הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד לפתח מוצרי תוכן וירטואליים לקידום מכירות?

14/01/2010

למילים יש כח מכירתי אדיר ואולי אם כל חברה מסחרית היתה משגרת בשיווק ישיר את אחת המוכרות הנמרצות ביותר של הרשת אל ביתו של הלקוח לפרזנטציה אישית, לארגן לו מלתחה ספיישל, להתיז עליו את הבושם החדש, להקריא לו מתוך ספר שעלה על המדף או לפנק אותו בארוחת שף עם נבחרת עשבי התיבול הטרייה שזה עתה יצאה לשוק, המכירות היו עולות בקצב מסחרר.

הבעיה היא שרוב החברות לא מתקשרות באופן פיזי ישיר עם הצרכן, מעבר למפגש בנקודות המכירה, ולעיתים שלל המסרים השיווקיים שנזרקים לאוויר או מועברים בכל כך הרבה ערוצי תקשורת שונים מתפספסים או פשוט חומקים מאוזנו ועיניו של הלקוח הפוטנציאלי.

כאן נכנסים לפעולה מוצרי תוכן, שנועדו לדברר באופן פרסונאלי יותר את המסרים השיווקיים, להסביר בהרחבה את הרעיון שעומד מאחורי המהלך השיווקי, לפרק אותו לחתיכות קטנות וליצור מתוכו עולם חווייתי סביב המוצר או הקונספט או השירותים שמציעה החברה.

למוצרי תוכן יש שלל אפקטים, ביניהם אפקט רגשי, יצירת קירבה למוצר, חיבור למותג, תקשורת פרסונאלית בין אנשי המותג ללקוחות וכמובן גם אפקט מכירתי – הם מקדמים ותומכים בפעולת המכירה, לפני שקרתה, במהלכה ועד המכירה הבאה.

ברגע שמגיע ללקוח דיוור אישי במייל לא רק שהוא מתרגש, הוא קיבל ברכה ליום ההולדת שלו, אלא גם מבצע מיוחד והטבה ייחודית לו שהוא יכול למממש בחנות הקרובה לביתו. כשלקוח מגלה שיש גם אתר לחברה בה הוא יכול להתעדכן או טוב מזה, לבצע קנייה ממשית בלי לזוז מהכסא, הוא יעשה את זה ואת המכירה שלו ילוו שפע של טיפים, מדריכים מקצועיים ועוד תכנים שיעבירו לו את הזמן בנעימים ויגרמו לו להבין שלמישהו בחברה גם אכפת מהדרך שבה הוא קונה את המוצר.

לפניכם סקירה קצרה של מספר מוצרי תוכן מקדמי מכירה נפוצים והדרך שבה הם יכולים לקדם מכירה ולתמוך בפעילות השיווקית השוטפת של החברה :

דיוורים ישירים ודיוורים במייל : ברגע שיש מועדון פעיל לחברה וחברת ניהול מועדוני לקוחות או קופירייטר, ניתן לייצר תכנים משתנים המותאמים באופן אישי לכל לקוח. פניות אישיות אליו ישירות במועדים חשובים, חגים, ימי הולדת, ימי נישואין, שנה לחברות שלו במועדון, שנה מיום הקנייה הראשונה שלו, פנייה ללקוחות נוטשים. התכנים בדיוורים האלה לא פחות חשובים מהמבצע שמוצע או מהעיצוב הויזואלי המרהיב – ניתן לבנות שלל קונספטים סביב המותג, לתת בכל דיוור טיפים רלוונטים (טיפים לסטיילינג למותגי אופנה, טיפים לבישול בכל הנוגע לחברות מזון, טיפים לחיים בריאים יותר בחברות מוצרי בריאות). ברגע שהטיפים קשורים לעולם התוכן של המוצר הם מעודדים את הלקוח "להקשיב" למוצר, לבדוק אותו ובסופו של דבר, אולי לעשות בו שימוש.

ניוזלטר: אחד מוצרי התוכן הפופולאריים ביותר שמאפשר תקשורת ישירה וקבועה עם הצרכן הוא ניוזלטר. ניתן להפוך את הניוזלטר לפרסונאלי יותר על ידי פנייה אישית מהמנכ"ל או הפרזנטור של החברה, הוספת תכנים שעוסקים בדרך זו או אחר במוצרי החברה בעקיפין ואפילו הפניה לסרטוני הדרכה אישיים ללקוח שנועדו לסייע לו בתהליך הבחירה במוצר וכך לעודד מכירה. סרטונים הם שבה גם הלקוח יכול לראות פיזית את המוצר או את האנשים שמוכרים לו אותו בלי לפגוש בו בנקודת המכירה. ניתן לייצר סרטוני קונספט סביב המוצר, סרטוני הדגמה ללבוש נכון לפי מבנה גוף, למשל, לחברות אופנה או סרטוני בישול עם מוצר המזון החדש. הסרטונים האלה בשונה מפרסום קצר בטלוויזיה הם תוכן שיווקי מפורט ומורחב יותר שנועד לקדם את המכירה ולתמוך במכירה לאחר מכן, כשללקוח כבר יש את המוצר או הפריט והוא כעת רוצה להפיק ממנו את המיטב.

תכנים באתר חברה: חברות רבות שלא מוכרות דרך האינטרנט בשיטה של סחר אלקטרוני ישאלו את עצמם מדוע הם צריכים להשקיע במוצרי תוכן באתר שלהם. מעבר לקידום האתר במילות מפתח רלוונטיות למכירה, הסיבה היא שמתישהו ייקלע הלקוח הפוטנציאלי לאתר שלהם, במקריות או בכוונה תחילה וזה המקום ללכוד את תשומת ליבו ולהניע לפעולה. החל מהסברים על המוצר, דרך טיפים ומדריכים שבכל אחד מהם הצעה סמויה או ישירה למוצר מסוים של החברה בהתאמה ישירה לטקסט יכולים לעורר את תשומת לב הגולש ולהכניס אותו לחנויות כמה שיותר מהר. במידה ובאתר יש בלוג, זה המקום להיות עוד יותר אינטימיים, לחשוף "סודות" מאחורי הקלעים של החברה, לשקף ללקוח איך עובד תהליך העבודה על המותג, לחבר אותו מבפנים ללב המותג. ניתן להוסיף פיצ'רים של תוכן לקידום המכירות: להציע ללקוח להירשם, לכתוב למשל מידה והעדפות אישיות ולשלוח אליו הצעות לבוש במייל של פריטים נבחרים מתוך הקולקציה העכשווית או אם מדובר למשל באתר הכרויות, להציע לו שירות לשדרוג הכרטיס שלו באתר הכרויות, גם זה תוכן, גם הוא מכירתי והוא עובד פעמיים: פעם אחת הוא משווק שירות לשדרוג הכרטיס ופעם שנייה, הוא מבטיח א הישארותו של הלקוח כרשום באתר כי אחרי שהוא שדרג את הכרטיס הוא יישאר לראות כיצד השדרוג יסייע לו להצליח באתר זה.

תכנים ברשתות חברתיות : ההתעסקות העכשווית הלוהטת ביותר במוצרי תוכן וירטואליים הם תכנים ברשתות חברתיות. עדכונים שוטפים בשפה שיווקית ידידותית ואישית על מבצעים חדשים, מכירות מיוחדות, דברים חדשים שיש לחברה להציע ועל ידי כך יצירת קשר הדוק ומיידי עם הלקוח. ברגע שמפעילים דף שיווקי או קהילה בפייסבוק, קל יותר לתקשר את התכנים ישירות ללקוח ולעודד מכירה, להגיב מהר לשאלות של הלקוח, לפידבקים שהוא נותן וגם הלקוחות יכולים להעבירה בין חבריהם בצורה מיידית את התכנים שהחברה מפיצה להם.

 

*הכותבת הינה עורכת וכתבת תוכן שיווקי ותוכן לקידום אתר בגוגל SEO, עוסקת באפיון ושדרוג ניוזלטרים, אתרי חברה ממותגים ומכירתיים, מעניקה שירותי תוכן למגוון חברות לייף סטייל.
לפרטים:
korendor@013.net

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד