הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עשרת הדברים שלא מומלץ לעשות בניהול הקמפיין הפרסומי בגוגל

15/10/2009

הרבה מאמרים וכתבות מעניקים לך את הכלים לגבי איך לפרסם נכון בגוגל אדוורדס, הפעם אנו ניגש לנושא מזווית שונה במקצת - מהם עשרת הדברים שלא מומלץ לעשות במהלך הקמפיין הפרסומי בגוגל:

1)       שם חברה – לרוב לא מומלץ לכתוב את שם החברה בכותרת המודעה. זכור כי קמפיין הפרסום בגוגל מושפע מרלוונטיות המודעה שלך לגולש. סביר להניח כי גולש שחיפש את שם המוצר /השירות שלך יעדיף ללחוץ על מודעה שהכותרת שלה כוללת את שם השירות/ המוצר. וזכרו – ככול שאחוז ההקלקות גבוה יותר, כך המחיר שתשלמו לקליק יהיה נמוך יותר.

2)       תחומים אסורים לפרסום – זכור כי אסור לפרסם בקישורים הממומנים מודעות בנושא אלכוהול, סמים, סקס ותרופות (אלא אם כן מעבירים אישור חתום לגוגל). פרסום בתחומים אלה יימחקו ע"י גוגל ויחסמו אותך מלפרסם בגוגל בסופו של דבר. יחד עם זאת אם ברצונך לפרסם מוצרי אלכוהול ניתן לפרסם מודעה תחת התחומים של יין, שמפניה ומשקאות בהתאם למגבלות הפרסום של גוגל.

3)       אל תפרסם תחת מילת חיפוש אחת בלבד – ככל שמילות החיפוש שלך יהיו ממוקדות יותר, כך גדל הסיכוי שתגיע לגולשים רלוונטיים מבחינתך. פרסום על מילת חיפוש כללית אחת מגדיל את הסיכויים להקלקות מיותרות מצד קהל יעד לא ממוקד. כך לדוגמא אם אתה מוכר מוצרי מזון, לא מומלץ לפרסם תחת המילה אוכל או מזון, אלא תחת המוצרים הספציפיים שאתה מוכר.

4)       תוכן המודעה – אסור מבחינת גוגל לשים סימן קריאה בכותרת מודעת הפרסום. לא מומלץ לפרסם מידע כללי אודות החברה, אלא תוכן שיווקי שיגרה את הצרכן המיועד להקליק על המודעה. מומלץ גם לא לפרסם מספר טלפון במודעה עצמה – מרבית האנשים לא יתקשרו ללא בחינת האתר ומספר הטלפון תופס מקום של תוכן שיווקי אטרקטיבי יותר.

5)       הגבל את החשבון היומי שלך – לעולם אל תגדיר חשבון פתוח ללא הגבלת תקציב, כמו כן מומלץ להגביל את התקציב היומי לסכום ריאלי מבחינתך. פרסום ללא הגבלה בגוגל, יכול לגרור מספר הקלקות אדיר, שיעלו לך סכומי כסף עצומים ולא יניבו רווח משמעותי.

6)       אל תפרסם את כל המודעות תחת קמפיין פרסומי אחד – חלק את המודעות לפי מילות מפתח, מוצרים ותחומים ולכל אחד מהם כתוב מודעה נפרדת ורלוונטית, המופיעה תחת כותרת מילת המפתח המתאימה. רבים מהמפרסמים מרכזים את כל מילות המפתח שלהם תחת מודעה אחת ובכך מקטינים משמעותית את רלוונטיות המודעה ומעלים את העלות הממוצעת לקליק שעליהם לשלם.

7)       אל תפנה גולשים לאתר הבית שלך – זוהי טעות נפוצה בקרב מפרסמים. גולש אשר חיפש מוצר מסוים מעוניין לראות את עמוד המוצר הרלוונטי ולא לשוטט ברחבי האתר בחיפושים אחר מוצר זה. הפנה גולשים ממודעות שונות לעמודים שונים ורלוונטיים למודעה הספציפית.

8)       אל תבקש כתובת מייל בשדה הצור קשר – או כל פרטים מזהים נוספים פרט לשם, מספר טלפון (ולעיתים גם חברה). כל פרט נוסף שאתה מבקש בשדה צור הקשר באתרך מוריד משמעותית את כמות הפונם אליך. ובאותו עניין מקם תמיד את מודעת "צור קשר" ישירות בעמוד אליו מגיע הגולש, אל תגרום לו לחפש אחריו בנבכי האתר.

9)       אל תתחיל בסכומים מופרזים את הפרסום בגוגל – זכור כי בתחילת מסע הפרסום אתה עדיין אינך בעל ניסיון וסביר להניח שתעשה טעויות לא מעטות. התחל בסכום צנוע יחסית והגדל אותו עם הזמן ביחס ישיר למדד הרווחים מהפרסום.

10)    אל תתחיל לפרסם ללא ידע מוקדם – קרא ספרים ומאמרים בנושא, השתתף בסמינרים מקוונים של גוגל או בסמינרי הפרסום של גוגל ברחבי הארץ למפרסמים מתחילים, דבר עם אנשים שכבר מפרסמים לאורך זמן בהצלחה. זכור כי כמו בכל דבר בחיים - ללא ידע, ניסיון והבנה בתחום סיכוייך להצליח בקמפיין הפרסומי פחותים בהרבה.

בהצלחה.

*הכותב עובד ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ומוסמך לניהול קמפיינים בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש www.webseminar.co.il www.websem.co.il

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד