הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

זהירות! כותב תוכן עצבני לפניך

24/10/2013
זהירות! כותב תוכן עצבני לפניך (הגדל)

 תופעה מאוד מעניינת מתרחשת בתעשיית כותבי התוכן בשנה האחרונה.  יש שיקראו לזה מרמור, יש שיקראו לזה התפכחות ויש שיגידו שפשוט נמאס מחוסר ההערכה ומהזילות שהמקצוע מקבל.  בחנתי את התופעה בשנה האחרונה והנה התובנות שלי.


תוכן הוא המלך
נתחיל בציון עובדה ברורה לכל מי שמשווק באינטרנט כיום, תוכן היה ונשאר אחד המרכיבים החשובים ביותר בעבודת שיווק באינטרנט.    תוכן הוא בסופו של יום המידע שהגולשים מחפשים  (גם אם מדובר בתוכן ויזואלי כמו סרטונים או תמונות ולאו דווקא טקסט..).   תוכן נותן השראה לאנשים, עוזר להם לקבל החלטות, מניע לפעולה, מייצר אמון וגם עשוי לשבור אמון.


יתרה מזאת, על אף עשרות עדכוני אלגוריתם של גוגל במרוצת השנים, תוכן היה ונשאר חשוב, ואפילו הגדיל את חשיבותו עם הזמן.   גוגל מבחינתה, עושה כל שביכולתה על מנת לבחון ולהבין האם התוכן באתר אכן משרת את הגולשים או שמא מדובר בתוכן שמיועד אך ורק למנועי חיפוש.   לנושא זה בדיוק, שוחרר עדכון פנדה המיתולוגי במספר גרסאות (היום מוטמע באופן שוטף באלגוריתם), שנועד להילחם ולזהות תוכן כפול / תוכן מועתק או תכנים שנכתבו ללא ערך לגולש ולא מייצרים שום אינטראקציה והמלצות מגולשים ברשת.

 

ככל שההיצע יותר גדול – כך הזילות בשירות גדל


זה קורה כמעט עם כל תעשייה ובכל מקום שיש פוטנציאל לעשות כסף.  הזילות מתקיימת גם עם מקדמי אתרים ומתרחשת במגוון תעשיות נוספות.


הבעיה מתחילה בתנאי הקבלה למקצוע. זה לא סוד שאת מקצועות השיווק באינטרנט, כל אחד (עם יכולת אוטודידקטית והמון השקעה אישית) יכול ללמוד ולספק שירותים בתחום.  כך נוצר מצב שבכל תעשייה (ובדגש על כותבי תוכן לאתרים, מקדמי אתרים, משווקים בפייסבוק וכדומה) ישנו עודף היצע של ספקים שמציעים שירותים.    כך גם קורה שהמחירים יורדים  (היקש טבעי במצב בו היצע הספקים גדול) וכך גם קורה שלקוח ישראלי טיפוסי (שמעוניין לחסוך בכסף) , פונה לספקים הזולים ופעמים רבות מתאכזב.


הלקוח הישראלי מצדו מעוניין במחירים זולים (לחסוך כמה שאפשר) וכמובן לא מעוניין לקבל תוצרת גרועה (מה שבאופן טבעי קורה כשמשלמים פחות).במקרים כאלו יש מקום לכל חאפר להציע את שירותיו.  וברגע שהמחיר שלו זול יותר – יש סיכוי טוב שהוא גם יזכה בלקוח.  החברות המנוסות  והוותיקות שלא יכולות להרשות לעצמם לעבוד במחירים כאלה, נתקעות במצב ביניים בו הן מצד אחד לא מצליחות לגייס את הלקוחות הגדולים במשק ומצד שני, עבור הלקוחות הקטנים והבינוניים – המחירים שלהן יקרים מדי.

 

כותבי התכנים אומרים עד כאן!

אז בהחלט מתחיל להיראות שלכותבי התכנים נמאס.  נמאס להם מההצעות המגוחכות שחברות שונות ובעלי אתרים נותנים להם תמורת שירותי תוכן ונמאס

להם שלוקחים את השירות שלהם כמובן מאליו.

 

להלן כמה צילומי מסך מתוך קבוצות כותבי תוכן בפייסבוק:

 



דוגמה שנייה:
 

 

דוגמה שלישית:


כפי שאתם יכולים לראות, מספר בעלי אתרים חיפשו כותבי תוכן בנושאים שונים בקבוצות הפייסבוק, וזכו למטח ביקורות צונן וציני.   אגב, לא תמיד באשמת בעלי האתרים,  פעמים רבות הם פשוט לא מבינים היכן הטעות..

 


אז איפה הטעות?  האם יש פער בהבנה?
י
ש משפט נהדר ששמעתי בעבר ואני אוהב להשתמש בו -  "פעמים רבות, הפיתרון הזול ביותר יהיה בדיעבד הפיתרון היקר ביותר".
כולנו מנסים לחסוך כל שקל, אבל יש מקרים שדווקא בהם אסור לנו להתפתות לספקים הזולים ביותר – כי במקרים כאלו אנו עשויים בהחלט להתאכזב ולחשוב שכל הספקים באותו תחום הם חאפרים שלא שווים את הכסף.


נתחיל בעובדה פשוטה שחוזרת לתחילת המאמר -  תוכן הוא המלך ואין לזלזל בחשיבותו.
חשבו על זה רגע לעומק, מה הציפייה שלכם מהתוכן באתר שלכם? מה התפקיד של התוכן באתר שלכם?
אם אתם לא יודעים את התשובות, הרשו לי לעזור לכם בנוגע לתרומתו של תוכן לאתר:


תוכן הוא הפנים של העסק והאתר שלכם – הוא זה שיקבע האם האתר שלכם ייצור אמון ורושם תדמיתי חיובי או שמא יבריח את הלקוחות.

תוכן מניע לפעולה ומגדיל מכירות – זה התוכן שיקבע כמה אנשים יפנו אליך לבקשת הצעת מחיר באותו יום.   (אסייג ואומר שישנם מדדים נוספים כמו עיצוב וכדומה, אך חשיבות התוכן אינה מוטלת בספק).

השפעה על SEO – תוכן מקדם אתכם בגוגל

תוכן עוזר בקבלת החלטות – הגולשים קוראים וצורכים מידע רב לפני שהם רוכשים ברשת.

עכשיו כשהבנו מעל לכל ספק שתוכן הוא אחד הנושאים החשובים באתר שלנו, למה שנרצה לזלזל ולקחת את הספק הזול ביותר לטובת הנושא?

למה עבודת כותב התוכן מורכבת יותר ממה שאתם חושבים?
זה נכון שיש הרבה כותבי תוכן שלא ייתנו לכם את המענה הדרוש.  חלק גדול מהם בגלל התסכול והיחס שנותנים להם, וכמובן גובה התשלום שמוכנים לשלם להם.


נבהיר באופן חד-משמעי:   אם אתם משלמים  20 או 30 שקל לתוכן, אל תצפו לניסים ונפלאות.  אל תצפו לתוכן מקצועי איכותי, בעל ערך לגולש , מותאם למנועי חיפוש שיצליח לייצר אינטראקציה עם הגולשים  (וכל יתר הדברים שהפנדה מסתכלת עליהם).   במחיר כזה, במקרה הטוב תקבלו תוכן שאפשר לקרוא אותו, מדבר על הנושא בקצרה ללא מתן ידע אמיתי ואם התמזל מזלכם, התוכן גם יגיע ללא שגיאות כתיב.


אז למה זה צריך להיות שווה יותר?
כיוון שכתיבה איכותית דורשת קצת יותר מהכותב.  היא דורשת ממנו לעשות מחקר וללמוד על הנושא המדובר.  היא דורשת ממנו להבין על מה הוא כותב.  היא דורשת ממנו להקדיש זמן בכתיבה ובתכלס, היא גם דורשת ממנו לעשות הגהה על הכתוב, לוודא שאין שגיאות כתיב ולראות שכל חלקי המאמר מתחברים יחדיו.   בנוסף הפעילות דורשת מהכותב לעשות שימוש נכון במילות מפתח ולנסות לייצר עניין וערך לגולשים – כדי שחלקם יירצו לשתף את התוכן עם חבריהם.   יתרה מזאת, במרבית המקרים, רצוי ששני זוגות עיניים יעברו על הכתוב – על מנת לערוך ולראות שהתוכן אכן כתוב כמו שצריך ויכול להגשים את מטרותיו.
ועכשיו תגידו לי ברצינות, נראה לכם הגיוני שכותב תוכן יעשה את כל זה ב- 20-30 ש"ח?
מה דעתכם?

 

הפוסט פורסם במקור - בבלוג כתיבת תוכן לאתר (goo.gl/jFSp1Y)

 

* הכותב הוא מנכ"ל ובעלים - AD תוכן ומדיה - המספקים שירותי כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת תוכן לקידום אתרים, שירותי קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי.

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד