הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

ניוזלטר אפקטיבי – כיצד לכוון את המגזין המקוון ?

3/12/2009

בעידן הוירטואלי קל יותר מתמיד לעשות קופי פייסט על מהלכים שיווקיים של אחרים. כל כך הרבה חומרים ממוחזרים בסיסמאות דומות תחת לוגואים שונים. ברגע שמישהו כבר כבש את הפייסבוק, גם המתחרים שלו רוצים להיות שם ואם לשחקן מרכזי בענף יש אתר מותג נוצץ, מיד יפנו המתמודדים לאותה חברה שבנתה את האתר ויבקשו ממנה ליצור מודל זהה בגוונים אחרים וכך גם בזירת הניוזלטרים, הדרך האידיאלית לתקשר עם לקוחות הפכה לשטח מפורז בה כולם מדוורים בקצב מסחרר המון ג'אנק.

אחרי חוק הספאם היינו חושבים שיקרה ההפך, שתושקע מחשבה, שרשימת התפוצה תעבור סיגמנטציה קפדנית, שכל פלח שוק יקבל דיוור משלו, שלניוזלטר יהיה תוכן ועניין, שהוא ידבר בשפה הנכונה והאלמנט הפרסומי יתגמד מול האלמנט התוכני, אבל לא כולם עוד הגיעו לתובנות האלה ובמזל רב, הם עוד שם, מעבירים ללקוח שפע של מסרים ללא כיסוי הולם.

במוקדם או במאוחר הם ככל הנראה יוסרו מהתפוצה או יפסיקו לקבל הקלקות שוות, כי כמה פעמים ניתן להקליק על תמונה יפה של דוגמנית או על אותו מוצר רק כדי לגלות שהמבצע הפך מ-10% הנחה ל-1+1?

ניוזלטר הוא עולם ומלואו וכיום עם תשומת הלב שחברות מעניקות לתחום ניהול מועדוני הלקוחות, כשהכל מפולח וממוקד ופרסונאלי יותר ומטרת העל היא חיזוק הקשר עם הלקוח ופגיעה בול במטרה, אפשר ליצור ניוזלטרים איכותיים שהמילה ניוזלטר הוא אנדר סטייטמנט למה שהלקוח יכול לקבל במייל.

אז איך לכוון נכון את המגזין המקוון? הנה מספר עצות למותגים שחשקה נפשם בניוזלטר והם מחפשים לאפיין אותו בצורה הטובה ביותר וליצוק לתוכו תוכן מעניין ואפקטיבי כאחד.

איפיון ניוזלטר – לגזור את עולם התוכן מתוך ערכי המותג

חשוב לייצר קונספט מעניין לניוזלטר שטרם נראה וגם אם מדובר בנושא שחוק, אפשר תמיד למצוא פרספקטיבה מבדלת או נישה ממוקדת. אם מדובר בניוזלטר אופנה, אפשר לאפיין אותו באופנים שונים: ניוזלטר אופנה סקסית, אופנה לנשים, אופנה צעירה, אופנת רחוב ועוד ולצאת מתוך המוטו לכל התכנים הרלוונטיים שמעניינים את קהל היעד בהתאם לטווח הגילאים, סגנון החיים של הלקוח וכל נתוני הדטה בייס שמגלים עליו יותר. כמו למשל, מגזין אופנה יכול לעסוק גם ביופי, תחום משלים לאופנה, איפור, שיער וכולי. אם המגזין עוסק בבריאות טבעית, ניתן לייצר מגזין שכולל ארבעה מאמרים בתחומים שנושקים לתחום, מחקרים, חדשות, מדריכי טיפים, מאמר מומחים.

אם המותג הוא מותג צעיר ומשדר קלילות, ניתן לייצר מגזין קצרצר עם טיפים, כמו טיפים לחיים טובים או טיפים רומנטיים או טיפים לטיפוח, כשכל טיפ מוביל לכתבה רחבה יותר. אפשר להשתמש בערכי המותג כערכים מנחים לשפה של הניוזלטר: ערכי המותג הוא פינוק? אפשר לייצר ניוזלטר שעוסק רק בפינוקים וברגעים קסומים של אושר.

מכירתי או תוכני? לשלב בין שניהם

ניוזלטר אפקטיבי הוא שילוב מנצח בין תכנים נייטרלים הקשורים לעולם התוכן של קהל היעד עם תכנים מכירתיים, שיווקיים, כשהמינון קובע הכל. כדי לרכוש את אמונו של הלקוח ולזכות ממנו להתעניינות בהמשך ולאורך זמן, מומלץ לטשטש ככל האפשר, לפחות בדיוורים הראשוניים, את הרעיון המכירתי ואפילו את זהות המותג. האלמנט המכירתי יבוא לידי ביטוי רק בשוליים, בבאנר או בלוגו של החברה או במסרים השיווקיים שיעברו דרך המילים כמו שתילת הנעה לפעולה בתחתית של גוף הטקסט או בתחרות מיוחדת שעורך המותג למקבלי הניוזלטר.

אם מדובר במותג הנעלה לכל המשפחה, המגזין יכול לדבר על ענייני משפחה, החל מבריאות ועד טיולים משפחתיים, תמיד ניתן למצוא את הקונטקסט הנכון: הצעות לטיולים + הצעה מכירתית לנעל שתיקח אותך לשם וכולי.

מועד לכל מגזין

כדי ליצור עניין של הלקוח לטווח הארוך, חשוב לגוון בין התכנים מדי חודש. ניתן לייצר כל חודש ניוזלטר שיעסוק בתחום אחר או יתייחס למועדים חשובים במהלך השנה: חגים, סילבסטר, השקת קולציה, מוצר חדש שיוצא לשוק, סוף עונה, החופש הגדול, עונת הטיולים וכולי ולבטא את ההקשר גם בתכנים וגם במבצעים. ניתן לייצר טיזרים ממגזין למגזין או לשלב כתבות שהן חלק מסדרת כתבות טיפים.

אפקט הבלעדיות

חשוב להקצות לניוזלטר תכנים ואפילו מבצעים ייחודיים כדי לייחד את המוצר שנקרא ניוזלטר מתכנים קבועים באתר או פרסומים אחרים. כמו למשל, רק בניוזלטר יש טור של הפרזנטורית של החברה והטבות ייחודיות לניוזלטר בלבד.

מה בין ניוזלטר למגזין אינטרנטי?

חשוב לשמור על השער של הניוזלטר מינימאלי ועם זאת, אטרקטיבי ככל האפשר. לייצר כותרות מושכות הקלקה, נושא מייל מפתה, מספר תמונות ולא ליצור גודש ויזואלי כדי לא להכביד חלילה על המשלוח וגם כי יש לזכור, שהקורא, אפילו אם הוא סובלני ביותר, עסוק ולכן, יש לעניין אותו במיידי ואם הוא מעוניין בהרחבה ניתן לייצר מכל פתיח קישור להמשך הקריאה אבל להשקיע במיוחד בפרונט של הניוזלטר, במה שהגולש רואה ברגע שהוא פתח.

מעורבות של הלקוח

היות והאלמנט הפרסונאלי צובר תאוצה במחוזותינו, לא מספיק להקדיש את הניוזלטר לגולש ספציפי על ידי נקיטה בשמו המלא, אפשר גם לערב אותו בעשיית הניוזלטר: תחרות המצאות סלוגנים, שליחת טיפים, כתיבה של כל גולש במגזין הבא ויצירת קהילה מקוונת שלמה שניתן לקבל ממנה משוב בהקדם, יצירת סקר הוא פיתרון לקבלת פידבק אפקטיבי ומהיר. כמו כן, יש לעקוב מדי משלוח על מי הקליק וכמה ולשפצר בהתאם – לשנות ולתקן תכנים שלא עבדו ולחזק תכנים ומבצעים שעשו את העבודה.


*הכותבת הינה עורכת וכתבת תוכן שיווקי ותוכן לקידום אתר בגוגל
SEO, עוסקת באפיון ושדרוג ניוזלטרים, אתרי חברה ממותגים ומכירתיים, מעניקה שירותי תוכן למגוון חברות לייף סטייל. לפרטים נוספים –0523432684 או korendor@013.net

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור, תקשורת ודוברות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד