הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איפה לא כדאי לחסוך...

20/02/2013
איפה לא כדאי לחסוך... (הגדל)

זול מבזבז זמן, וזמן שווה כסף- למה אני מתכוון. פנה אלי חבר וביקש שאביט באתר של החברה שלו. משהו שם לא בדיוק יושב טוב, והוא רצה את העצה שלי. הניסוח לא בדיוק קלע למטרה שהם כיוונו אליה, והתמונה לא בדיוק הביעה את השירות והרושם שהחברה רוצה ליצור.

שאלתי אותו מי צילם את התמונה ומי ניסח, והתשובה היתה "אנחנו ישבנו יחד". זו חברת הייטק, הם עוסקים בהייטק, לא בכתיבה ולא בצילום או גרפיקה, וככה זה באמת נראה. "אני לא יודע לבנות סלולר" אמרתי לו, "אני מניח שאם אשב עכשיו שנה ואלמד איך לבנות טלפון סלולרי, יצא משהו, אבל הוא לא יהיה טוב כמו האייפון, למה אתם עושים דברים שאין לכם מושג בהם?"

לא מעט חברות רוצות לחסוך כסף, האמת היא שכל מי שנמצא בעסקים חייב לחשוב איך הוא חוסך כסף, אבל כשמדובר בניראות שלכם, בשם שלכם, במוניטין שלכם, החיסכון הזה יכול לעלות לכם ביוקר.

במה זה בא לידי ביטוי? אנשים חוסכים בבניית אתר, בניית עמוד פייסבוק, כתיבת תוכן, תיחזוק המוניטין ומנסים לבד. האינטרנט מלא במדריכים (מעולים!) של איך לעשות את זה לבד.
מי שיש לו חוש טכנולוגי, יודע לתפעל תוכנות גרפיות ויודע להשתלט בקלות, ובעיקר במהירות, על ממשקים, הוספת תמונות, וידאו, תפריטים….יכול לעשות את הכל לבד.
הבעיה מתחילה עם מי שחושב שהוא יכול ללמוד לבד, אבל לא באמת שולט בצורה שוטפת בעניין, ומתחיל להיסחף לבזבוז זמן.
איך זה מתחיל?
קונים תבנית לבניית אתר (או מתחילים בוורדפרס למשל), מתחילים "לשחק" איתה, וקוראים מדריכים באינטרנט כיצד לבנות נכון אתר- הלכו בערך 4-5 שעות.
לוקחים קורס מהיר לשימוש בפוטושופ (4 מפגשים של כמה שעות) כדי לדעת איך ליצור תמונות איכותיות – הלכו עוד 15 שעות לפחות.
קוראים כמה מאמרים על כתיבה נכונה של תוכן- עוד שעתיים לפחות.
מאמר או שניים על "איך לבנות עמוד פייסבוק עסקי" ומנסים להטמיע כמה טאבים- בזבזתם עוד שעתיים.

בסיכומו של דבר התבזבזו לכם באזור 25 שעות על משהו שאתם לא ממש מבינים בו, לא הכי טובים בו, והיצירה הזו תהיה הפנים שלכם לעולם החיצון.

אז נכון שיש כאלה שלא מקפידים על האיכות, לא מבזבזים זמן וזורקים משהו לעמוד הפייסבוק שלהם. הגדלים לא בדיוק נכונים, התמונה לא הכי נקייה וחדה, והניסוח צולע ולא פוגע במטרה- וכך זה גם נראה.

כמה כסף שווה שעת עבודה שלכם?
זה החישוב שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מתחילים לעשות את זה בעצמכם.
אם גרפיקאי שיצור לכם תמונות וחברה שתבנה לכם אתר ו/או עמוד פייסבוק יעלו פחות מאשר השעות הארוכות שתבזבזו על "עשה זאת בעצמך" שיצא עקום, קחו מקצוענים שעוסקים בתחום.

התדמית שלכם, הפנים שלכם, המוניטין שלכם, חלון הראווה שלכם- צריכים להיראות נהדר כדי שלקוחות ייכנסו אליכם. אל תהיו חאפרים, תעבדו מקצועי.

 

מתוך הבלוג של גיל לבנוני - מיתוג אישי, ייעוץ תקשורת, ניהול תדמית

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד