הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

שיווק על ידי נראות סביבת העבודה - איך לעשות את זה אחרת?

5/11/2009

 


מה בתמונה?


אם תתייחסו לרגע למשרדי החברה שלכם כאל פלטפורמה שיווקית תגלו שהמשרדים הם כלי ייחודי ועוצמתי להעברת מסרים.  היתרון המשמעותי של המשרד כאמצעי שיווק הוא גודלו והעובדה שקהל היעד עטוף בו. המאפיינים הללו מאפשרים העברת מאות או אלפי מסרים תוך שניות בודדות ויצירת חוויית מותג.


השימוש בנראות משרדים של החברה כפלטפורמה שיווקית מאפשרת פנייה גם לקהל יעד חשוב שלפעמים נשכח- לעובדי החברה שהם לעיתים קרובות הנכס היקר ביותר שלה. כך, על ידי עיצוב המשרד, המסרים משודרים כלפי פנים הארגון וגם כלפי חוץ, ללקוחות וספקים .

 

בסטודיו מיכל רוזן, אנו יודעים לתפור עיצוב פנים תדמיתי לפי מידה. עיצוב שעובד בשבילכם.
כ"קופירייטר של חללים" הסטודיו מתרגם את המסרים המילוליים של חברתכם לשפה של עיצוב החלל, תוך שימוש בטקסטורה, צבע ותאורה.

 

מסחור חזותי של סביבת העבודה - איך משדרים בעוצמה את ערכי המותג של החברה דרך נראות המשרדים?

א.       ע"י חשיבה על משרדי החברה כמוצר שיווק עוד לפני אכלוס המשרדים דואגים לכך שמחלקת השיווק והתכנון האסטרטגי של החברה תהיה מעורבת בתהליך התכנון ועיצוב הפנים ותגדיר את ערכי המותג ואת המסרים אותם רוצים להעביר .

ב.       טיפול בנראות המשרדים כשהם כבר קיימים ושילוב אלמנטים ממתגים שונים כדי להעביר מסרים.

 

דוגמאות? בבקשה:

  1. נחזור לתמונה שלמעלה- במשרדי החברות אייר פרנס וק.ל.מ: נראות המשרדים תוכננה כדי להעביר את תחום העיסוק של החברות בתעופה. לשם כך שולבו בדלפק ובקיר שמאחוריו תמונות ממאגר הפרסום של החברות. שימו  לב לכך ששיתוף הפעולה בין משרד עיצוב הפנים לבין משרד הפרסום של החברה הניב את התוצאה המקצועית והמלוטשת ביותר.

    מצד אחד, האימג'ים בוצעו על ידי טובי המעצבים הגראפיים, מצד שני, כיון ששילובם בחלל המשרד נעשה ע"י סטודיו לעיצוב פנים הם שולבו במשרדים כך שהם נובעים מתוך הריהוט, הקירות ואפילו מהתקרה בשונה משימוש בבאנרים או דגלונים שנראים מודבקים ואינם משתלבים תמיד עם החלל. שיתוף הפעולה בין סטודיו מיכל רוזן, המתמחה בעיצוב פנים תדמיתי ובין מחלקת השיווק ומשרד הפרסום יצר תהליך סינרגטי שבסופו המשרד הפך למעין מוצר שיווק ייחודי.

    מאפיין נוסף של העיצוב המבוצע בסטודיו  - האימג'ים ניתנים להחלפה בקלות ובעלויות נמוכות ועל ידי כך אפשר "להלביש" בכל פעם את המשרד בתלבושת חדשה שמציגה את המותג באופן העדכני ביותר.

  1. קיר כוח של חברת מארסק ספנות: תפקידו של קיר כוח הוא להעביר את המסר העיקרי של החברה תוך שניות בודדות בהן חולפים על ידו. כיון שכך, הנראות שלו מבוססת בעיקר על אלמנטים גראפיים וחזותיים ללא מלל.  כאן קיר הכוח מביע את עוצמתה של החברה כחברת הספנות הגדולה בעולם. העוצמה משודרת באמצעות צבעים רוויים, גודל הקיר (למעלה מ8 מ' אורך), שילוב מודל האוניה והסמלילים. קיר כוח הוא דוגמא טובה לאמצעי יעיל ועוצמתי  לשידור מסרים שאפשר להוסיף גם אחרי שהמשרדים קיימים.



  2. מסרים של שירותיות  ושל חיבור לטבע במרפאה לרפואה משלימה של כללית בקריון: שימוש בדלפק קעור במקום הדלפקים הקמורים הנפוצים, יוצר פתיחות, קורא לגשת ו"עוטף" את המשתמש. החיבור לטבע מושג ע"י שימוש באימג'ים ירוקים ובעץ.



  3. מסר של ביטוי עצמי לצוותי העובדים: זהו מעין קיר כוח שנועד לעובדים שבו לכל איש צוות יש מעין "בלוג" אישי ומוחשי בצורה מנסרה שעליו הוא יכול להציג תמונות, לכתוב או לצייר. זהו אמצעי מצוין ליצירת תחושה של זהות וייחודיות לעובדים, בעיקר במקומות בהם העבודה נעשית באופן אנונימי כמו למשל, במרכזי שירות  (קול סנטר) בהם לעובדים אין מקום ישיבה קבוע.



  4. נראות משרדי חברת סינרון , חברת ביוטכנולוגיה, תוכננו כדי לשדר את ערך המותג של חדשנות. לשם כך נעשה שימוש בצבעים רוויים ועזים והצורות הדומיננטיות של הדלפק וגופי התאורה הן איירודינמיות . בנוסף, תחום העיסוק של החברה שמפתחת טכנולוגיות חדשניות של קרני אור לטיפולים קוסמטיים\רפואיים בא לידי ביטוי ביריעות הבד המתוחות שעליהן אימג' מופשט המדמה קרני אור.  אמצעי נוסף להמחשת תחום העיסוק הוא שימוש בשילוב של גווני ירוק, כחול וכתום המזוהה עם ענף הרפואה.


מקווה שנהנתם והשכלתם מהמאמר.

מעוניינים למתג את סביבת העבודה שלכם? צרו קשר לקבלת ייעוץ או הצעת מחיר:
טלפון: 03-7326997
, www.rosenm.co.il

 

*מיכל רוזן היא מומחית בעיצוב פנים תדמיתי, בעלת ותק של 18 שנה בתכנון משרדים וביצירת תדמית ומיתוג למשרדים על ידי עיצוב הפנים.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד