הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עשרה טיפים לבדיקת יעילות קמפיין הפרסום

1/07/2002
תשאלו כל אדם שמבין מעט בשיווק והוא יגיד לכם שפרסום הוא אחד האמצעים המרכזיים המסייעים להפוך עסקים לגדולים יותר, ידועים ומצליחים. למרות הניסיון הרב לאורך שנים, הפרסום עדיין אינו מדע מדויק, בו ניתן להפעיל נוסחה המניבה תוצאות אחידות לאותן פעולות. לעיתים קונספט של קמפיין פרסום למוצר אחד לא יעבוד כלל עבור מוצר דומה אחר. ולעיתים, פריסת מדיה שעבדה ביעילות עבור מסע פרסום אחד, תוכיח את עצמה כפחות יעילה בקמפיין אחר. למפרסמים קשה מאוד להצביע בודאות כמה הכנסות ממכירות הגיעו באופן ישיר מהוצאות הפרסום.

סיפור ידוע בקהילת הפרסום מספר על מנכ"ל ידוע של חברה מצליחה, אשר נשאל אודות מסע הפרסום שהוא עורך. אותו מנכ"ל ציין כי הוא יודע שרק חצי מן הפעילות הפרסומית שהוא עושה מצליחה. "אז מדוע אינך מפסיק את הפעילות שאינה יעילה?", הוא נשאל. תשובתו היתה: "הלוואי וידעתי מהו החצי הלא יעיל".

ובכל זאת קיימות מספר דרכים לבדוק את יעילות הקמפיין הפרסומי. להלן מספר שיטות לבדיקה כי הפרסום שלך עובד:

1. השווה את היקף המכירות לפני, בזמן ואחרי הקמפיין. זכור שהשפעת הפרסום לעיתים מתעכבת, בעיקר כאשר מדובר במוצרים בהם נדרשת מעורבות גבוהה של החלטה.

2. בדוק את מספר הנכנסים לחנות או לעסק שלך. אל תשכח לבצע את הבדיקה עוד בטרם החל קמפיין הפרסום לשם ההשוואה.

3. השתמש בקווי טלפון ייעודיים על מנת לעקוב אחר התגובות. פרסם מספרי טלפון חינם (1-800) שונים בעיתונים השונים על מנת לדעת אילו אפיקים הניבו את הכי הרבה שיחות.

4. במודעות הפרסום ניתן לשלב קופונים לשימוש הלקוחות. דאג לסמן את הקופונים, כך שתדע מאיזה כלי תקשורת הגיעה התנועה הרבה ביותר של הקונים.

5. הצע תגמול עבור הזכרת העובדה שהפונים אליך הגיעו בעקבות מודעה: "עשרה אחוז הנחה בקניה ראשונה תינתן למציגי מודעה זו".

6. השתמש בגלויות תגובה אשר יצורפו למגזינים, ובאמצעותם יוכלו הקוראים לבקש מידע נוסף. זכור גם כאן לסמן את הגלויות, אם הן מפורסמות ביותר ממגזין אחד.

7. השווה את התנועה באתר האינטרנט שלך לפני ואחרי הפרסום.

8. אם הינך מפרסם באינטרנט, עקוב אחר שיעור ההקלקה על הבאנרים שלך.

9. אל תשכח או תחשוש לשאול את לקוחותיך החדשים כיצד הם שמעו אודותיך.

10. ולבסוף, זכור כי לקמפיינים פרסומיים שונים יש מטרות שונות: לעיתים המטרה היא להשיג מודעות, לעיתים לבנות תדמית ולעיתים להשיג גידול במכירות בתקופה מסוימת או בשוק מסוים. בדוק את יעילות הקמפיין הפרסומי שלך על פי המטרות אליהן שאפת להגיע.

* אורן בסון הינו עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing, מנכ"ל חברת הייעוץ התקשורתי-שיווקי אולמדיה www.allmedia.co.il ומדריך ב- Allmarketing Training

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד