הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

10 עצות שיווקיות לעסק הקטן

22/02/2007

מדי שנה נסגרים בישראל כ- 45,000 עסקים קטנים שנכשלו, כך מדווחת הרשות לעסקים קטנים, כתוצאה משיווק לקוי וידע חסר בתחום זה. כשלון בסדר גודל כזה משפיע לא רק על בעלי העסק ומשפחותיהם אלא גם על עשרות ספקים שעבדו עמם, על הבנקים ש"ספגו" נפילה של עשרות אלפי עסקים ועל האזרח הקטן שנאלץ לשלם עמלות וריביות גבוהות בכדי לאזן את אובדן ההכנסה. בעלי העסקים הקטנים מתחלקים לשלושה "טיפוסים":

  1. בעל עסק שעבד כשכיר ורכש ידע בתחום מסוים או לחלופין הוכשר בצורה טובה במקצוע מסוים והחליט לפתוח עסק באותו התחום.
  2. בעל עסק שחשב כי על-ידי פתיחת העסק יוכל להרוויח כסף רב.
  3. בעל העסק שהחליט להגשים את חלומו.

מחקרים מצביעים כי הסיבה הנפוצה ביותר לכישלון היא שיווק לקוי וחוסר ידע בתחום זה ועל כן ייטב אם בעלי העסקים הקטנים יישמו 10 כללים פשוטים שימנעו מהעסק שלהם להצטרף לרשימה המפוקפקת של עסקים שנכשלו, ואלו הם הכללים:

  1. בניגוד לדעה הרווחת הגורסת כי ישנם תחומים שאין צורך בקידומם ובשיווקם – אין זה כך. כל תחום "זקוק" לקידום מכירות ולשיווק ועל כן דאג להקציב סכום כסף מתאים מדי חודש לנושא זה.
  2. שם המשחק בתחום השיווק וקידום המכירות הוא כמות. לכן, אם אין בידך כעת תקציב לסוכן מכירות, גם פלאיירים יעשו את העבודה, לפחות בינתיים.
  3. הגדר לעצמך מיהו קהל היעד אליו אתה פונה ומקד את השיווק, כך תחסוך הוצאות שיווק מיותרות.
  4. ברר עם קהל היעד מה מעניין אותו ודאג לקדם רק את אותו שירות או מוצר.
  5. מודעה פרסומית שצריכה לקדם מוצר או שירות, אינה צריכה להיות גדושה בפרטים או עמוסה בתמונות – זה לא יגביר מכירה. 
  6. במודעת פרסומת אל תעשה שימוש ביותר מ- 2-3 גופנים. שימוש מוגזם בגופנים שונים יגרום לקורא ברוב המקרים לדלג על המודעה שלך.
  7. הקפד על הפרדה שיווקית בין קהל הלקוחות הקיימים לקהל לקוחות חדש.
  8. דאג להמשיך ולשווק באופן קבוע לקהל הלקוחות הקיים – שימור הלקוחות הקיימים יעלה לך פחות בהשוואה לגיוס לקוח חדש.
  9. פרסום מוצלח לא מפסיקים, אלא רק מחזקים.
  10. לעולם אל תניח שיש לך די לקוחות, אחד מכללי המפתח בעולם העסקים גורס כי מה שלא עולה – יורד.

 *הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת הייעוץ העסקי "סקסס".

מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד