הפוך לעמוד הבית

קריירה שנייה או שלישית - מהיכן להתחיל

9/03/2016
קריירה שנייה או שלישית - מהיכן להתחיל

כמה פעמים חלמת לעזוב את משרת ההייטק "הנוחה" שלך ולפתוח עסק עצמאי כזה שיבטא את הכישרונות הטבעיים שלך? או שאולי את מרגישה בתוכך שהגיע הזמן לעשות הסבה מקצועית, ולהקים עסק. יש לך ידע.  רכשת ניסיון.  רוצה לנהל את היומן שלך בעצמך. לרגל יום האישה הבינלאומי, תחדד גרסיאלה שפירו גולדמן, מייסדת מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה, מומחית לליווי נשים במעברי קריירה לעצמאות ובהקמה ופיתוח עסקים, שעברה תהליך דומה בעצמה, בגיל 50 המכובד, את השלים בדרך לפיסגה העסקית 

את הולכת לעבודה כל יום, התנאים על פניו טובים, כולם כבר מכירים אותך ואת היכולות שלך, ואת? לכאורה הכל בסדר, אך בתוכך את מרגישה מועקה.  משהו ריק מבפנים. את רוצה לעשות שינוי,אבל אינך יודעת עדיין איזה שינוי בדיוק.  רגשות של פחד וחוסר ודאות מפתיעים אותך פתאום. אך ההכרה ברצונות הכנים שלך, מסמלת את השלב הראשון בדרך לצמד המילים, שלעיתים יכול מאוד "להלחיץ"  – שינוי קריירה.

מדוע " פתאום" המקצוע שלך כבר לא כל כך מעניין אותך?

ברוב המקרים ולרובנו, יש את הנטייה לעסוק במשך עשרות שנים במקצוע אותו למדנו בגיל צעיר, סוג של חוזה לא כתוב ביננו לבין עצמנו. אך מה השתנה מאז? אנחנו מתלהבות מדברים אחרים, למדנו להכיר את עצמנו יותר, החיים שלנו השתנו ואיתם סדרי העדיפויות שלנו, פיתחנו תחומי עניין חדשים, וכן – גם כישרונות חבויים. לכן התחושה שאנחנו רוצות לחדש, גם אם מדובר בנושא מהותי כמו קריירה או מקצוע, היא טבעית לחלוטין, דבר ראשון כדי להתחיל בתהליך, הרגישי טוב עם עצמך.

מתי תפני לקריירה שנייה?

ישנם מספר מאפיינים לתקופות בהן נרצה לעשות שינוי קריירה, יכול להיות שהילדים שלך כבר גדלו, והרצון להיות יחד איתם בצהריים כשהם חוזרים מהגנים ומבתי הספר, הפך פחות רלוונטי. יכול להיות שיצאת לפנסיה ממש עכשיו, והגיע זמן להגשמת החלום הפרטי שלך.  לעיתים גם משבר בחיים גורם לך לחשוב על "תכנון מסלול מחדש". אולי למדת, רכשת ניסיון בתחום מסוים, או שיש לך רעיונות יצירתיים והגיע הזמן לפעול למימושם.

מניסוני האישי, גם בגיל 53 , במעמד של מנהלת בכירה, עם כל התנאים הנוחים, במשרה מתגמלת וכשאת מאד מוערכת בחברה, אפשר לעשות את השינוי ולצאת לדרך עצמאית! הסיפוק והתגמול האישי בהקמת עסק משלך, משכיחים מהר מאד את "כלוב הזהב" ששהית בו. מה גם שאת מאד עסוקה ומלאת אמביציה לפעול ולהתקדם, כך שאין זמן לשקוע במה שהיה פעם

הצעד הראשון – הכירי את עצמך תחילה

אחד הדברים המשמעותיים ואולי המאתגרים ביותר הוא לדעת מה את רוצה? להתבונן רגע אחד פנימה ולהבין מה תרצי לעשות "כשתהיי גדולה", איך לממש את הפוטנציאל שלך? אילו מיומנויות עלייך לפתח לקראת השינוי המבוקש והאם נכון לך להיות עצמאית בשטח או שכירה בתנאים קבועים?

תעשי חושבים ביחד עם מומחים

אני מבינה אותך, את מהססת.  לא יודעת איך לעשות את הצעד הראשון. כדי לקבל את הדחיפה הראשונה, זו שתאפשר לך לעשות צעד משמעותי בדרך לשינוי קריירה ותעניק לך כלים מקצועיים לעשות את השינוי בדרך הנכונה עבורך, חשוב שתתכנני את צעדייך בעזרת מומחים בתחומם. רואה חשבון שיבנה איתך תכנית כלכלית לשנה ועד החמש שנים הראשונות לעסק, מנטור עסקי או שיווקי, שיסייע לך לסלול את הדרך ויבחן ביחד איתך את הכלים שעומדים לרשותך, מתוקף ניסיונו.

 

בתהליך המאתגר הזה של שינוי קריירה, ישנם כמה שלבים, שרצוי מאד להתעכב אליהם בדרך לשלמות הפנימית שלך ולהצלחה העסקית :   

·         לזהות את הפחד ולהעז – חשוב שתדעי לזהות את הפחדים והחסמים שמונעים ממך לעשות את השינוי ולהבין איך ניתן להתגבר עליהם.

·         להכין את עצמך לשינוי – זיהוי התשוקה האמיתית שבתוכך והייחודיות הטבעית שבך בתחילת הדרך, יוכלו לסייע לך לתרגם אותם לפוטנציאל עסקי מנצח. זהו תהליך מעצים שאין כמוהו. החכמה של עסק מצליח הוא להפוך את הייחודיות שלו לגורם עסקי מבדל, וכך ליצור עסק נכון מהיסודות, ולבנות מיתוג שיהפוך אותך למובילה בתחומך.

·         מהם הכלים שעומדים לרשותי? השפע כיום יכול לסחרר ומאד לבלבל את מי שלא בקיא בעולם השיווק. חשוב שתחדדי את ההבנה והכישורים שלך על מנת לבחון מהי הנוסחה להצלחה בשוק העסק החדש שלך. תלמדי מיומנויות חדשות, תפתחי עמוד בפייסבוק, תצרי מוצרים, תלמדי לשווק, כתיבה משכנעת, כיצד לתמחר וכיצד למכור.

·         אחרי שמבינים איך לעשות את כל אלו, תתחילי להנות מהדרך. תתמלאי באנרגיות, הניעי את עצמך לפעולה, ותעריכי את האפשרות שלך לעבוד ולהתפרנס ממה שאת הכי אוהבת וליהנות מאיכות חייך

·         והכי חשוב, תאמיני שאת יכולה להיות כל מי שאת רוצה!

הכותבת היא גרסיאלה שפירו-גולדמן, מנטורית להצלחה עסקית שיווקית.
מנכ"לית
מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה ומנכ"לית חברת מחלקת שיווק, תשאירו את זה לנו. אשת שיווק 35 שנה. מייסדת שיטת מב"מ: מיקוד, בידול ומיתוג לפריצת דרך עסקית.  מגדלת דור של עצמאיים מוגשמים, מצליחים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים

עבור לתוכן העמוד