הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד להשתמש באפליקציה להפיכת לקוח חד פעמי לקוח חוזר

15/01/2015
כיצד להשתמש באפליקציה להפיכת לקוח חד פעמי לקוח חוזר

אז יש לעסק שלכם אפליקציה וחלק ניכר מהלקוחות שלכם אפילו הוריד אותו לסמאטרפון אך השאלה היא כיצד להפיק מהאפליקציה את המקסימום כדי שתוכלו לשמר את הקשר עם הלקוחות בצורה טובה יותר, לתת להם ערך מהשימוש באפליקציה וכמובן להגדיל את ההכנסות של העסק.

באם אתם רוצים לשמור על קשר קבוע עם הלקוח, הרי שאפליקציה למובייל הופכת לכלי שיווקי אפקטיבי ביותר. אפליקציה מאפשרת ללקוח להגן על פרטיותו באמצעות הגדרות המכשיר והיא מעניקה חווית מובייל נוחה יותר ומסודרת יותר (חשוב כמובן להשקיע בממשק נוח וקריא). יחד עם זאת, חשוב להישאר רלוונטי ומעניין ללקוח כדי שלא יעלה על דעתו למחוק אותה מהמכשיר.

 

הכלל הראשון הוא להעניק ללקוח את התחושה כי האפליקציה מעניקה לו ערך כבר מהרגע בו החליט להוריד את האפליקציה. למשל, כאשר הלקוח מקבל את עדכון ה"דחיפה" הראשון מיד לאחר מכן שמאשר את הצטרפותו, יש לנצל שטח פרסום יקר זה כדי להציע לו הצעה שיווקית מפתה וחד-פעמית כהטבה על שהוריד את האפליקציה, כגון הנחה על מוצר מסוים או תוספת לארוחה (במקרה ומדובר במסעדה או בית קפה).  

 

השלב השני הוא לרכוש את אמונו של הלקוח וכי המשמעות של הורדת האפליקציה היא לא לקבל הודעות מכירתיות ללא קשר אליו אלא באמצעות פנייה אישית המיועדת רק אליו ולא לעוד עשרות אלפי לקוחות אחרים. כדי לעשות זאת, חשוב לפלח את הרגלי הקנייה של הלקוח – אילו מוצרים רכש בעבר, מהן העדפות הקנייה, אירועים אישיים וכמובן משתנים כגון גיל, מין, אזור מגורים ועוד.  נתונים אלה יכולים לסייע מאוד בשליחת הודעות אישיות המותאמות ללקוח הספציפי ויעודדו אותו לבצע רכישות נוספות בעסק.

 

אפשרות נוספות היא באמצעות יצירת מועדוני לקוחות המבוססים על האפליקציה. גם אם יש כבר לעסק מועדון לקוחות, תוכלו לעודד את הלקוחות הרשומים כבר להוריד את האפליקציה ולבצע את ניהול החברות דרכה, למשל, הכנסת פיצ'ר שמאפשר צבירת נקודות באפליקציה (ולא בכרטיס ניקוב, למשל, כפי שבתי קפה ורשתות נוהגות לעשות), בדיקה של מצב החשבון, קבלת הודעות על מבצעים לחברים ועוד.

הפעלת מועדון לקוחות מאפשרת לבצע פעולות שלא קיימות בכלים שיווקיים קיימים. לדוגמא, אחד מלקוחותינו, בעל חנות מותגי אופנה, מחזיק עמוד פייסבוק של עשרות אלפי חברים אך עד שהקים אפליקציה לחנות, הוא לא הצליח לשמור על קשר אישי וישיר מול מועדון הלקוחות. באמצעות האפליקציה הוא יכול להציע לחברי המועדון הצעות אישיות בהתאם למעקב אחר הרגלי הלקוח והעדפות וכן להציע הצעות במועדים אישיים כגון ימי הולדת.

 

לאחר שכבר יצרתם בסיס של לקוחות נאמנים חשוב למנף את האפליקציה לקידום המותג וחשיפה ללקוחות פוטנציאליים נוספים. כאן הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פייסבוק. באמצעות הרשת החברתית תוכלו להפוך את הלקוח לשגריר שלכם שיפיץ את ההמלצה אודותיכם הלאה. מחקרים מצביעים על כך שהגורם המשפיע ביותר על ההחלטה האם לרכוש מוצר או שירות היא ההמלצה של חבר או בן משפחה ולכן כדאי להתבסס על כך ולבצע קמפיין קידום מכירות המשלב בין האפליקציה לבין הפייסבוק. למשל, לשלוח הודעה באמצעות האפליקציה אל הלקוחות ולהציע להם לשתף את חבריהם ברשת החברתית על הרכישה שביצעו תמורת קבלת הטבה מסוימת. חשוב מאוד כמובן לשמור על מינון נכון שלא יעמיס על הלקוח ויגרום לו תחושה של כעס ומרמור בשל הצפת הודעות.

 

שנת 2015 בפתח ואתם נדרשים לתכנן את הפעילות השיווקית ולהגדיר את המטרות המכירתיות. אפליקציה היא בהחלט דרך מצויינת לעמוד ביעדים אלה בהצלחה. אנחנו כאן כדי לסייע לכם.

 

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת BitFix, המתמחה בפיתוח ואספקת אפליקציות לעסקים קטנים-בינוניים

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד