הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מיתוג – איך אנחנו רוצים שהלקוח יראה אותנו?

27/05/2010

כאשר אנו ניגשים למתג את העסק ומוצריו אנו מנסים למקם אותו במיקום הנכון עבורו. האם אנו רוצים לשדר אווירת הי-טק או משהו יותר עממי? מהם הסימנים (לוגו) הנכונים שיש להשתמש בהם כדי להשיג הזדהות חיובית אצל הלקוח.

"המונח מותג מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט. עמדות ורגשות אלה מכונים לעתים גם "נכסי המותג". מטרתו של המשווק היא לייחס למותג ערכים חיוביים, כמו איכות, יוקרה, הנאה או תמורה טובה לכסף." – ויקיפדיה

עם השנים גילינו כי עסקים רבים מפספסים הרבה בגלל מיתוג חלש: לוגו ערכאי ולא רלוונטי, סיסמאות ריקות מתוכן בסיגנון "אנחנו הטובים ביותר" וניראות כללית לא מעודכנת אשר לא יוצרים אצל הלקוח את ההזדהות המתאימה, את התחושה שכאן יקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו, וגורמות לו לחפש עסק יותר "מודרני", וחבל. מאחר ולפעמים כל מה שיש לך זאת שניה אחת לפני שידפדפו אותך הלאה, למיתוג נכון יהיה ערך גבוה, ולפעמים קריטי, במשיכת תשומת הלב של הלקוח אליך, ולגרום לו להתעניין במה שיש לך להציע לו.

בתהליך נכון של מיתוג  הדבר הראשון שיש לעשות הוא קודם כל להחליט מאיזה מקום אנו רוצים לבוא ללקוח – לא נמוך מידי ולא גבוה מידי. למרות שהיום כולם רוצים להיראות מאוד ממוקצעים ומדליקים, זה לא תמיד המקום הנכון להיות בו מבחינת הלקוחות שלנו, ולפעמים אפילו נפסיד לקוח אם לא נתאים לתדמית. לדוגמא, לאינסטלטור שיהיה ממותג גבוה מידי תיווצר תדמית שלילית של "יקר מידי" ולא יקבל פניות...

לאחר שמצאנו איפה אנחנו רוצים להיות אנו מוצאים את הסמלים החיוביים שמשדרים את זה. ישנם מוטיבים מסויימים שנותנים תחושות שונות. לדוגמא: אותיות לוגו עם רגליים יציבות נותן תחושת ביטחון, קווים קלילים וזורמים נותנים תחושת מהירות וגמישות, עיגולים מסמנים דיוק או אינסופיות.

גם לצבעים יש חשיבות עצומה: כתום זהו אנרגיה, יצירתיות והתלהבות, ירוק נחשב כיום כידידותי לסביבה אך הוא גם נתפס כרציני ומסודר, אדום קשור ללוחמנות וגבורה.

לאחר ש"שיחקנו" עם הסמלים והצבעים מומלץ לבנות 3 סקיצות ולסקור אותן על קהלי היעד שלנו, ולבחור כמובן זה שזכה למספר הקולות הרב ביותר.

את הלוגו הסופי שלנו אנו מכניסים כעת לכל פרסום, כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, רכבים, חולצות עובדים ומוצרי קד"ם כך שאף לקוח לא יפספס אותנו. בדרך זאת אנו משדרגים את התחושה שאנו יוצרים אצל הלקוח וגורמים לרצון ולפתיחות רבה יותר אלינו ולמוצרים שלנו.

*הכותב הינו יועץ לשיווק, מבעלי חברת 'שיווק פשוט' נייד:052-8991046|  www.simplem.co.il

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד