הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנהלי קהילות מדברים: אפרת סלע איתמר, אמהות משתפות אמהות

17/10/2019

·       שם הקהילה: אמהות משתפות אמהות

·       שנת הקמה: 2015

 

·       מספר מנהלים קהילה: 2, אפרת סלע איתמר.   

 

·       כמה חברים יש בקהילה? 4,862

 

אפרת סלע איתמר, מייסדת ומנכ"לית חברת המשפיענים  the leaders, נשואה לעינב, יזם ואיש הייטק, אימא לשלושה ילדים. החברה מתפעלת מגוון קמפיינים עם משפיענים למיטב החברות והמותגים במשק ומציעה ניהול קהילות פעילות בזירות הפייסבוק והאינסטגרם לקידום והזדהות עם המותג, ניטור והתערבות ברשת, תוך שילוב של מותגים באלפי קבוצות ברשת וניהול עמודי סושיאל.

 

למה בחרת להקים את הקהילה?
הקבוצה הוקמה מתוך מטרה לשתף ולחלוק שאלות בין אמהות מכל הארץ. הקמתי את הקבוצה לאחר שהפכתי להיות אימא, ובעקבות שאלות שחיפשתי עבורן תשובות ברשת. אחרי שיטוטים בקבוצות שונות רציתי לשתף את התובנות שלי לקהילת אמהות.

 

בקבוצה כמובן חל איסור פרסום, אלא אם כן מדובר בפרסום שאכן תורם, מעניין ומעשיר אמהות אחרות. כחלק מפעילות חברת המשפיענים אותה ייסדתי אנו מציעים למותגים ולחברות השונות פעולות שונות, החל מניטור והתערבות ברשת, יצירת קמפיינים וקריאטייב לפעילות עם משפיענים ברשתות חברתיות, ועד ליצירה וניהול של קהילות אוהדים למותגים וחברות. הפעילויות השונות שאנחנו מציעים ללקוחות נובעות מתוך ההבנה של הכוח שיש לקהילות בפייסבוק, ומתוך הניסיון האישי שלי כמנהלת קהילה.

 

באיזה מהלך את גאה במיוחד?

לאחרונה הקמנו עבור מותג טיפוח מוכר קהילה המורכבת ממספר משפיעניות ומנהלות קבוצות מובילות מעולמות הביוטי והטיפוח. בחרנו משפיעניות שאנו יודעים שהן לקוחות מרוצות של המותג,  ויצרנו קהילה אוהדת שבה כל המשתתפות מקבלות את כל החידושים ראשונות ומספרות על כך לעוקבים שלהן. מלבד הפעילות שמתקיימת און ליין, מתקיימים גם מפגשים אוף-ליין במשרדי החברה בתל-אביב כך שהבנות גם זוכות לזמן איכות, פינוק ומינגלינג עם הקולגות שלהן במסגרת הפעילויות.

 

מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?
האותנטיות והמענה לשאלות ולצורך של חברות הקהילה, יצירת שיתופי פעולה מעניינים עם חברות ומותגים שונים, יצירת ערך מוסף לחברות עם חידושים עבורן.

 

כמה שעות את מקדישה לניהול הקהילה? 
אישור פוסטים וחברות חדשות – 15 דק' ביום. יצירת תוכן לקבוצה – חצי שעה ביום.  

 

שיתופי פעולה עם גופים מסחריים ?
אני אישית מקדמת שיתופי פעולה עם גופים מסחריים אל מול משפיענים ברשת. למשל, ב-the leaders אנו החלוצים בבניית קהילות של לקוחות מרוצים עבור מותגים. הם מסייעים לענות על השאלות השונות שעולות ברשת. בניית הקהילה מתחילה מכך שאנחנו מוציאים סקר לאיתור לקוחות מרוצים מתוך מאגר המשפיענים של  the leasders (עומד היום על קרוב למאה אלף איש). על הסקר האובייקטיבי עונים כמה אלפים ומתוכם מגוייסת קהילה של כ-50 עד 100 לקוחות. חברות הקהילה זוכות לעיתים להשתתף בהרצאות ונחשפת למידע על המותג ממיטב המומחים בחברה.

 

טיפ למנהלי קהילה מתחילים?
תהיו חברים בקבוצות/קהילות גדולות ומוצלחות ותראו כיצד הן מתנהלות, תקראו את הנהלים, תלמדו את הדינמיקה ותיישמו אצלכן. אני מאמינה שקהילה תגדל ותפרח אם לבעל הקהילה יהיה רצון לנהל ולפתח אותה כל הזמן: להעלות תכנים מעניינים לקבוצה, לייצר שיתופי פעולה שיניבו ערך מוסף לחברי הקהילה, ליצור גם בין חברי הקהילה דינמיקה חיובית ושיח ועניין עימם באופן שוטף.

 

לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?
אני מאד מאמינה בקהילות בפייסבוק, הקמתי את הקהילה שלי במטרה לסייע לאמהות בכל מיני נושאים שעולים במסגרת האמהות בבית, בעבודה, בזוגיות, עם הילדים וכד'. אני מאמינה שהקהילה תגדל ותמשיך לתת מענה לאמהות במגוון סוגיות ושאלות,אבל יש סיכוי טוב שהיא תעבור לפלטפורמה אחרת. למשל טלגרם מאוד מתפתח בימים אלו ומי יודע אילו חידושים עוד יהיו עד אז.

 

האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך? כן! אני מאד מאמינה בעולם המשפיענים ברשתות החברתיות ובכלל בעולם הוירטואלי. עם זאת, אחרי שיצרנו כמה וכמה מפגשי קהילות משפיענים למותגים השונים שאנו מנהלים, ראינו את האימפקט הגדול והחיובי שנוצר בעקבות כך, המשפיענים מפרגנים יותר זה לזה בסטוריז ובשיתופי פעולה, והתוצאה אחר כך בפועל גדולה ומרשימה אף יותר.

 

קהילה אחרת שהרשימה אותך: מאמאצחיק. מדובר בקבוצת נשים סגורה הגדולה ביותר בישראל! בתוך זמן קצר, עם רעיון טוב והמון אותנטיות, שתי אימהות יצרו נכס דיגיטלי מרשים ביותר! שאפו עליהן! אין יום שאני לא פותחת עם מעבר על פוסטים בקבוצה, רק שיאשרו לי כבר פוסט 😊.

 

 

·       השאלון האישי:

·       תכונה חשובה למנהל קהילה? ראש פתוח. לשמוע כל מי שמציע שת"פ ולשקול כל מקרה לגופו.

·       איזו דמות השפיעה עלייך? עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. אני תמיד מתרגשת, נפעמת ושואבת השראה לראות נשים וחזקות בעמדות מפתח בתאגידים וחברות טכנולוגיות בסדר גודל עולמי.

·       מוסד השכלה גבוהה: אוניברסיטת חיפה

·       בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: רביבה וסיליה ב-G צמרת. מיקום אסטרטגי ואוכל טוב ואיכותי, שילוב מנצח.

·       מהו ג'וב חלומותיך? אני עושה אותו!

·       חופשה חלומית: תאילנד עם הבעל והילדים, חזרתי משם עכשיו בפעם השנייה וממליצה לכל מי שרק רוצה לשמוע!

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד