הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

החליפו את הסיסמא הנבובה בסלוגן שיגרום ללקוח להעדיף אתכם

15/10/2009

ארגונים ועסקים רבים בוחרים סיסמאות קליטות ומדליקות כסלוגן של העסק. אך האם הסיסמא עושה את העבודה? ומהי עבודתה של הסיסמא בכלל?

ראשית נכיר מושג שנקרא  USP

 USP- Unique Selling Proposition הינו מושג מעולם האסטרטגיה אשר מתאר את ההצעה הייחודית של העסק ללקוחותיו. USP הוא למעשה הדרך שלכם לספר ללקוח מדוע כדאי לו להעדיף אתכם על המתחרים. כל עסק צריך לחשוב מה ה USP שלו, שאחרת אין לו זכות קיום.

Unique – מה מייחד אתכם. האם אתם גדולים יותר, קטנים יותר, חכמים יותר, זולים יותר, איכותיים יותר מהמתחרים?

Selling – מיכרו את זה, שכנעו את הלקוח, אין טעם לומר "אנחנו הכי טובים" אם זה לא בר הוכחה

Proposition – מה אתם מציעים בכלל, באיזה תחום אתם הכי גדולים, חכמים וטובים?

USP גרוע ונפוץ הוא למשל: חברת X, המובילים בתעשיית היהלומים. חברה Y, שיווק יהלומים. הדוגמא הראשונה היא סיסמא נבובה, שמי שנחשף לה ממהר להתעלם ממנה, שכן התואר "מובילים" קל לאימוץ אך קשה להוכחה. הדוגמא השנייה כלל אינה כוללת USP ולכן כלל אינה גורמת ללקוח לחשוב, כדאי לי לרכוש מחברה Y ולא מחברה X. שכן חסר את "הלמה".

USP טובים יכולים להיות: חברה X, 3 דורות של יהלומנים, חברה Y, שיווק יהלומים לנשים בלבד. הדוגמא הראשונה נתנה את ה- Reason To Believe "קנו מאיתנו כי יש לנו ניסיון רב שאין לאחרים". הדוגמא השנייה מיקדה את קהל הלקוחות "אנחנו מתמחים בנשים", ולכן כל אישה תרגיש שעדיף לקנות מהם, שהרי זו התמחותם.UPS מוצלח במיוחד ישלב בידול החברה לצד קהל היעד שלה (לעיתים עצם ההתמקדות בקהל יעד מייצרת את הבידול).

עוד דוגמאות אמיתיות:

בנק הפועלים – כי להיות ראשון זה מחייב (אנחנו הכי גדולים וגם מתאמצים יותר לשמור על סטנדרטים גבוהים)

בנק אגוד – הבנק הראשון, השני שלך (אנחנו בנק נוסף ולא הבנק הראשי שלך, בניגוד לבנקים אחרים, אנחנו לא מנסים לשכנע אותך לעזוב את הבנק שלך, אלא לקבל אלטרנטיבה תמידית לו)

אלו הם סלוגנים שמאחוריהם עומד USP ברור. לולא כן, היו הבנקים מסתייעים בסלוגנים חסרי השפעה כמו "הבנק המוביל בישראל", "הבנק שייתן לך יותר", "הבנק שחושב עליך" וכדומה.

חישבו על UPS ברור ומבודל מהמתחרים שהינו בעל ערך אמיתי ללקוח, אם אין לכם UPS כזה עכשיו, והעבירו אותו בכל אמצעי השיווק שלכם. סלוגן טוב, הוא מקום טוב להתחיל בו.

*הכותב הינו מנהל אתר אסטרטגיה שיווקית המהווה אנציקלופדיה בעברית לתחומי האסטרטגיה והשיווק

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד