הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

המחקר השנתי של גוגל

12/06/2013
המחקר השנתי של גוגל (הגדל)

זו השנה השלישית בה נערך בישראל סקר Our Mobile Planet של Google בשיתוף Ipsos MediaCT. הסקר הבינלאומי, שמקיף עשרות מדינות, בודק את השימוש בטלפונים חכמים בכל מדינה. הוא ממפה את תדירות השימוש במכשיר, אחוזי החדירה שלו לשוק ומגוון הפעולות שהצרכנים עושים בו. התוצאות בישראל מוכיחות כי למרות שהסמארטפונים נכנסו מאוחר לשוק בארץ, רק בשנת 2009 (לעומת ההשקה הגלובלית שנערכה ב-2007), זה לא מפריע לישראלים לעקוף את המדינות הגדולות בעולם כשמדובר בטלפון החכם שלהם.


לכולם יש סמארטפון

ב-2012 עמד שיעור החדירה בישראל של מכשירי טלפון חכמים על 35% בלבד. מספר נמוך יחסית לעומת המדינות הגדולות באירופה. אך שנה חלפה והנתונים מראים על גידול חד במספר המשתמשים. השנה יש כבר ל- 57% מהישראלים מכשיר טלפון חכם. עלייה של 22% לעומת נתוני 2012. המספר מרשים בעיקר לנוכח אחוזי החדירה במדינות הגדולות באירופה. בגרמניה רק 40% מהאוכלוסיה מחזיקים סמארטפונים, בצרפת השיעור עומד על  42% וספרד קצת יותר קרובה לישראל עם 55%.


מובילים בשימוש בסמארטפון

בכל הנוגע לשימוש בטלפון, ישראל במקום הראשון. הישראלים מובילים על פני אירופה וארצות הברית בכל פרמטר אפשרי. אנחנו גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%), משתמשים במפות ומתעדכנים ברשתות חברתיות (82%). הישראלים אפילו אלופים בצפייה בוידיאו במסך קטן עם 77% שצופים בסרטונים באתרי שיתוף כמו YouTube ו-48% שרואים תוכניות טלוויזיה שלמות און ליין.


מחוברים כל הזמן אבל לא חברותיים

נוכחותו התמידית של הסמארטפון אפילו שינתה את הרגלי החיים שלנו וחוללה מהפכה בקודים החברתיים. הסקר גילה ב-2011 כי רק 16% מהישראלים הרגישו נוח להשתמש בטלפונים החכמים במפגשים חברתיים. אך ב-2013 המספר זינק ל-50% שלא מהססים לשלוף את הטלפונים באירועים שכאלו. קפיצה דומה התגלתה בשימוש בהם בבית קפה. ב-2013, 54% שלפו אותם בזמן נישנוש הקרואסון לעומת 30% בלבד ב-2011. מהנתונים השנה ברור כי הישראלים נוהגים להשתמש בטלפון לאורך כל היום ובאופן די תדיר. שימוש הנרחב ביותר בהם מתרחש בעיקר בבית (87%), בעבודה (77%) או על הדרך בזמן נסיעה מהעבודה או הליכה ברחוב (72%).


לא קונים בלי טלפון חכם

הסמארטפון לא נשאר בכיס בזמן קניות. הוא הפך להיות עזר הכרחי בקניה עבור למעלה ממחצית הישראלים. 64% מהנשאלים דיווחו השנה כי השתמשו במכשיר בחנות בזמן שעברו בין המדפים והקולבים. בארצות הברית רק 58% משתמשים נעזרים בסמארטפון בזמן שהותם בחנות ובגרמניה המספר צונח ל- 41%. אך בישראל עדיין לא מתורגלים ברזי הקנייה און ליין עם 31% בלבד לעומת האמריקאים שמובילים עם 46% והבריטים עם 39%.


מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד