הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כללי הזהב להפקת סרטי תדמית

20/03/2016
כללי הזהב להפקת סרטי תדמית

הגדירו (ואז צמצמו) את קהל היעד.

הרעיון המרכזי בשיווק הוא העברת המסר שלכם לקהל מסוים מאוד. המוצר או השרות שלכם לא יפנה לכולם. למען האמת, סביר יותר להניח שהוא לא יהיה רלוונטי לרוב האנשים. עליכם לוודא שאתם יוצרים תוכן התפור היטב למידותיהם של אנשים ספציפיים מאוד. זה כמובן כרוך בסיכון מסוים, כי כאשר מצמצמים את המסר חייבים לסנן, ולהשאיר הרבה תכנים בחוץ. אבל האמת היא שהסיכון גבוה הרבה יותר כאשר כוללים את כל המסרים מבלי להותיר שום דבר בחוץ. תוכן שיווקי כללי מאוד, ללא רלוונטיות לקהל יעד מדויק סופו שלא יעניין אף אחד, ולא ישיג אף אחת מהמטרות שהצבתם עבורו.

 

ספרו סיפור חזק היוצר חיבור רגשי

כולנו היינו רוצים לחשוב שאנחנו מקבלים החלטות רציונליות. אך המציאות אומרת שתת-המודע שלנו הוא זה שמקבל את ההחלטות בפועל. למעשה כמעט כל החלטות הרכישה שלנו הן החלטות המונעות על ידי רגש. שמן המנוע של מותג מסוים עשוי להיות ב 23% יותר איכותי מהתחרות, אבל העובדה שהוזכרה בפרסומת שהוא משמש את משאיות מכבי האש, היא זו שתיזכר על ידי הציבור בזמן הרכישה.  סרטי תדמית בימינו נוטים להיות מורכבים מחזרות רבות של עובדות, נתונים ויתרונות. רובם המכריע של הצופים לא שורדים עד לסוף בסרטים אלו. אם אתם רוצים שקהל שלכם יצפה, וגם יזכור את המסר שלכם – אתם חייבים ליצור איתם קשר ברמה הרגשית.

 

אל תספרו לי – הראו לי.

סרטי תדמית הם שיטת השיווק הצומחת במהירות הגבוהה ביותר כיום – ובפער עצום. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד- סרט תדמית יוצר עם הקהל קשר בערוצים רבים בו זמנית – תמונה, שמע וטקסט. למה לטרוח ולשכנע שהמוצר שלכם עובד כשאפשר פשוט להראות אנשים משתמשים בו בנוחות ובהנאה? הפקת סרטי תדמית צוברת פופולריות בגלל שהיא האמצעי היעיל ביותר להעברת אינפורמציה בעידן הפרעת הקשב הגלובאלית בו אנו חיים. סרטים יעילים במיוחד בפעמים בהן אנו נדרשים להסביר משהו שקשה לתיאור במילים. לדוגמא: נסו לשווק בושם איכותי תוך שימוש בהסברים בלבד. זה פשוט בלתי אפשרי. בושם אפשר למכור על ידי יצירת סרט המעביר את התחושות והאווירה שהוא יוצר.

 

הלקוח שלכם הוא העיקר – לא אתם.

הלקוחות שלכם רוצים לדעת כיצד אתם נותנים מענה לדרישות ולבעיות שלהם – זה מה שמעניין אותם. אין להם עניין בהיסטוריה שלכם, או בתהליכים שאתם מנהלים. למרות כל זאת הפקת סרטי תדמית כיום אינה מתבצעת מנקודת מבטו של הלקוח. רוב העסקים ממשיכים להפיק סרטים העוסקים בעצמם. פעם אחת עליכם להיכנס לנעליים של הלקוח שלכם. מה חשוב לו? מהן הבעיות שלו? ואז להציג את החברה שלכם כמקום המספק מענה איכותי לכל אותן בעיות ספציפיות. תנו ללקוח הצופה בסרט שלכם נקודות להזדהות איתן, שבסופו של דבר יגרמו לו לראות את עצמו בסרט שלכם.

.

ספרו מי אתם – לא רק מה אתם עושים.

האינטרנט משנה את חוקי המשחק בעולם השיווק, וכיצד לקוחות מתנהלים מול עסקים. חברות נדרשות לרמה גבוהה ביותר של שקיפות בימינו. זוהי עובדה די חדשה לרוב החברות. להשיג את תשומת ליבם של הלקוחות הוא רק הצעד הראשון. בשלב כלשהו בתהליך העסקה תידרשו לחשוף קצת יותר מידע ממה שהייתם רוצים. מה הם הערכים שלכם? מהן מטרות החברה? למה ללקוח לבחור בנו כאשר מונחות לפתחו אפשרויות בחירה כמעט בלתי מוגבלות? פעם לא הייתה לעניין זה חשיבות. היום יש.

 

יש עוד מספר כללים שאולי תרצו לזכור:

תמיד תדאגו לכלול קריאה לפעולה בסרט שלכם.

סרט הוא תוכן מצוין לקידום בגוגל – וודאו שחברת הקידום שלכם יודעת זאת.

הפצה היא קריטית – הסרט שלכם לא ישיג את מטרותיו אם הוא לא יגיע לקהל היעד שלו.

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד