הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כללים לכתיבת עיתון לקוחות

1/02/2000
עיתונים ללקוחות החברה הפכו זה מכבר לשם דבר בשדה השיווק הבין עסקי. בעיקר בקרב חברות המספקות שירותים ארוכי טווח ללקוחות קבועים. עיתונים אלה מופצים על-פי רב בתדירות שבין ירחון לרבעון ומשמשים אמצעי מצוין להידוק הקשר עם לקוחות קיימים (ולעיתים על ידי העברתם מיד ליד בין כותלי משרד עסקים הם יוכלו גם להרחיב את מאגר הלקוחות).

עתון לקוחות לעולם יופץ בחינם – על הלקוח להרגיש שחושבים עליו ולא שמנסים להרוויח ממנו עוד גרוש. גישה זו אמורה להיות הקו המנחה הכללי. אמנם, ברור שישנה מטרה לחזק את המכירות באמצעות העיתון, ואף לקוח אינו סבור ששלחתם לו עיתון רק על-מנת לרפד את תיבת הדואר שלו. אף על פי כן, על הדברים להיות מרומזים ולא מעיקים כיון שהצעות מחיר מפורשות הוא מקבל מכם ודאי בהרבה ערוצים נוספים.

לכל מי שמייסד כבר עיתון לקוחות בארגונו או למי ששוקל לעשות זאת, להלן רשימת טיפים מועילים:
* על העיתון לכלול מונחים מקצועיים אבל באופן כללי הוא חייב להיות ב"גובה העיניים", כדי שיהיה מובן גם לאנשים בכירים שאינם בהכרח אנשי הקשר המקצועיים שלכם.
* מדור טיפים ועצות מקצועיות (כמו המדור הזה) יתקבל תמיד בברכה.
* מדור מבצעים והנחות הוא המסלול הטוב לבצע בכל זאת צעד מכירתי מפורש.
* יש לכם אינפורמציה מעניינת המועברת בתוך ארגונכם וקשורה לתחום העיסוק שלכם? שתפו את הלקוחות (למשל, רשימת אתרי אינטרנט מומלצים בתחום שלכם – החל ממחשבים וכלה בתיירות).
* מדור חדשות החברה הוא בגדר חובה. אם כל העיתון יראה כמדור חדשות אחד גדול זה פחות מעניין ומהנה את הקורא, אבל חשוב מאד שהוא יקרא על ההצלחות החברה בקרב לקוחות אחרים וכך ילמד טוב יותר על הפעילויות והיכולות המוכחות שלכם.
* כתבות אובייקטיביות (אבל באמת) על חידושים והמצאות בתחום שלכם תמיד יעניינו ויתנו ללקוח תחושה שאתם מקפידים לשמור אותו בעניינים. בסוף כל כתבה או תחום סיקור מומלץ מאד לציין שם איש קשר מהארגון הקשור לנושא, כך שאם לקוח ירצה לעבור לפסים מעשיים יהיה לו יותר קל לגשת לביצוע המשימה.
* לא להגזים באזכורים פנימיים. מדור צנוע על חדשות פנים חברתיות יתקבל באהדה וירמז על כך שיש גם אנשים מאחורי הטריקים הטכנולוגיים, אבל תיאור מפורט של הווי החברה לא אמור לעניין את הלקוח. לצורך זה מומלץ למסד עיתון פנימי שיהיה הומוריסטי וחופשי יותר בסגנונו. כפי שכולנו כבר יודעים היום: השיווק מבית חשוב לא פחות מהשיווק בחוץ...
כתיבה נעימה,

* פולי שורש היא מנהלת התקשורת השיווקית בחברתIpex-ICS ועורכת דו-ירחון
ללקוחות - News-X

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור, תקשורת ודוברות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד