הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

על תיירות ומחשבים: מדוע גם לצימרים חשוב לעבוד עם מערכת הזמנות ממוחשבת?

15/04/2010

רבות  נאמר ונכתב על שוק האינטרנט והפוטנציאל העסקי הגלום בו. ענף התיירות הוא בין הענפים המובילים בניצול האינטרנט לגידול בהיקף העסקים. מספר הלקוחות שמעדיפים להזמין חדרים בצורה מקוונת הולך וגדל מידי שנה ובתי המלון מחויבים לשפר את השרות המקוון שהם מציעים, על מנת לעמוד בציפיות הלקוח מחד ובתחרות ברשת מאידך.

 

בין אם מדובר בנסיעת עסקים ובין אם מדובר בחופשה, הלקוח מעדיף היום לבצע את כל סידורי ההזמנה און-ליין, ישירות מן השולחן במשרדו, או מן הכורסה הנוחה שבסלון ביתו. האפשרויות הגלומות כיום ברשת מאפשרות לכולנו לתכנן את המסלול, להזמין טיסות, רכב שכור, כרטיסי רכבת, חדרים במלונות, אטרקציות למיניהם ועוד, בשיא הנוחות ובשיא המהירות. הלקוח היום גם יכול לקבל אישורי הזמנה בזמן אמת,  מבלי שיצטרך לוודא זאת טלפונית.

 

נושא שפחות עסקו בו באותו הקשר הוא למה גם צימרים צריכים מערכת הזמנות מתקדמת כמו בתי מלון?

 

מחד גיסא, בעלי הצימרים לא רואים צורך להחזיק מערכת מלונאית לעסק שמנהל פחות מעשרה חדרים בד"כ. מאידך, בשל התחרות הרבה, מפרסמים אותם בעלי הצימרים בכל פורטל נופש אפשרי את מרכולתם. הפורטלים אלו יוצרים את האשליה שניתן להזמין דרכם חדר בצימר. הלקוח ממלא את כל הפרטים הנדרשים כגון: תאריך הגעה, תאריך עזיבה, פרטים אישיים ואולי אפילו פרטי כרטיס אשראי ויוצא מתוך הנחה שהבקשה שלו נקלטה.

בפועל, במקרה הטוב, הנתונים אלו נשלחים לבעלי הצימרים בצורת הודעת דואר אלקטרוני, ואין שום וודאות שהמייל הזה נקרא וטופל ע"י בעלי הצימר.  מה שבטוח הוא שהנתונים בטח אינם נכנסים באופן אוטומטי למערכת מלונאית באתר האירוח, פשוט כי אין אחת כזו.

 

הבעיות שצצות כתוצאה מהיעדרה של מערכת הזמנות מסודרת הן רבות. במקרים רבים, מנהלים את האירוח בני זוג שניתן לפנות לכל אחד מהם ישירות לנייד ולהזמין מקום. לא תמיד בכל רגע נתון בני הזוג (או פנקסיהם) מסונכרנים ובהחלט ייתכן ששניהם יקבלו הזמנה לאותו חדר לאותו תאריך, במקרים קיצוניים יגיעו האורחים לצימר ולא יהיה מי שיקבל אותם כי לא ידע על הגעתם. ברגע שתחלחל ההבנה כי במקום לשרוף אנרגיה כל היום בשיבוצים ותיאומים ידניים עדיף להשקיע את האנרגיה בדברים החשובים באמת (שדרוג האווירה במקום, בניית התדמית ושיווק העסק) ולתת למערכת מלונאית ממוחשבת לדאוג לכך, כך יגדיל בעל הצימר לשפר את רמת השירות ולהוסיף לעצמו מתארחים.

 

הפתרון לא בשמיים אבל כן בעננים

 

 חשוב לציין כי העלויות הם לא בשמיים. בדרך כלל מדובר בהשקעה ראשונית די צנועה שלא עולה על עלות שיפוץ חדר,  דמי שרות חודשיים עבור תמיכה ותחזוקה ועמלות נמוכות עבור ההזמנות המקוונות. מהניסיון שלנו, החזר ההשקעה על העלות החודשית מתקבל כבר עם ההכנסה מהלילה הראשון בהזמנה האינטרנטית הראשונה באותו החודש. התמורה עבור ההשקעה הזו היא מעל ומעבר – גם תמיכה צמודה בהפעלת המערכת, גם התייעלות בתפעול העסק, גם שיפור בניתוח הביצועים וגם הגדלת התפוסה.

 

 

הפתרון האידיאלי עבור כל הצימרים ומלונות הבוטיק הוא שירות בענן. מדוב בשירות של אתר אינטרנט, אליו יהיו מנויים בעלי הצימר, ודרכו ויבצעו את כל הטיפול בהזמנות, כשהתשלום ייעשה על פי כמות השימוש. שירות זה נעשה כיום בבתי האירוח של קיבוץ ניר דוד. קבוצת מיחשוב, החלוצה בתחום של מיחשוב בתי מלון בארץ, מנהלת עבור הקיבוץ את כל מערך ההזמנות וניר דוד משלמים לפי מספר הזמנות.

 

ובינתיים בתי המלון ממשיכים להתייעל

 

קבוצת מיחשוב מציעה שורה של פתרונות תוכנה לעסקים בענף האירוח. בימים שוקדת החברה על מספר פתרונות בתחום הזמנות חדרים מקוונות בזמן אמת. אחד המוצרים החדשים שלנו, Profit Online Reservation, הוא מוצר המאפשר ללקוח להזמין חדרים מתוך אתר האינטרנט של בית המלון.

 

מיתרונות המוצר: הלקוח לא חשוף למתחרים של המלון ולא פוגש שום קישור שעשוי להוביל אותו למאגר כלשהו של בתי מלון אחרים, בזכות החיבור עם המערכת המלונאית המקומית, הלקוח מזמין מתוך מלאי החדרים הפנויים ואין צורך בהקצאת חדרים עבור ההזמנות האינטרנטיות, כשהלקוח מסיים להכניס את כל פרטי ההזמנה מתאפשרת יצירת הזמנה אוטומטית במערכת המלונאית המקומית של בית המלון ללא התערבות פקיד ושליחת אישור הזמנה ללקוח, הפתרון מאפשר שליטה ובקרה על כמויות החדרים המוצעים לשוק האינטרנט, המערכת מאפשרת מכירת שירותים נוספים ללקוח בתוספת תשלום כגון טיפולי ספא, אטרקציות וכל מוצר אחר שיכול להתווסף להזמנה ולהגדיל את ערכה הכספי, המערכת מאפשרת בניית מועדון לקוחות והפצת ניוזלטר, דוחות סטטיסטיים על מכירות האינטרנט של בית המלון.

 

חשיפה למנועי הזמנות בינלאומיים

 

מוצר אחר שישוחרר בקרוב נקרא Profit IDS Connectivity. מיתרונות Profit IDS Connectivity: חשיפה למנועי ההזמנות האינטרנטיים הבינלאומיים כגון Expedia ו- Hotel.com עם פוטנציאל הזמנות גדול מכל העולם, אפשרות לקליטת הזמנות אל תוך המערכת המלונאית המקומית באופן אוטומטי ללא התערבות פקיד, אפשרות לעדכן את נתוני המלון במערכת הIDS לגבי זמינות חדרים ומחירים מתוך המערכת המלונאית, הממשק מגן על המלון מפני טעויות שעלולות לגרום להתחייבות שהמלון לא יכול לעמוד בהם, וכן בודק את זמינות החדרים ויכול להתריע על הקצאה מעבר למלאי הזמין.

מניהול בתי מלון לניהול יעיל של אטרקציות ופעילויות פנאי


כל נופש/ת מצפה לקבל את השירות האיכותי ביותר מהמקום בו הוא בוחר להתארח, אבל האם השירות  והאיכות מסתיימים בין ארבעת קירות החדר?

נופש ישראלי  משפחתי טיפוסי מתאפיין לרוב בסדרת ביקורים חטופים במקומות ציון שנמצאים "על הדרך". טיול לפארק הסמוך, ביקור בבית הבד וטעימות יין וגבינות ביקבים ובמחלבות המקומיים, הן חלק  מהפעילויות הנהוגות בנופש. אי לכך, כדי לקלוע לשביעות רצונו של הלקוח כדאי להשקיע גם בדרך אל  היעד.


Profit Parks
היא מערכת לניהול אתרי אטרקציות, מרכזי מבקרים ומוזיאונים. המערכת תומכת בכל תהליך הטיפול בלקוח, בין אם הוא בודד או מיצג קבוצה, החל משלב ההתעניינות, דרך בניית מסלול המותאם ללקוח ועד לקליטת הקבוצה / מבקר בהגיעו לאתר. המערכת מנהלת גם את מערך המדריכים, כישוריהם, סידור העבודה שלהם ושיבוצם בפעילויות השונות, ותומכת בעבודה מול סוכנים ומול המוסד המזמין.  המוצר כולל גם ממשק הנהלת החשבונות המשמש לצורך דיווח אוטומטי על הכנסות לפי פעילויות ולצורך התחשבנות מול סוכנים. בין לקוחותיה הגדולים של המערכת ניתן למנות את: עיר המלכים, חמת גדר, מצפה תת-ימי באילת, מרכז רבין, בנק ישראל, קייקי כפר בלום וראפטינג נהר הירדן.

*הכותב הינו מנהל חטיבת אירוח ופנאי בקבוצת מיחשוב

מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד