הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנהלי קהילות מדברים: קרן וגלי אבני, בהתאמה אישית

7/11/2019
צילום: תום עזריה
צילום: תום עזריה

·       שם מנהל הקהילה: קרן וגלי אבני

·       שם הקהילה: בהתאמה אישית
מטרת הקבוצה היא לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם לתכנן, לעצב וליצור עזרים והתאמות באמצעים פשוטים וזמינים. הנגשת סביבת החיים לאדם עם מגבלה יכולה לשפר באופן דרמטי את איכות החיים שלו ולאפשר לו יותר עצמאות
.

·       שנת הקמה: 2019

·       מספר חברים בקהילה? 953

 

גלי, מעצב גרפי, מומחה ב- UI UX, וקרן היא אשת יחסי ציבור. הורים לעמרי בן 7.5 ולמיכל בת 4.5, ומתגוררים בחיפה. מיכל היא ילדה עם צרכים מיוחדים, היא נולדה עם תסמונת גנטית נדירה, שגורמת לה לעיכוב התפתחותי משמעותי.

 

למה בחרת להקים את הקהילה?
ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים לעיתים קרובות זקוקים לאביזרים מסוימים והתאמות מיוחדות למוצרים שאינם קיימים בשוק.  

גלי: "כאבא לילדה עם צרכים מיוחדים, גיליתי שהרבה פעמים אני צריך להיות מאוד יצירתי כדי לאלתר התאמות ייעודיות שונות. היה חסר לי מקום להתייעץ לגבי זה וגם הרגשתי שיש לי ידע שיכול לעזור לאחרים".

 

הקבוצה כוללת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, בוגרים עם צרכים מיוחדים, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, מעצבים, מהנדסים וכל מי שיכול לתרום מהידע שלו ליצירת התאמה ספציפית למוצר. ויש מטרה נוספת, מאתגרת ומורכבת יותר - בדר"כ כשמייצרים עזרים שונים חושבים בעיקר על איך לתת מענה פרקטי - כלומר איך לגרום לאדם לבצע פעולה מסוימת בעזרת ההתאמה שיצרנו.

אבל זה לא מספיק, צריך לשאול שאלות נוספות כמו: איך יראה המוצר? האם הוא יהיה נוח לשימוש? האם ניתן יהיה לנייד אותו? והכי חשוב – איך ירגיש מי שישתמש במוצר
. השאיפה היא ליצור בקבוצה דיון שיעזור לפתח מוצרים טובים יותר בעתיד.

תמונת הקאבר של הקבוצה. איור: גלי אבני.

 

באיזה מהלך אתם גאים במיוחד?
גלי: "מאוד מרגש אותי שאנשים מיישמים רעיונות שהם מקבלים מחברי הקהילה. הרבה פעמים אנשים מעלים פתרונות יצירתיים ולא שיגרתיים ויפה לראות שיש אנשים שלא מפחדים לנסות את הרעיונות האלה, ולהביא אותם לכדי מוצר שמשפר את איכות החיים".

מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?

קרן: "הקהילה הזאת נותנת מענה מאוד פרקטי. הפוסטים והדיונים מאוד ממוקדים. אני חושבת שבתוך המוני הקבוצות בפייסבוק, הבידול של הקבוצה הוא חשוב והוא אחד הגורמים המשמעותיים בצמיחה שלה. פרסמנו פוסט אחד עם הקמת הקבוצה שקורא לאנשים להצטרף ומשם זה התגלגל וחבר הביא חבר. אנחנו מסננים את המבקשים להצטרף, לא חשוב לנו שהקבוצה תהיה גדולה כמותית, אלא שתישמר איכותית וייחודית".

 

כמה שעות אתם מקדישים לניהול הקהילה? בין שעה ל 3 שעות בשבוע

 

שיתופי פעולה עם גופים מסחריים?

 

היינו שמחים לשתף פעולה עם כמה גורמים:
* חנויות שמספקות עזרים וציוד לאנשים עם צרכים מוגבלויות
* חברות כמו מילבת / בית המלאכה של בי"ח אלין וכיו"ב
* חברות הנדסיות כמו רפאל ועוד
* פקולטות להנדסת אנוש ופקולטות למעצבי מוצרים באקדמיה
* חברות ריהוט
לפעמים עולים רעיונות מאוד יפים בקבוצה והיינו שמחים אם מישהו היה יכול להפוך את זה למוצר שישמש עוד אנשים.

 

טיפ למנהלי קהילה מתחילים:

יותר מכל, חשוב להקפיד על יצירת תוכן שוטף, מעניין ורלוונטי. ישנן קהילות שמצליחות בזכות הבידול או הייחודיות שלהם, ולכן חשוב לשמר אותם לאורך זמן. כדאי לברור את החברים שמבקשים להצטרף לקבוצה, שוב כדי לשמור על דיונים רלוונטיים למטרות הקבוצה. חשוב מאוד להיות אדיבים וסובלניים כלפי חברי הקהילה, לשמור על דיון מכבד שמאפשר התבטאות כנה ופתוחה. גם אם אתם מורידים פוסט של אחד מחברי הקהילה, תלוו את זה בהסבר אדיב ועינייני.

 

לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?

גלי: "כיסא גלגלים, מערכת מיקוד מבט,  עזרים לאכילה או כל דבר אחר - יכולים להיות מוצרים לא פחות סקסיים ונחשקים מסמארטפון, רכב מעוצב או משקפיים של דולצ'ה וגבאנה. מה שיהפוך אותם לנחשקים הוא התוצר של דיון פורה בין כמה גורמים: אנשים עם מגבלה ובני משפחותיהם שיודעים לאפיין את הצורך, אנשי המקצועות הפרא רפואיים שיודעים כיצד לממש את הצורך הזה, מהנדסים שיכולים לתכנן מכשירים שייתנו מענה רלוונטי, מעצבים ששמים את משתמש הקצה במרכז ואנשים עם ידיים טובות שיכולים להוציא את זה לפועל. אני מקווה שהקבוצה שלנו תלך ותגדל ותמשיך להיות המקום בו כל אלה יוכלו להיפגש ולהביא לתוצרים יפים ופרקטיים".

 

האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך?

לפעמים ישנם מפגשים פרטניים שצומחים כתוצאה מאינטרקאציות בקבוצה, אבל בגדול אנחנו נשארים במרחב הוירטואלי. היינו שמחים בהמשך ליזום האקתונים וסדנאות הדרכה שונות.

 

קהילה אחרת שהרשימה אתכם:

גלי: "הורים רוצים לנשום לרווחה, חינוך 2020 – למערכת חינוך אפקטיבית יותר, פאודר – POWDER – כי אני גם גולש סנואו בורד".
קרן: "פורום נשים בתעשייה – קהילת המנהלות,
PRGURU – הגורו של יחסי הציבור"

 

 

השאלון הזוגי:  

·       תכונה חשובה למנהל קהילה?  אופטימיות ואהבת אדם

·       במה אתה עובד? גלי איש ui ux, קרן אשת יחסי ציבור

·       איזו דמות השפיעה עליכם?

גלי: "ניטשה וויקטור פרנקל"
קרן: "עדי אלטשולר"

·       מוסד השכלה גבוהה?

גלי: "אני למדתי בבצלאל, לא מאמין שצריך להיות אקדמאי כדי לנהל קהילה"
קרן למדב במכללה האקדמית עמק יזרעאל ובאוניברסיטת בר אילן

·       בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:

חדר עבודה בבית 😉

·       מהו ג'וב חלומותיך?

גלי: "ליצור דברים לילדים שלי"
קרן: "סופרת ילדים"

·       חופשה חלומית:

גלי: "חופשת סנואובורד"
קרן: "חופשה זוגית ורומנטית בחו"ל עם בעלי (לא חשוב איפה), זה לא קרה כבר שנים"

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד