הפוך לעמוד הבית

למי איכפת מהניוזלטר שלכם?

1/05/2014
למי איכפת מהניוזלטר שלכם? (הגדל)

רבים מתייעצים איתי לגבי בניית הניוזלטר שלהם. כן, כן, גם חברות גדולות ומותגים מובילים מוצאים עצמם בדילמה. מצד אחד הם רוצים תקשורת רציפה עם לקוחותיהם ומהצד השני הם רוצים שיקראו את מה שהם כותבים ויעריכו את התוכן. בסופו של יום, לא כיף לכתוב בשביל לכתוב. וזה גם לא יעיל עסקית. חשבתי שתשמחו לקבל כמה טיפים אותם קיבצתי. מקווה שזה יחסוך לכם זמן ויהפוך את הניוזלטר שלכם לנכון יותר ומשיג את מטרתו.

 

1.      היו ממוקדי קהל

בטרם תחליטו באילו תכנים יעסוק הניוזלטר שלכם,  קחו לעצמכם מספר דקות כדי לחשוב היטב מיהו קהל הקוראים שלכם, מהם מאפייניו הדמוגרפיים ובאילו תחומים הוא מתעניין. למשל, ריבוי פרטים ועומס מידע פחות מעניין נשים בגילאי האמצע (40+). לעומת זאת, מה שיצור עניין ויניע לקריאה, זו בעיקר כותרת מזמינה הפונה לצורך האמיתי של הקורא ומדברת בגובה העיניים.

2.      תגוונו

כפי שעיתון מורכב ממספר מדורים שונים, אשר כל אחד מהם עוסק בעולם תוכן אחר, כך גם הניוזלטר שלך  צריך לשלב תכנים מגוונים. שימוש בכותרת משנה יסייע לתחום ויזואלית את קבוצות התוכן בדיוור וימשוך מגוון קהלים בהתאם למה שמעניין אותם. להלן מספר רעיונות למדורים שניתן לשלב: תגובות לעורך, ביקורות גולשים, חדשות ומאמרים נצפים ביותר. כמו כן, טיפים והמלצות גולשים יכולים להוסיף עניין ולגרות לקריאה.

3.      תשאלו שאלות

אחד הפרמטרים אשר יקבעו את איכותו ומקצועיותו של התוכןהם דיוק ומהימנות המידע המוצג בו. לכן, בשלב הכתיבה וודאו כי העובדות והנתונים המוצגים בטקסט נכונים ומדויקים. לצורך כך היעזרו ב-6 שאלות מנחות שהן הבסיס לכל כתיבה עיתונאית: מי, מה , מתי, איפה, למה ואיך. אם הצלחתם לשלב במאמר את כל 6 השאלות, סימן שעשיתם עבודה איכותית, אך במידה ולא, רצוי שתחזרו לעשות קצת שיעורי בית כדי להציג מידע מלא לקוראים שלכם. נכון שיצירת מידע מדויק ומפורט מצריך השקעת זמן, אך זוהי ללא ספק השקעה משתלמת, בייחוד אם הצבתם למטרה לאפשר לקוראים להשמיע את קולם באמצעות הניוזלטר.

4.      במידת הצורך בצעו מחקר

ישנם מקרים בהם כתיבה סובייקטיבית עלולה לפגוע באמינותכם כאנשי מקצוע. ללא ביצוע מחקר ראוי הנכם מסתכנים בכתיבת מידע שגוי או לא מדויק, דבר אשר עלול לבלבל את הקהל ואף להסב נזק. כדי ליצור תוכן מהימן הקפידו לשלב במידע  נתונים סטטיסטיים, ביקורות, ציטוטים ממקור ראשון והפנו את הקורא למקורות מהם המידע נלקח. כל אלה מבססים את מעמדכם כמומחים, מעידים על עבודה יסודית ויוצרים תחושה של אמינות בכם ובתוכן שהנכם מייצרים.  

 

כתבו באופן שבו יבינו אתכם

כתבו בגובה העיניים והמנעו מניסוחים מורכבים ומאולצים. השתמשו במילים שקל להבין אותן ובמשפטים קצרים ופשוטים. השתדלו להימנע מפירוט יתר ומעומס בטקסט. זכרו כי הקוראים שלכם מאוד עסוקים, מדי יום הם מוצפים במידע רב ולכן אין להם את הזמן הדרוש לקריאת ניוזלטר עמוס ומפורט מדי. היו ממוקדים, צרו תוכן קצר אך קולע, כמו שנאמר "כל המוסיף גורע".

5.      השתמשו בכותרות מעניינות

כתבו כותרת דינאמית שמעוררת עניין ומגרה לקריאה. קח בחשבון, כי ללא כותרת מעניינת רוב הסיכויים שמרבית מהקוראים פשוט ידלגו על הדיוור שלכם ולא יקראו את תוכנו. כותרת מעניינת יוצרת עניין בטקסט ומגרה לקריאה. היא מהווה את אחד ממפתחות ההצלחה ליצירת קהל קוראים נאמן, שכן כותרת כתובה היטב פירושה מאמר כתוב היטב וכפועל יוצא ניוזלטר שכתוב היטב. בנוסף, חשוב מאוד להשתמש בכותרות משנה וזאת במידה והמאמר שלך מכיל מספר יחסית גדול של פסקאות ארוכות. כותרת משנה שוברת את המונוטוניות של הטקסט ומכוונת את הקורא בשלבי הקריאה.

6.      בצעו הגהה לטקסט

זהו אחד השלבים הקריטיים בכל תהליך כתיבת תוכן. בצעו הגהה ובדקו שהטקסט אינו מכיל טעויות הקלדה או שגיאות כתיב. לאחר מכן בצעו עריכה חוזרת לוודא שהקריאה קולחת וזורמת. לעולם אל תסתמכו אך ורק על כלים אוטומטיים לבדיקת איות, הם טובים לבדיקה ראשונית בלבד אך אין כמו הגהה עצמית.  מומלץ אף לרתום אדם אחר שיעבור על הטקסט עם עין רעננה.

בתור אלו שכתבו את הטקסט והתעסקו בו במשך שעות, יהיה לכם קשה לבצע הגהה באופן עצמאי, כך שעין של מישהו אחר תזהה בקלות כל מה שפספסת, טעויות בהקלדה או שגיאות כתיב.  אם תחזרו לעיין במאמר לאחר יום או יומיים, ישנו סיכוי גבוה שתמצאו פסקה או שתיים שניתן לערוך מחדש וכך לשפר את הטקסט אף יותר, לכן אל תתעצלו, עברו על המאמר מספר פעמים נוספות  בטרם פרסומו. זכרו שאפילו כמה פספוסי הקלדה קלים עלולים להרגיז את הקוראים שלך.

 

טיפ לקינוח: לאחר שיצרתם תוכן איכותי, אל תשכחו לשלב מספר תמונות, גדולות ואיכותיות שיעזרו להעביר את המסר הכתוב באופן ויזואלי ומעניין.

 

 

מאת רון רבינוביץ, מנהל השיווק של חברת אקטיב טרייל לדיוור אלקטורני

מאמרים נוספים בנושא קשרי לקוחות ושירות לקוחות

עבור לתוכן העמוד