הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

Case Study: פרסום באינטרנט - כיצד לגרום הנאה לגולש?

1/07/2002
הפרסום באינטרנט יכול להעיק על הגולשים ולהכעיס אותם כאשר הם נאלצים לסגור באנרים קופצים ולבזבז זמן, אך מסתבר שיש גם דרכים אחרות. 012.net מצאה דרך מקורית לשתף את הגולש בפרסום ולגרום לו אפילו ליהנות מכך.

אם עד היום הפרסום באינטרנט העמיד את הגולשים בעיקר בעמדה פסיבית כמתבוננים בבאנרים אשר חולפים על פניהם (או לכל היותר בעמדה האקטיבית עם כעס על כל Pop Up שצץ במרכז המסך), היום אפשר כבר לדבר על אופי חדש של פרסום באינטרנט. ב- 012.net גייסו את ה"פלאש", טכנולוגיה קיימת ופשוטה, לטובת הפצת המסר הפרסומי תוך דגש רב על הנאה (ורווח) של הגולש.

ב- 012.net, האינטרנט של 012 קווי זהב, הפעילו לאחרונה את ה"ספידליין", משחק תחרותי גרפי המדמה גלישה בסנו-בורד במסלול רווי מכשולים. הגולש בוחר אחת מהדמויות, דן לודינג, מילי סקנד ומאיר רות-לי המעוצבות ומופעלות באמצעות טכנולוגיית "פלאש" וצריך להגיע איתן למהירות המירבית המזכה בנקודות. הגולשים אשר משיגים את הניקוד הגבוה ביותר זוכים בפרסים כמו נופש זוגי בחו"ל, מנויי אינטרנט מהיר ועוד.

בדרך זו הצליחו 012.net להשיג את התוצאה החשובה ביותר מבחינתם – חשיפת הלקוח למסר לאורך זמן. המסר החשוב אותו החברה מדגישה הינו מהירות הגלישה, כאשר המשחק מהווה המשכיות לקמפיין הפרסום הטלויזיוני.

משחק המהירות מהווה עבור קווי זהב אמצעי נוסף להמחשת אסטרטגיית השיווק של 012.net לספק את האינטרנט הכי מהיר לגולש וזה מוכיח את עצמו. המהלך החדשני מעביר את מסר הגלישה המהירה באופן אקטיבי וב'שפה' הרלוונטית לקהל הגולשים, מאפשר לגולש ליהנות ולהרוויח ויחד עם זאת עונה על הצרכים השיווקיים של החברה אשר הצליחה לעשות מה שאף ספקית אינטרנט אחרת לא הצליחה עד כה.

ההצלחה למשחק לא איחרה לבוא. רק בשבוע הראשון שיחקו כ- 20,000 גולשים והיום מספרם מגיע לכ- 30,000. היום עומד השיא על 294,880 נקודות. ב- 012.net עוקבים אחר המתרחש במשחק ונהנים לראות את ההתלהבות ומחכים לראות מי זה שיצליח לגבור על כל הכוכבים ולהשיג את התוצאה הגבוהה ביותר.

"צריך לבדוק את מידת החשיפה של הלקוח למסר השיווקי כדי לראות עד כמה מוצלחת העמדה שבה נקטו ב- 012.net, מסביר ערן ארדן, מנכ"ל Traibel חברת האינטראקטיב של ליניאל DDB . "אם נשווה את החשיפה לפרסומות באינטרנט לעומת חשיפה לפרסומות בזמן צפייה בטלוויזיה, יוצא שבטלוויזיה הצרכן נחשף לכ- 30 שניות של פרסומת אך יחד עם זאת מדובר בחשיפה של מספר מסרים רב של חברות שונות במספר דקות מועט של פרסומות".

בסקר של מכון המחקר "שילוב" עבור עיתון "הארץ" עולה כי כ- 40% מהישראלים אינם צופים בפרסומות. באינטרנט, כאשר עולה באנר, הוא בדרך-כלל נסגר באופן מיידי על-ידי הגולש שלא מעוניין שיפריעו לו אלא אם כן יש עניין במידע. הממוצע להקלקה על באנר עומד על 0.4% בקרב הגולשים שזה ממוצע נמוך.

קווי זהב מצאו בדרך זו את שביל הזהב בין השהייה של הגולש מול המסך לבין הרצון שלו ליהנות ואף להרוויח וניתבה אותו ישירות לאתר שלה כך שהגולש לא רק רואה את המסר לאורך זמן ומפנים אותו באמצעות המשחק אשר משקף את מסר המהירות, אלא גם נחשף למסרים אחרים של החברה. בדרך זו היה גם שילוב מעניין בין הקמפיין הטלוויזיוני של ראובני-פרידן אשר דיבר על "בחיים, לא תהיו מהירים כל-כך…" לבין המשחק אשר הגשים את החזון".

* הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של 012 קווי זהב

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד