הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

השיווק באינטרנט העדכני- חזרה למקומונים?

12/12/2013
השיווק באינטרנט העדכני- חזרה למקומונים? (הגדל)

השיווק באינטרנט התחיל את דרכו כסוג של פרסום להמונים, כזה שאמור להתאים לכל מחיר ולכל סוג של עסק ולא משנה מה הגודל בכלל. הדמוקרטיה, נראתה אז בשיאה המפואר, רק תלחץ כמה קליקים והנה יש לך פרסום זול ויעיל שיכול להביא לך לקוחות ולתת לכל עסק הזדמנות שווה להצליח ובגדול.

לכאורה, הכול נראה מבטיח מאוד. הרי בשורה התחתונה היא, לאינטרנט אין בעלים פרטיים, כזה שיכול לקבוע מחירים ולהשתמש בכוח שלו, כדי להביא את המחירים לרמה שרצויה לו. לכאורה, העלויות אמורות להיות נמוכות והיעילות יחסית גבוהה.

ההצהרות של מייסדי גוגל, לארי וסרגיי טענו גם כן, כי גוגל, בתור שליטה בלעדית של האינטרנט, תיתן הזדמנות שווה לכל העסקים הקטנים והגדולים.

בתור בעל עסק לשיווק באינטרנט וקידום אתרים, אני אישית האמנתי בגדול, הרי הפרסום הממומן היה זול, היה מאוד משתלם לפרסם באינטרנט- ולפעמים זה אפילו הביא תוצאות. לכאורה, אם זה זול- בהחלט שווה את ההשקעה.

אבל הזמנים עברו                          

הבעיה העיקרית של עולם האינטרנט, היתה העובדה שהוא באמת חופשי ופתוח לכולם. אם אתם תוהים, למה זה בעיה, אז אני אשמח להסביר:

אף אחד בעולם לא היה יכול לחזות את הצמיחה האדירה של עולם האינטרנט. עד היום, הנתונים הרשמיים של גוגל מצביעים על כך, שמאות אלפי אתרי אינטרנט נפתחים בכל יום. וזה כבר הרבה מאוד שנים, לאחר שהאינטרנט הגיע לשיאו.

מרבית העסקים הללו הם של בעלי עסקים, בעיקר מה שקרוי עסקים קטנים או עסקים מיקרו קטנים. שזה הרבה יותר מדי עסקים, אפילו בשביל רשת האינטרנט הגדולה.

מחיר הפרסום במנועי החיפוש, באנרים, אתרים וכל האופציות הקיימות, הגיע לרמות שלא נראו מעולם. בתחומים מסוימים בפרסום ברשת- המחירים התחילו להגיע ל20 שקלים לקליק בודד אחד. וזה אפילו לא עבור ליד, כל זה רק עבור הלחיצה והכניסה של הלקוח.

המצב היום- מצדיק מעבר לפרסום במקומונים

המצב כמו שהוא נכון להיום באינטרנט, הוא די לא מרשים. בכל תחום אפשרי ברשת האינטרנט, יש הרבה יותר מדי מתחרים, עד לרמה שרובם הגדול כבר לא יכולים כלל להתפרנס מהמקצוע שלהם. תנסו כל תחום שעולה על דעתכם ותרשמו אותו בגוגל ותראו שיש הרבה יותר מדי אתרים המציעים את השירותים הללו.

מחירי הפרסום והשיווק ברשת כבר עברו מזמן את מחירי המקומונים והפליירים והשילוט חוצות. לכאורה, לאחר שבדקתי קצת מחירי מקומונים, המסקנה המתבקשת היא אחת ויחידה: אם אתה עוסק בתחום השיוק באינטרנט, אולי תנסה לפחות להמליץ ללקוחות שלך לנסות לפרסם קצת בפלטפורמות אחרות מהאינטרנט. יש לי תחושה שכל האנשים העוסקים בשיווק ברשת, יצטרכו להרחיב את השירותים שלהם גם מחוץ לאינטרנט.

 

מרטין בוקסדורף הוא מנכ"ל בול קידום אתרים.

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד