הפוך לעמוד הבית

כיצד להפוך שיווק לתוצאה?

11/02/2013
כיצד להפוך שיווק לתוצאה? (הגדל)

שיווק. כולם מדברים על זה בהקשר לעסק שלהם ורוצים לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר. אבל לאחר שנקטתם בכל פעולה שיווקית אפשרית, הגיע הזמן להפוך את השיווק לתוצאה מול לקוח קיים ולקוח פוטנציאלי. אז עושים זאת נכון? באמצעות ניוזלטר ומערכת שיווק אלקטרוני כמובן.

מהו ניוזלטר?

ניוזלטר נשלח במערכת שלח מסר, ומטרתו היא לשלוח דרך מיילים ברשימת תפוצה הודעות ללקוחות הנוגעות להטבות ומבצעים, והכל בשליחה של תכתובת עסקית ללקוח שתשאיר אתכם בתודעתו.

שמירה על קשר עם הלקוח

לאחר שאספתם רשימת תפוצה באמצעות דרכים כגון: יצירת מועדון לקוחות, מילוי משובים, איסוף נתונים וכדומה. חשוב ליצור רשימה עדכנית של כל לקוח שעבר בעסק שלכם. חשוב לקחת פרטי אי מייל וכתובות על מנת לשמור על קשר. את כל זאת ניתן לעשות על ידי מערכת שיווק אלקטרוני המייצרת דיוור אלקטרוני יעיל יותר.

הישארו אטרקטיביים

שליחת ניוזלטר ודיוור ישיר הם דרך מעולה להיכנס ולהישאר לליבו של הלקוח. ובכל זאת, חשוב גם בשליחה להיות אטרקטיביים ורלוונטיים. לדוגמא: אם אנו בתקופת החורף, יש להציע מבצעים מפנקים הקשורים לחורף, אם קיים טרנד חדש נסו לזרום עימו ולשמור על עדכניות.

היו מדויקים במסרים ללקוחות

כאשר אתם משתמשים במערכת ניוזלטר או דיוור ישיר לשמירה על קשר עם הלקוח, יש להקפיד להתאים את המסרים כמו גם את: המבצעים, העדכונים, החדשות, הטיפים והעצות לקהל היעד. עדכונים ומסרים שאינם רלוונטיים עלולים ליצור אנטגוניזם של הלקוח כלפיכם.

דברו בשפת הלקוח

היו אישיים והקפידו לשמור על הטון המתאים לשפת הלקוח. לדוגמא: אם מדובר בקהל יעד מבוגר במצב סוציו אקונומי גבוה, הסוחר בבורסה, והמוצר שלכם קשור למסחר, יש לבדוק מהם המושגים השגורים בפיהם של הלקוחות ועולם התוכן הבורסאי. לכן, נסו לדבר בשפה הנכונה והרלוונטית עבורם.

פרגנו לעצמכם

אל תשכחו לציין את החוזקות והיתרונות שלכם אל מול הלקוח בכל זמן באמצעות דיוור ישיר או ניוזלטר. הדגישו בשליחת הניוזלטר את התועלות שלכם ללקוח, הדגישו את איכות המוצר והשירות והיו עקביים המסרים. ובכל זאת חשוב לא להעמיס תוכן אך לשדר עקביות על מנת להיכנס לתודעת הלקוח.

לסיכום נאמר של מנת ליצור מקסימום אטרקטיביות בשיווק, חשוב לסמן את הלקוחות הטובים, לאתר מובילי דעת קהל ולדאוג כל הזמן לשלוח את לחמכם על פני המים. בצורה זאת תוכלו לנצל עד תום את המהלכים השיווקים בהם השקעת זמן ומשאבים רבים.

הכותב - אסף שטרן, הינו מנכ"ל חברת קומסטאר

מאמרים נוספים בנושא קשרי לקוחות ושירות לקוחות

עבור לתוכן העמוד