הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מצב הרו"ח: הנהלת חשבונות ככלי שיווקי

3/05/2007

כל עסק נזקק לשירותי הנהלת חשבונות, אולם האם חשבתם פעם על הרעיון שבכרטסת הנהלת החשבונות מסתתר מידע שיווקי שיכול לתרום רבות להתפתחות העסק?

את המידע הטמון בכרטיסי הנהלת חשבונות, יכול בעל עסק לתרגם לפעילות שיווקית שתוצאתה הישירה היא רווח לעסק.

 

לאחר שנים רבות בהן עבדתי הן כשכיר בתפקיד מנהל חשבונות ראשי במטה חברת הכשרת הישוב והן כבעל משרד לייעוץ מס ושירותי הנהח"ש לעסקים וחברות, ולאחר שעברתי הכשרה שיווקית בקורסים שונים, הבנתי כי בכרטסת ה"טכנית" של הנהח"ש טמון מידע וידע רב היכול לסייע לבית העסק לשמר לקוחות ואף להגדיל מכירות. על סמך נסיוני והידע שרכשתי, פיתחתי מודול ממוחשב שמעניק כלים שיווקים המבוססים על מסד הנתונים הנמצא בכרטסת הנהח"ש".

 

כיום יכול בית העסק לקבל נתונים המאפשרים לו לנהל את מערך המכירות ללקוחותיו ולשמור על קשרי לקוחות ברמה גבוהה תוך ניצול מערכות מחשב הקיימות בהנהח"ש", וזאת ללא צורך בהקמת מערכת ניהול לקוחות, גיוס כוח אדם נוסף והשקעת מגוון משאבים.

 

איך זה עובד בפועל?

 

באופן שוטף מעביר העסק נתונים "רגילים" לצורך ביצוע הנהלת חשבונות. בהתאם לצרכי העסק, משתמש חקק בתוכנות המפיקות דוחות שימושיים לניהול העסק ו"גוזר" מהדוחות נתונים המסייעים בפעילות שיווקית של העסק. לדוגמא:

 

1. תדירות הרכישות של לקוחות קבועים- ניתוח דפוסי קנייה של לקוחות קבועים:

   כלי ניהולי המאפשר לאתר את הלקוחות הקבועים והרווחים של העסק ולחילופין יכול להציף 

   ירידה בתדירות רכישה. בשני המקרים ניתן לייצר פעילות המחזקת את הקשר עם הלקוח.

  היתרון עבור בעל העסק הוא ברור- היכולת "להישאר עם אצבע על הדופק" בכל הנוגע

  לשימור הלקוחות ולא "להתעורר מאוחר מדי" לאחר שהלקוח עבר לבצע רכישותיו אצל

  המתחרים.

 

2. אירועי לקוחות- הפקת  דו"ח אירועים אישיים של הלקוחות: שליחת דיוור שיווקי מתאים במועד  יום ההולדת, יום הנישואים, וכד' של הלקוח. 

 

3. פילוח מצבת לקוחות – יצירת דיוור לפי קבוצות לקוחות ומיקוד הפרסום והשיווק לאותה קבוצת לקוחות על פי מאפייניה וכפועל יוצא- הגדלת רווחי העסק בצורה מושכלת.

 

* גדעון חקק הנו יועץ מס ומנכ"ל חברת "חשיבה ניהולית". 

מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד