הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד לכתוב טקסט משכנע?

27/05/2010

איך בכלל ניגשים לכתיבת תוכן? איך יודעים מה להוסיף? מה מדגישים? כל התשובות לשאלות האלה מתחילות בשאלות חדשות...קחו דף נייר ועט לפני שאתם ניגשים למלאכת הכתיבה ותתחילו למפות את הטקסט שלכם.

מה המטרת הטקסט?

טקסט בלי מטרה מוגדרת נשאר טקסט ללא הבנה מוגדרת. טקסטים מסוימים באים להציג את החברה ואת היתרונות שלה, טקסטים אחרים הם יותר מכירתיים באופיים ומטרתם להניע לפעולה מיידית. לפעמים, המטרות משתלבות זו בזו. כשיש מטרות מוגדרות ניתן גם לייצר הירארכיה נכונה בטקסט, לדעת עם איזה נושא לפתוח ובאיזה דרך אפשר לקדם את הפעולה הרצויה.

מה אתם מוכרים ומה אתם מציעים?

חשוב להבחין שמה שאתם מוכרים הוא לא בהכרח מה שאתם מציעים. אתם אולי מוכרים ביטוח, אבל למעשה אתם מעניקים ללקוח שקט נפשי ותחושת אחריות. אתם אולי מוכרים וילונות אבל מעניקים ללקוח שלכם פתרון עיצובי ואווירתי. אני למשל, קופירייטר שכותב מילים ויוצר רעיונות, אבל התוצאה עבור הלקוח היא מסרים עסקיים ופתרונות שיווקיים. כלומר, בשלב הזה המטרה היא לצאת מתפקיד נותן השירות, להיכנס לנעליו של הלקוח ולהבין אלו תועלות השירות שלכם מגלם. זה שלב מאוד חשוב בביסוס המסרים שלכם. תכינו רשימה של כמה שיותר מסרים שכאלה. פרקטיים ורגשיים כאחד.

למה אתם עושים את זה טוב יותר מאחרים?

היתרון שלכם צריך להיות ברור ומוחשי. במיוחד כשמדובר במדיה מקוונת, שבה המתחרים שלכם רחוקים מכם מספר הקלקות עכבר. הבידול שלכם צריך להיות ברור ולהשתמע באופן מפורש וגם באופן עקיף. כלומר, פעם אחת אפשר לספר באופן מפורש מה היתרונות שלכם, לתמוך זאת בנתונים מספריים, עדויות של לקוחות, הישגים בולטים או הסמכות, אך חשוב לזרוע את המסרים האלה בצורה מעניינת באופן שיצור הבנה, אישוש לבידול ותחושה תומכת. כך, היתרונות יקלטו הן באופן מפורש והן ברובד עקיף.

מה התוצאות של כל זה?

אם עד עכשיו דיברנו שיווק, עכשיו הגיע הזמן לדבר מכירות. זה השלב שבו צריך לשים את הקלפים על השולחן ולומר - מה אתה מקבל תמורת הכסף שלך. הנקודה הזאת כל כך חשובה ולצערי טקסטים רבים מידי מתעלמים ממנה. תהיו פשוטים, ענייניים ומדויקים. טכניקה נפוצה ויעילה לספר את התוצאות היא לדרג אותם בתבליטים (Bullets).

איך אתם עושים את זה?

אם הקורא הגיע לסעיף הזה הצלחתם בגדול. הוא הבין מה אתם נותנים לו ומעוניין לגלות איך בעצם אתם עושים את זה. זה המקום לרדת לעומקן של טכניקות, שיטות, תפיסות שירות ולתאר את מרכיבי הפתרון או המוצר. חשוב להקפיד שלא לפרט יתר על המידה. פעמים רבות קהל היעד הראשי שלכם יהיו דווקא מקבלי ההחלטות ולא הגורם המקצועי מולו תעבדו, ולכן חשוב לספק מידע בשפה שתהיה ברורה גם לדרג הניהולי וגם לדרג המקצועי.

מייק אן אופר דיי קאנט ריפיוז

גנגסטרים זה אחלה לטקסטים שיווקיים. המשפטים שלהם גורמים לעסקאות להיסגר מעצמן. קחו למשל את זה "I have a proposition for you" - תשומת הלב שהוא מושך ורמת העניין שהוא מייצר מדהימים. עם אותה נחישות ואסרטיביות גם כדי לסיים טקסט. הרשמה לניוזלטר, הגעה לערב מבוא או כניסה לאתר לצורך בירור פרטים נוספים הן דוגמאות פשוטות למטרות שיווקיות חשובות. בהצעה השיווקית שווה להשקיע מחשבה ולהשחיז מספר משפטים שימקדו ויגישו את ההצעה בצורה אפקטיבית.

לסיום, כלל הזהב: לפני שאתם כותבים טקסט תתרחקו מהמחשב. לא משם מגיעות התשובות ולא שם נוצרת התוכנית. קחו דף ועט, תענו על השאלות, תדרגו את התשובות לפי רמת חשיבות ותראו שפתאום נותר לכם להשלים כמה כותרות (ראשיות וביניים), מספר משפטי קישור והטקסט שכתבתם  - עובד לא רע בכלל.

*הכותב מספק שירותי קופירייטינג ופתרונות שיווקים. פרטים נוספים באתר: www.filin.co.il

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד