הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

5 טכניקות SEO שכל אחד יכול ליישם באתר שלו (ואלו שחשוב להמנע מהן)

24/05/2018
5 טכניקות SEO שכל אחד יכול ליישם באתר שלו (ואלו שחשוב להמנע מהן)

להבין את המניע של  גוגל

לפני הכל יש להבין גוגל היא חברה שמספקת שירות ללקוחות שלה. כמו כל חברה טובה, גם לגוגל חשוב לתת שירות ברמה גבוהה מאד. מה שגוגל מספקת כשירות (בין היתר) זה מנוע חיפוש שנותן תשובות לשאלות של משתמשים. לגוגל חשוב שהשאלות שהמשתמשים שואלים במערכת שלה יקבלו את התשובות הרלוונטיות ביותר. כדי שזה יקרה, לגוגל יש מערכות ואלגוריתמים חכמים שמעבדים את המידע מתוך מילארדי דפי האינטרנט באינדקס עצום ושולפים את המענה המדויק והרלוונטי ביותר לכל שאילתא. כדי שאותן מערכות סריקה יכירו גם באתר שלכם, עליכם לבצע מספר פעולות לא מסובכות, אך נדרשות.

קודם כל, המשתמש

נכון, הקדמנו ופתחנו בהרחבה על כך שהפעולות שתעשו על פי המדריך הזה מיועדות לשיפור מצב האתר מול גוגל. אבל גם לגוגל, חשוב יותר שתחשבו על משתמש הקצה. לכן יש משקל רב לחווית המשתמש באתר שלכם.

דף הבית הוא דף הנחיתה המשמעותי ביותר באתר שלכם. עליכם להשקיע בו תשומת לב רבה וממוקדת. תבנו דף בית אינפורמטיבי שמסביר במה האתר עוסק, תכלילו תוכן איכותי שמבוסס על מילות מפתח רלוונטיות (בהנחה שכבר עשיתם מחקר מילים מקיף לפני בניית האתר) ותנסו למשוך את תשומת ליבו של המשתמש בכדי להניע אותו לפעולה.

בניית קישורים נכנסים לאתר

אחת הדרכים שעוזרות לאלגוריתם של גוגל להבין שלאתר שלכם יש מוניטין מסוים ברשת היא יצירת קישורים נכנסים לאתר שלכם מאתרים אחרים. כאשר המערכת מזהה שיש הרבה "הצבעות" לאתר שלכם מאתרים שונים, היא מסיקה שהוא רלוונטי ובכך משפרת את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

יצירת קישורים נכנסים היא פעולה שקורית באופן טבעי אם אתרים אחרים מוצאים שהאתר שלכם מכיל מידע איכותי ורלוונטי לשיתוף באתר שלהם, כהעשרה לגולשים. זה קורה בתנאי שאתם משקיעים בהעלאת תוכן איכותי, משמעותי ומעניין לאתר שלכם. זה דורש מכם לדאוג לתכנית תוכן מוגדרת מראש.

קישורים נכנסים יכולים להיווצר גם כתוצאה מפניה שלכם לאתר אחר מאותה נישה שלכם, עם בקשה להחליף קישורים. כלומר, אתם תבקשו מהאתר השני להוציא קישור אליכם ממאמר כלשהו (קיים או חדש שתכתבו בעצמכם) ובתמורה אתם תבצעו את אותה פעולה עבורו. זו דרך מוכרת ומקובלת בעולם קידום האתרים.

אל תתפתו לקבל קישורים נכנסים מאתרים שזו כל המטרה שלהם. המערכת של גוגל חכמה מספיק בשביל להבחין אם הקישור לאתר שלכם יוצא מאתר איכותי או מ"חוות קישורים" כזו או אחרת.

התמקדות במילות מפתח רלוונטיות

כדי שהאלגוריתם של גוגל ידע שהאתר שלכם נותן מענה לשאילתא מסוימת, עליכם להכיל צירופי מילים רלוונטיות בתוכן האתר שלכם (אם בדף הבית או בכל דף אחר). לא יעזור לכם לבנות אתר מבלי להתייחס למילים וצירופי מילים שמשתמשים כותבים בכדי למצוא אותו. מבחינת "חוקי שימוש" במילות מפתח:

·       אל תכתבו טקסטים שמכילים את מילות המפתח בצורה לא הגיונית במשפט, כי משתמשים לא יהנו לקרוא את זה ותיפגע חווית השימוש שלהם. הם ינטשו את האתר, ותשלמו מחיר מול המערכת.

·       לא להשתמש בצפיפות גבוהה של מילות מפתח בטקסט כדי למשוך את תשומת ליבו של האלגוריתם של גוגל. הוא מספיק מתוחכם בשביל להבין שהטקסט ספאמי, ולא מתייחס אליו.

Alt text לתמונות באתר

גוגל סורק תמונה בתור שורת קוד. הוא לא רואה אם בתמונה כתוב משהו. אין לאלגוריתם אפשרות לייחס חשיבות לתמונה הזו אלא אם נתתם כותרת לתמונה ב-alt text. מאד פשוט לעשות את זה במערכות בניית האתרים. אם אינכם יודעים איך לעשות את זה, שאלו את מתכנת האתר. מה שכן, זו הזדמנות להכליל מילות מפתח כתיאור של התמונה. לא בהגזמה כמובן, אלא בטוב טעם.

מומלץ לא להכליל תוכן חשוב ורלוונטי בתור תמונה. גוגל לא יסרוק את התוכן הזה ולא יתן לו חשיבות. כל תוכן שמוצג באתר צריך להיות תוכן כתוב כדי שגוגל יסרוק אותו ויאנדקס אותו.

נגישות האתר (למנוע החיפוש)

נציין שאין מדובר בנגישות האתר לבעלי מוגבלויות, שיש לעשות כחוק בישראל, אלא בניית אתר נגיש למנוע החיפוש עצמו.

עליכם לבנות אתר עם היררכיה נכונה, להשתמש בקטגוריות ותתי קטגוריות הגיוניות ולבנות מבנה קישורים הגיוני. השתמשו הן בתפריטים והן בטקסט עוגן ליצירת אותם קישורים.

תבדקו שהאתר שלכם ניתן לסריקה על ידי גוגל. השתמשו ב-Google Search Console לביצוע הבדיקה והסריקה (על ידי האפשרות "אחזר כמו גוגל" תחת "סריקה"). דרך נוספת לבדוק את זה היא לגלוש את האתר בעזרת דפדפן כמו Lynx. הסריקה של גוגל רואה את האתר שלך כפי שדפדפן Lynx רואה אותו. תוכל לבדוק אם יש איזשהי שגיאה בסריקה ולתקן בהתאם.

ממה להימנע?

ישנן שיטות שפותחו עם השנים על ידי מקדמי אתרים בכדי לנסות ולהערים על האלגוריתם של גוגל. אין טעם לנסות את השיטות האלו היום יותר, כי הן פוגעות בדירוג האתר וחושפות אותו בפני ענישה. בשפת העם "גוגל לא פראייר". ענישה בגוגל יכולה להיות מכה קשה לדירוג או מחיקת האתר מהאינדקס. לא נעים.

אז אם כך, עליכם להימנע מהדברים הבאים:

·       לא להכליל טקסטים בלתי נראים או דפים נסתרים מעיני המשתמשים רק בשביל לקדם את האתר ביחס למנוע החיפוש. שוב, גוגל רואה הכל.

·       לא להכניס קישורים ספאמיים מאתרים ספאמיים

·       לא להציף במילות מפתח

·       לא לשכפל תוכן באתר עצמו

·       לא לשכפל תוכן באתרים אחרים (ליישם את אותו דף תחת אתרים שונים ברשת)

·       לא להעתיק תוכן. אלא ליצור תוכן מקורי.

האם גוגל ממליצה להשתמש בחברות קידום אתרים

עכשיו אתם יודעים את הפעולות הבסיסיות להקמת אתר ידידותי לגוגל. חשוב לדעת שבנוסף לפעולות אלו נדרשות עוד מספר פעולות מורכבות מעט יותר הן בשלבי הקמת האתר והן (ובעיקר) בשגרה. אלה פעולות פשוטות למי שמכיר אותן ולמי שמחזיק בכלים הנכונים בכדי לבצע את זה. גם אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, אבל זה גוזל לא מעט זמן יקר מהריכוז בעיסוק העיקרי שלכם.

לידיעתכם, גוגל ממליצה להשתמש בשירות חברות קידום אתרים אורגני מקצועיות לצורך ביצועי אופטימיזציה לאתר שלכם. הבחירה צריכה להתבצע נכון. יש להיזהר לא ליפול אצל חברה שמשתמשת בשיטות האסורות. חברה טובה ואיכותית שמכבדת את לקוחותיה עוזרת לבנות מוניטין וסמכות ברשת, ליצר קישורים ברמה גבוהה ולבנות אתר ממיר ואיכותי.

אודות הכותב:

אייל רחמים הוא הבעלים של חברת digitouch, המסייעת להצלחתן של חברות ועסקים באמצעות בניית אסטרטגיית שיווק מקצועית באינטרנט משלב בניית האתר ובדגש על קידום אתרים אורגני

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד