הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עולם הפרסום החכם: מדריך לעסקים קטנים ובינוניים

30/10/2012
עולם הפרסום החכם: מדריך לעסקים קטנים ובינוניים

סדרת המאמרים מובאת באמצעות יוסי כהן, דוקטורנט לפסיכולוגיה שיווקית מחברת שיווק מדעי המתמחה בייעוץ שיווקי בגישה הוליסטית לעסקים.
לאתר החברה:
http://www.jconline.co.il/

 

המחשבה הראשונה של רוב בעלי העסקים כאשר הם חושבים על שיווק היא על פרסום. ובעוד עסקים גדולים מטופלים על ידי משרדי פרסום בעלי מומחיות גבוהה, עסקים קטנים ובינוניים רבים חסרים את הידע, ופונים אלי בשאלות רבות לגבי פרסום.

לכן, החלטתי לכנס במספר מאמרים,  מספר מודלים שימושים ונפוצים מתחום הפרסום. מעבר להצגת המודלים אנסה לתת דוגמאות שימושיות אשר יעזרו להבין את אופן השימוש במודל ליצירת הפרסום המוצלח הבא שלך.

 

מודל ראשון לפרסום מודל AIDA :
מודל AIDA , נחשב למודל בסיסי וחשוב בעולם הפרסום, המודל מצליח לייצר תקשורת אשר מאפשרת קבלת תוצאה.

המודל מתייחס ל 4 שלבים אשר על ידי יישומם נצליח לייצר תגובה אצל הצרכן:


- השלב הראשון הנו ATTENTION , קבלת תשומת לב, אנו ננסה לייצר אמירה אשר תייצר תשומת לב.
- השלב השני הנו INTREST יצירת עניין, זהו השלב בו אנו יוצקים משמעות לאמירה של השב הראשון.

- השלב השלישי הנו DESIRE  רצון, זהו השלב החשוב והסופי לפני יצירת הפעולה.

- השלב הרביעי הנו ACTION  הנעה לפעולה, זהו השלב הסופי המייצר פעולה לסך השלבים בהם נקטנו.

 

בואו ננסה לייצר פרסומת דרך מודל AIDA .
נניח שאנו מוכרים שירות של טיפולי פנים, שם המותג הנו 'שם המותג'.

שלב החשיבה:
על מנת לעשות שימוש אפקטיבי במודל מול הצרכים של הארגון, קרי לפרסם בצורה מוצלחת את טיפולי הפנים שלנו, אצטרך לערוך חשיבה מאומצת בכדי לייצר 4 שלבים העונים על דרישות המודל המדובר.
איזה מידע יעזור לי לקבל החלטה? יועיל מאוד אם אני אדע למה כדאי ללקוחה דווקא לבחור בטיפולי הפנים שלנו ולא של אחרים, כמו כן יועיל לדעת את עוצמת המותג של ארגוני, מיצובי בשוק הפעילות, עוצמת התחרות.

 

שלב היישום:
בתרגיל הנוכחי דילגנו על שלב בחירת המדיה, שלב בחירת המדיה הנו שלב חשוב ומשפיע על המסר עצמו.
נניח לצורך המאמר כי בחרנו לפרסם בעיתון המקומי עמוד שלם.

השלב הראשון של המודל מבקש יצירת תשומת לב, לכן נכתוב משהו כגון:
האם ימי הקיץ מייבשים את עור פניך?

השלב השני מבקש שניצור עניין באמירה ולכן נכתוב:
אנו יודעים בוודאות לגרום לעורך להיות רענן ונינוח.

השלב השלישי הנו שלב הרצון ולכן נכתוב משהו כגון:
שם המותג, מאפשר לך טיפול התנסות חינם.

השלב הרביעי הנו שלב ההנעה לפעולה ולכן ניתן לכתוב משהו כגון:
לרישום לטיפול התנסות חינם התקשרי עכשיו: 1800 200 200 200

 

מודעה:
המודעה שלנו תראה כך,

 

המודעה כרגע עונה על שלבי מודל AIDA  זהו הזמן לנסות לשייף את המודעה ולהכניס יצירתיות, מגניבות, ייחודיות, מדעיות ועוד.
אם נעשה זאת נוכל אם אותם נתונים לייצר מודעה שונה, בעלת אופי מדעי.

 


כמובן שיש לצרף וויזואל אשר יתן ביטוי לאמירות שלנו כגון אישה מחייכת עם עור פנים חלק או תמונה של אדמה יבשה לצד תמונה של אדמה רעננה, תנו לדמיון להשתולל בנושא.

קמפיין מוצלח איננו מורכב משימוש נכון במודל כלשהוא בלבד, על מנת שהקמפיין יצליח יש להבין את מטרות הארגון, מיצובו בשוק היעד, יתרונותיו, חסרונותיו ועוד.
שימו לב, מטרות הארגון לא יכולות להיות לעשות כסף, כסף הוא תוצר של פעילות עסקית שיווקית מוצלחת.

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד