הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד מסייע מחקר שוק להפיק את המקסימום מהפרסום?

1/03/2000
כמה פעמים בעבר פרסמת מודעה בעיתון, פרסומת ברדיו, או ששלחת מסרים בדיוור ישיר ושאלת את עצמך: "האם זה באמת הביא למכירות או השפיע על דעתו של מישהו?" אם שאלת את עצמך את השאלה הזו, אז אינך לבד. רוב בעלי העסקים שואלים את עצמם בקביעות האם פרסום עובד ואם הוא עובד כיצד הם יכולים למקסם את תוצאותיו ולהקטין עלויות.

משמעות המילה פרסום במובן הפשוט ביותר היא העברת מסר מקבוצה אחת לקבוצה אחרת. קיימים ערוצים רבים בהם ניתן להעביר את המסר הזה: טלויזיה, רדיו, עיתון, מגזין, לוחות מודעות, דיוור ישיר, עלונים פרסומיים, אנשי מכירות, אינטרנט ועוד ועוד. הטעות הגדולה ביותר שארגונים עושים כאשר מדובר בפרסום היא שהם בוחרים את הערוץ הלא מתאים כדי להעביר מסר ללקוחות פוטנציאליים. לדוגמא, יצרן מכונות לייצור בדים לא ישתמש בטלויזיה לפרסום משום שמספר הלקוחות הפוטנציאליים למוצרים אלה הוא קטן מאוד והעלות של פרסום בטלויזיה גבוהה ביותר. לעומת זאת, יהיה זה מתאים עבור בעל עסק זה להשתמש באנשי מכירות, עלונים פרסומיים ודיוור ישיר כדי להעביר את המסר ביעילות לקהל המטרה.

על מנת לקבוע באיזה ערוץ פרסום להשתמש, זקוקים עסקים לקבוע מיהו קהל המטרה שלהם. כיצד עושים זאת? באמצעות מחקר.

מיהם לקוחותיך הפוטנציאליים? מה הם קונים? מהו היקף הקניה הממוצע שהם מבצעים בכל פעם? האם הם קונים את המוצר או השירות באופן יומי, שבועי או חודשי? באיזה עונה של השנה הם קונים את המוצר או השירות? היכן גרים הלקוחות? מהי ההכנסה הממוצעת שלהם? באילו מקצועות הם עובדים? האם יש להם ילדים? כמה מכוניות ואילו מכוניות ברשותם? האם יש בבעלותם בית או שהם שוכרים? מהו הגיל הממוצע של הלקוחות? מהו מינם של הלקוחות? האם הם חוזרים וקונים שוב? כיצד שמעו על המוצר או השירות? מאילו אמצעי תקשורת הם ניזונים?

כל השאלות הללו מספקות תשובות אשר יסייעו לעסק שלך לקבוע באיזה ערוץ פרסום להשתמש, באיזה מסר להשתמש ומתי להשתמש בו.

אם תוכל ללמוד כל מה שניתן אודות לקוחותיך: גיל, מין, תעסוקה, הרגלי קניה וכדומה, אזי תוכל לפרסם בערוצים המגיעים באופן אפקטיבי אל קהל המטרה שלך. כך תוכל למקד את מסריך, לחסוך כסף, ולהגדיל את המכירות.

איזה מחקר שוק יסייע לך? אין זה מסובך מדי לדעת; סקר פשוט בקרב לקוחותיך יהיה לעיתים קרובות מספיק על מנת לסייע לך לצעוד בכיוון הנכון. המפתח הוא כמובן לאפיין את הלקוחות מידי תקופת זמן על מנת למצוא שינויים בהרגלי קניה, מצב סוציואקונומי של לקוחותיך וכדומה.

מתוך: The Business Research Lab

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד