הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איך לבחור משרד יחסי ציבור שיעבוד בשבילכם

10/09/2020
איך לבחור  משרד יחסי ציבור שיעבוד בשבילכם

רוני הרש, יועץ תקשורת ואסטרטגיה ובעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה"  https://herschpr.com/

תקופת הקורונה מחייבת, אצל חלקנו, צמצום בהוצאות השיווקיות אך מנגד אנחנו עדיין חייבים להיות במודעות הלקוחות על מנת להמשיך ולייצר הכנסות. אחד הכלים השיווקיים היעילים בנושא זה הוא תחום יחסי הציבור. להיכנס לתקשורת המיינסטרימית אך בעלויות נמוכות משמעותית מפרסום בטלוויזיה או ברדיו. כשתחליטו לבחור משרד, תגלו שיש לא מעט ולכל משרד התמחויות שונות. אז איך בכל זאת בוחרים אחד? יש כמה פרמטרים שכדאי לכם לבחון:

ניסיון – הפרמטר הראשון בעיני לפני תחילת עבודה הוא ניסיון. כלומר, האם יש לאיש היח"צ שלכם ניסיון רחב במגוון תחומי יחסי ציבור ולא התמחות בפרמטר אחד. בעולם היח"צ יש 2 פרדיגמות. הראשונה טוענת שעדיף להתמחות בתחום תקשורתי אחד (קולינריה, משפט, תרבות וכד') ואילו השנייה מעדיפה מגוון רחב יותר. לטעמי, איש יח"צ שעבד עם מגוון רחב יותר של לקוחות מכיר טוב יותר את עולם התקשורת, הכתבים, כלי התקשורת ולכן יוכל להתאים את הידיעות השונות של הלקוח למדורים השונים. בנוסף, ניסיון של מגוון לקוחות יכול לסייע ביצירת כתבות רוחב בהיבטים כלכליים, משפטיים, לייף סטייל וכד'.

יצירתיות – לאורך תקופת העבודה המשותפת בין איש היח"צ ללקוח, אין ללקוח תמיד ידיעות שוטפות לספק לאיש היח"צ. לכן, צריך לבחון האם איש היח"צ יודע מה לעשות במצב כזה בו הוא נדרש "להמציא" או ליצור אייטמים עבור הלקוח? אל תתביישו לבקש דוגמאות כאלה ולבחון במו עיניכם יצירתיות.

אמון – איש היח"צ חשוף פעמים רבות לסודות ולמהלכים עתידיים משמעותיים של לקוחותיו או במקרה שלילי מסייע במצב של משבר תקשורתי. לכן, על הלקוח להרגיש שהוא יכול לסמוך על איש היח"צ שלו שלא רק יעשה את עבודתו היטב אלא גם ישמור על סודותיו.
האמון גם צריך להיות ברמת הציפיות. כלומר, האם איש היח"צ יגיד לכם את האמת לגבי רעיון כזה או אחר? האם יסביר לכם מה התהליך ומה סיכוייו להצליח? אם הוא מבטיח לכם פרסום  ב"חדשות 12" על כל ידיעה? כי אם כן, יש חשש שהוא מוליך אתכם שולל. 

נודניק – אתם עסוקים כל העת בניהול העסק - פגישות, ישיבות וכד'. לא תמיד יהיה לכם זמן לדבר עם איש היח"צ, לעבור על הטקסט שנשלח אליו או לחוות דעתו על אירוע אקטואלי שאולי יוכל להתאים לו לתגובה. לכן, על איש היח"צ "לנדנד", לשלוח תזכורות ובמידת הצורך להרים דגל אדום כשדברים לא מתבצעים. מומלץ ליזום שעה שבועית או דו-שבועית לשיחה על הדברים השוטפים, סיעור מוחות וכד' וכך שני הצדדים נשארים כל הזמן בפוקוס על ניהול התיק.

בהצלחה!

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור, תקשורת ודוברות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד