הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד מכינים את ה- Elevator Pitchהמושלם?

15/04/2010

הסיטואציה: דלת המעלית נפתחת ומולך מתייצב הלקוח שתמיד רצית לפגוש; האתגר: ב-30 שניות עליך לשכנע אותו שאיתך, הוא הולך להרוויח בגדול; הדרך: ה-Elevator Pitch המושלם.

המעלית היא כמובן רק דוגמה ציורית לעקרון החשוב ביותר בעולם העסקי - האופן שבו תציג את העסק שלך ללקוחות פוטנציאלים בכנס המקצועי או פגישת הנטוורקינג - יכול לשנות את ההתייחסות מקצה לקצה.

לנאום יש שתי מטרות ברורות: ראשית, להסביר לאיזה אתגר או בעיה באת לספק מענה ושנית, להמחיש מה היתרון והערך המוסף שלך. נשמע קל? בפועל, מסתבר שלא.

נאום היכרות אפקטיבי חייבת לעמוד ב-4 פרמטרים:

1. תכליתיות - לא יותר מ-30 עד 45 שניות (80 עד 120 מילים)

2. בהירות - אין טעם להישמע מתחכם ולהשתמש במילים מורכבות או הקשרים מסובכים.

3. עניין - מילים ציוריות או ביטויים שמעוררים תשומת לב יגרמו למאזין להישאר מרוכז.

4. הנעה - בסוף הנאום, ולאחר שיצרתם איזון בין אספקת מידע לעירור עניין, יש לבצע פנייה אקטיבית למאזין, באמצעותה הוא צריך להבין מה אתם רוצים ממנו.

אז איך עושים את זה: כללים ועצות להכנת הנאום המושלם

בשלב הראשון, כתבו באופן חופשי מה אתם עושים. אל תחסכו בגרסאות וכתבו בחופשיות וללא שיפוט - המטרה היא יצירת רעיונות חדשים להצגה מהירה ועניינית. הרעיונות יכולים להיות רציניים, יצירתיים, מצחיקים או סיפוריים (אלה זוכים להתעניינות ולסקרנות באופן אינסטינקטיבי) - כרגע, זה לא משנה. המטרה היא לצבור מספר רב של רעיונות שונים ומשונים. מומלץ לשלב אלמנטים ציוריים, מרשימים ועוצמתיים. בסופו של דבר, חשוב לזכור שמדובר בשילוב של תוכן ענייני והצגה מרשימה. גשו אל שלב העריכה רק ביום שלמחרת. הפרספקטיבה תסייע לכם לנפות משפטים רופפים ולזהות את המשפטים המוצלחים ביותר. בעריכה יש לוודא שאתם לא כותבים עבור עצמכם אלא עבור מישהו זר ושהמסרים שלכם ברורים ועוברים: מי אתם, איזה בעיה באתם לפתור, מה היתרון והערך המוסף שלכם ואיך אתם יכולים לתרום לנמען הספציפי.

מאחורי נאום טוב עומדת מטרה מוגדרת המתבטאת בקופירייטינג שלכם - בבחירת המילים, המסרים והנעה לפעולה. משקיע, לקוח או מתווך הם רק דוגמאות לקהלי יעד שונים אשר זקוקים למידע מובחן על מנת לקבל החלטה מהירה בנוגע להמשך ההתקשרות. לכן יש לסיים את הנאום  בפנייה אקטיבית ולהבהיר לצד השני מה אתם רוצים ממנו. אל תסתמכו על המשפט הראשון שהעלתם. נסחו כ-10 פניות המוכוונות לעודד את הפעולה הרצויה ומתוכן תוכלו לבחור את הטובה ביותר.

כפי שכבר ציינתי לפנים, מדובר בתוכן ההצעה ובאופן ההצגה. לכן הקליטו את עצמכם - פעמים רבות דברים הנאמרים באופן חופשי, נשמעים פחות טוב מהאופן שבו הם נכתבים, ולהפך. הקשיבו לקצב ולזרימה והיו מודעים לתנועות הגוף הנכונות. כאן למוטיבציה ולקסם האישי יש משקל רב. גם על זה מומלץ להתאמן.

ולבסוף, תמיד מתרחשים בסביבתנו שינויים ושיפורים. בשעה שהעסק, המוצר והיעדים העסקיים שלך משתנים - חשוב להמשיך ולהתאים את הנאום לסביבה העסקית ולמגמות בתחום.

* הכותב הינו קופירייטר ואיש קריאייטיב. פרטים נוספים באתר: www.filin.co.il

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד