הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מילון כיס לפרסומאי אינטרנט

1/05/2001
ריכזנו עבור מפרסמים מתחילים וותיקים ברשת מספר מושגים שגורים בעולם הפרסום באינטרנט:
באנר – סטריפ פרסומי המניע גולשים ללחוץ עליו על מנת לקבל פרטים נוספים. לעיתים תפקיד הבאנר הוא לשדר מסר תדמיתי בלבד.
Click –
לחיצה על הבאנר.
CPM (או CPT – Cost Per Thousand) – עלות לאלף חשיפות. שיטת התמחור הנפוצה בפרסום באנרים.
CPC (Cost Per Click) – חישוב עלות הפרסום על פי מספר הקליקים המבוצעים על הבאנר. קיימות רשתות פרסום המתמחות במכירת פרסום בשיטה זו (לדוגמא: ValueClick).
Click Rate (או Click Through) – אחוז ההקלקות על הבאנר, מתוך סה"כ החשיפות של הבאנר הספציפי.
Impressions (או Views)– חשיפות. מספר הפעמים שגולש נחשף לבאנר.
Run of Network/Site – פרסום הבאנר בכל האתר ללא התמקדות.
פילטר – פרסום הבאנר על פי פילוח בדפים מסויימים בהם מבקר קהל המטרה.
Page views – מספר הדפים הנצפים ע"י הגולשים. כלומר, כמה פעמים צפו בעמוד בו מוצג הבאנר.
Session- ביקור של אדם אחד באתר. Session יכול להתחיל בעמוד הבית ולהמשיך לעמודים הפנימיים של האתר. Session ארוך יותר מעיד על עניין רב יותר באתר.
Unique Users – מספר הגולשים השונים המבקרים באתר בפרק זמן מסוים.
היט – בעבר היה המושג היט נפוץ מאוד למדידת תנועה באתר. כיום אין לו ערך ממשי. היטים הם מספר האובייקטים הנטענים בדף אינטרנט (דף האינטרנט, אלמנטים גרפיים).
GIF/JPG/ פלאש - פורמטים גרפיים להצגת תמונה ואנימציה. ה- GIF הוא הנפוץ יותר.
פורטל – שער כניסה. פורטל הוא אתר אינטרנט גדול המציע לגולש את כל השירותים: חדשות, מאמרים, משחקים, צ'טים, פורומים, מנועי חיפוש, דוא"ל ועוד.
פורטל ורטיקלי – פורטלים המתמחים בנושאים ממוקדים כגון: שיווק, משפטים, פיננסיים, בידור וכו'.
פרסונליזציה – התאמה אישית. הפרסונליזציה מאפשרת לכל גולש להתאים לעצמו את האתר המועדף עליו.
Cookie – אתרי אינטרנט מסויימים שותלים קוד במחשב הגולש על מנת לאפיין ולזהות אותו כאשר הוא חוזר לאתר. אם נתקלתם פעם בברכת ברוך הבא עם שמכם כאשר חזרתם לאתר אינטרנט, ה"עוגיות" הן שאחראיות לכך.
כתובת IP – לכל מחשב המחובר לאינטרנט יש כתובת IP ייחודית. קיימים מערכות פרסום היכולות להתאים פרסומות למשתמשים על פי כתובת ה- IP שלהם. למשל, באתר יאהו.קום מזהים את הגולש הישראלי על פי כתובת ה- IP ו"משדרים" לו פרסומות בעברית.

* אורן בסון הינו עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing, מנכ"ל חברת הייעוץ התקשורתי-שיווקי אולמדיה www.allmedia.co.il ומדריך ב- Allmarketing Training

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד