווקי למשהו שגוגל יכול להבין. אופטימיזציה מעולה לוקחת את המסר השיווקי, מנקה ומחדדת אותו ומתאימה אותו  למשתמש האחד שיכול להביא לך את ההחזר הגדול ביותר על ההשקעה: גוגל.

 

הכותב הוא יועץ SEO בחברת  Seperiaהמספקת שירותי שיווק ופרסום אונליין

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד