הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד ליצור סרטון תדמית מוצלח לפרויקט נדל"ן?

26/03/2015
כיצד ליצור סרטון תדמית מוצלח לפרויקט נדל"ן?

סרטוני תדמית לעסקים וארגונים הפכו להיות כלי מאוד משמעותי בתוכנית השיווקית בשנים האחרונות. כאשר סרטון התדמית נועד לקדם פרויקט נדל"ן, יש לו יתרונות רבים על עזרי שיווק אחרים: הסרטון זמין בדיגיטל, ובין אם הסרטון מופץ באתרי אינטרנט או שהוא מוקרן במשרדי מכירות ובתערוכות –  יש לו חיי מדף ארוכים, בזכות היכולת לעדכן ולערוך מחדש בהתאם לצרכינו. בנוסף ניתן לאמוד את אפקטיביות הסרטון באמצעות מדידת כמות הלידים שנכנסים מכל צפיה וכל הפצה בכל מדיה. יתרון נוסף טמון בתחום קידום האתרים – במידה ויש לפרויקט אתר אינטרנט, צפיית הגולשים בסרטון תאריך את זמן השהייה באתר ולכן תקדם את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

אז כיצד ניצור סרטון מצליח?

סרטי התדמית אמורים למכור חוויה כוללת. הם לא מעבירים רק מפרט טכני של הדירה, אלא גם ממחישים מה מציעה הסביבה של הפרויקט, איזו איכות חיים מצפה לדיירים לאחר הרכישה, וכך הסרטים יוצרים אצל הלקוחות הפוטנציאלים חשק. הפקת הסרטים נעשית כמובן בהתאמה לסוג הפרויקט.

על תהליך העבודה לכלול, בראש ובראשונה, תחקיר מקיף שבו למעשה נבחנים צרכי הלקוח וקהל היעד של הסרט. רק לאחר איסוף כל החומר אודות המיזם, ניתן למקד את הסרט לקראת הצבת המסרים השיווקים שיבואו לידי ביטוי בתסריט. יש לבחון האם הסרט הוא תדמיתי, או שמא מטרתו מכירתית, האם הוא מיועד לשלב ה-presale או לשלב יותר מתקדם, למשל כשנותרו רק דירות "הקצפת". אין דין פניה ללקוחות משפרי דיור או זוגות צעירים כדין פניה לקהל משקיעים. וגם אין דין פרויקט נדל"ני יוקרתי כפרויקט מגורים בפריפריה.

שימוש בפרזנטור

הרעיון הוא לייצר בידול. בשוק של לקוחות מביני עניין, שבחנו לעומק את הפרויקט ואת סביבתו על פני המתחרים, לא ניתן "לעגל פינות". הלקוח רוצה להתחבר לפרויקט, ועל החיבור להיות בגובה העיניים, מול פרזנטור ממשי ולא פלקט (קרי, דוגמנית או שחקנית ללא ידע והבנה מעמיקה בפרויקט). פרזנטור שיודע להציג באופן פרזנטטיבי, שעובר מסך באופן מושלם, אך גם ובעיקר בקי בחומר, ייצור תהודה חיובית לעומת כל סרט ללא פרזנטור, או עם פרזנטור שאינו בעל ערך ממשי. דבר חשוב נוסף הוא להתחבר אל הלקוח וליצור אצלו אמפתיה, הזדהות ורצון ממשי לקחת חלק בפרויקט.

מומלץ לראיין בסרטים אדריכלים בעלי שיעור קומה, אנשים בעל רקורד מרשים, ששמם ופועלם מוסיף ערך משמעותי לשיווק הפרויקט. כמובן, שיש לבחון קודם לכן שאותו מרואיין עובר מסך באופן מקצועי ביותר ויתרום תרומה משמעותית לסרט בכך שיביא עימו ידע נוסף, לו הלקוח צמא. לעיתים, מנכ"ל חברה, רהוט ופרזנטטיבי במיוחד יכול לסייע גם כן בדחיפת ערך שיווקי לסרט. גם משפחה – טסטמוניאל מומלץ לצילום במקרים מסויימים. יחד עם זאת, כאשר הסרט ארוך, כדאי לוותר על מרואיינים.

אמינות הסרטון

החוק מחייב את היזמים והקבלנים, לייצר הדמיות בעלות התאמה אבסולוטית לפרויקט. יש לבחון בכל פרסום את האותיות הקטנות, האם ההדמיה הינה להמחשה בלבד, וכן כל מה שצפוי להיות במקום. הקרבה למציאות לעיתים קשורה גם לטיב ההדמיה ואיכותה ולעיתים גם לצורך של מנהל השיווק להמחיש ללקוח, עד כמה שניתן, את הפרויקט. ישנם יזמים, שמקפידים על כל אלמנט, שיהא תואם את מפרט המכר, וזה מגביר כמובן את האמינות.

ניתן להגביר את אמינות הסרטון באמצעות שימוש בתסריט מדויק ובו מפרטים אך ורק מידע מהימן ואמיתי, וכן באמצעות צילום של מקומות הקשורים באופן ישיר לפרויקט (ולא שימוש בצילומי אימג' בנק – רק כדי להמחיש חוויה כלשהי, המנותקת מהמציאות בפועל). ככל שמספרים ויורדים יותר לרזולוציה של פירוט המידע על הפרויקט, מייצרים עניין בקרב הצופים, אשר בוחרים לצפות מס' פעמים באותו סרט ולייצר העדפה ותהודה חיובית לפרויקט. כמובן, שפרזנטור בעל ידע ונסיון בתחום הנדל"ן, יצור בידול וביטחון ממשי בפרויקט.

איך אפשר להפיק סרט תדמית מבלי לנפח את המחיר לרוכשים?

בשוק נדל"ן מתעתע, בו מחירי הדיור מהווים גורם משמעותי ובעל ערך, אין מן הנמנע לחסוך בעלויות השיווק, אשר תמיד יתגלגלו לפתחו של הרוכש באופן כזה או אחר. במקום זאת, עדיף לחברות לייצר עזרים בעלי ערך נתפס גבוה וכן עזרים שיסייעו להם למכור את נכסיהם במהירות ובפרמיה גבוהה יותר. עידן סרטי התלת מימד פס מקו הייצור הנוכחי של שנת 2015, ולכן חברות פחות יעדיפו להשקיע סכומים תלת ספרתיים לסרט תדמית הכולל הדמיה ומידול ולעיתים תלת מימד, ויעדיפו להיערך עם סרט מרהיב, המנגיש את הפרויקט וסביבתו אל הצופה. סרט תדמית איכותי מאפשר קבלת עודף גם מ-50,000 שקלים.

שיר הספרי, http://www.shir-hasfari.com/ עוסקת למעלה מעשור במגוון תחומים אסטרטגיים בעולם הנדל"ן והשיווק. כמו כן, צברה ניסיון רב בהופעות תקשורתיות, ומשמשת כפרזנטורית במרבית סרטי התדמית בהפקתה.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד