הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כל מה שרצית לדעת על פרסום באינטרנט

1/05/2001
הפרסום באינטרנט הוא המילה החמה בעולם השיווק בכלל והפרסום בפרט. משרדי הפרסום הבינלאומיים והמקומיים פותחים מחלקות המתמחות בפרסום באינטרנט האחד אחרי השני , חברות לרכישת מדיה מציעות את שירותיהן וזו רק ההתחלה של ההתחלה.

כולם יודעים שהאינטרנט הוא העתיד, שחשוב לדעת וגם להכיר, אבל איך לעזאזל מתחילים ואחרי שהתחלנו, איך מתקדמים?

כשירות למשווק ולפרסומאי הגולש, אנו מגישים הסבר מקצועי אך פשוט וללא מונחים טכניים בכלל על עולם הפרסום והשיווק באינטרנט. כל מה שרצית לדעת והעכבר שלך התבייש לשאול.

מי נגד מי, למה וכמה?
בארץ ובחו"ל אנו עדים להצטרפותן של חברות גדולות למעגל המפרסמים באינטרנט. בארץ הוצאות הפרסום באינטרנט מוערכות ב- 10 מיליון דולר ( כ- 1% מכלל העוגה), בארה"ב אנו עדים לתהליך של גידול במספר המפרסמים, היקפי הפרסום וההוצאות על הפקת הפרסומות באינטרנט.
מחקר של ANA- (US Association of National Advertisers) מצא כי כמעט 2/3 מהחברות הגדולות בארה"ב כבר מפרסמות באינטרנט.

מהם אמצעי הפרסום הפופולאריים באינטרנט?

1. באנרים- מי לא מכיר?
הבאנר הוא אמצעי הפרסום הפופולארי ביותר באינטרנט. הבאנר הוא למעשה שלט פרסום אינטרנטי, שהקלקה עליו מעבירה את הגולש לאתר המפרסם. כיום, תופס הבאנר נתח של 50% מעוגת הפרסום ברשת. נהוג לתמחר את מחירי הבאנרים לפי CPM, עלות פרסום לאלף חשיפות. הפרסום באמצעות באנרים מסייע ב:
1. הגברת המודעות לפרסומת ולמותג
2. בשיפור תפישת המותג
3. בשיפור פוטנציאל המכירות
הדרך המקובלת למדידת אפקטיביות הבאנרים היא על-פי מספר ההקלקות של הגולשים עליו. לרוב שיעור ההקלקות על הבאנרים הוא נמוך ( פחות מ- 1%) דבר המצביע כביכול על אפקטיביות נמוכה, אך מחקרים מוכיחים כי גם גולשים שלא מקליקים, נחשפים לבאנר, מודעים למותג ומושפעים מהמסרים שהועברו בו.

2. Sponsorship – כי טובים השניים . . .
ה- Sponsorship הוא אמצעי לשיווק ופרסום של מותגים וחברות ברשת על ידי מתן חסויות לאתרים, למבצעים ולפעילויות שונות ברשת. מחקר שפרסמו eMarketer צופה שבשנת 2001 הבאנרים יתפסו נתח של 26% מעוגת הפרסום באינטרנט בעוד שה- Sponsorship עתידים לכבוש 58% ממנה ! מדוע ה- Sponsorship הופכת לשיטת פרסום כל-כך פופולארית?
במחקר שנערך לאחרונה, שאלו אנשי שיווק העוסקים באינטרנט על היתרונות של ה-sponsorship.
המשווקים אמרו כי ה- Sponsorship מסייע:
1. ביצירת קשר בין המפרסם והתוכן של האתר.
2. בהגברת המודעות למותג.
3. מתן חסויות ברשת עולה פחות מאשר ערוצי הפרסום המסורתיים.
3. E-Mail Marketing – קוברים את הצבי
E-Mail Marketing – הוא שיווק ממוקד לקוח בעזרת דואר אלקטרוני מסחרי. שיווק באמצעות דואר אלקטרוני הוכח כאפקטיבי וזול בהרבה מדיוור ישיר. דרך זו, זוכה לשיעורי תגובה גבוהים יחסית, מביא להגברת המודעות, הקניה והנאמנות.
מחקר של Forrester Research Inc. מצביע על כך ששיווק בעזרת הדואר הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר בשמירה על הלקוחות הקיימים ובהשגת לקוחות פוטנציאלים. הדואר האלקטרוני מאפשר שיווק ממוקד לקוח בהתאם לצרכים ולדרישות של המפרסם ו/או המשווק. נראה כי המפסידות העיקריות מההצלחה של הדואר האלקטרוני הממוקד תהיינה חברות השיווק הישיר.

E-Coupons –מי צריך את הנקודות של כרטיסי האשראי?E-Coupons הם קופונים אינטרנטיים הניתנים ללקוח On-Line, באתרי אינטרנט ובדואר אלקטרוני, ולרוב נפדים בחנויות (ב- Off-Line). הקופונים מציעים הנחות, מתנות, מבצעי נקודות, מסלולי חיסכון ועוד.... האמריקאים, כידוע, "משוגעים" לדבר, עוד לפני עידן האינטרנט אך בחודשים האחרונים ניכר כי ה- E-Coupons מתחילים לתפוש מקום מכובד בעולם השיווק והמכירות של רשת.
מהמחקר האחרון של NPD Group עולה כי 27% מכלל הגולשים משתמשים ב E-Coupons ( גידול של 17% לעומת השנה שעברה).

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד