הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

טיפים לבעל העסק למתן כלים והזדמנויות לעובד המוכר

31/07/2008

מחשבות רבות מתרוצצות בראשו של העובד. מלווה פחדים וחששות,לעיתים מלווה בהיסטריה משהו מגיע בבוקר לעבודה והוא לא תמיד יודע ו/או מכיר את הדרך להשגת היעדים שהצבת לו. נכון,אתה כבעלים של העסק דרשת והוא כעובד מסור חייב לבצע אבל רגע אחד ...האם חשבת על האפשרות שאין לו את היכולת ואת הרפרטואר המילולי לו הוא זקוק כדי להשיג את המכירה? אתה לוחץ ללא הרף,האם זה יוביל אותו עם בטחון ליעד? חשוב שתבין כבעל עסק ,את החשיבות של מתן כלים והזדמנויות לעובד אשר יכולים לשרת את המטרה שלך מאוד משמעותית. כדי שיהיה מסוגל לעמוד בדרישות שלך מן הראוי שתאפשר לו את הסיטואציה.

 

הכשרה :

דאג שיעבור את ההשתלמות הנכונה בתחום המכירות. ידע שווה כוח זו אולי קלישאה אבל עובדת "על בטוח" בכל המקרים. דאג שהעובד ייחשף לשיטות מכירה מגוונות ויידע את הדרך לעמידה באתגרים שהצבת לו.

 

בטחון עצמי:

הכוח הפנימי,הנינוחות ותחושת בטחון במהלך יום העבודה אצל העובד ישפיעו על ההישגים שלו ולצורך כך אתה אמור למצוא את כל הדרכים על מנת שתכשיר בעבורו את הקרקע סוג של "תשתית מחשבתית" נכונה .זכור! כאשר עובד מרגיש לחוץ/מפוחד/ התהליך יהיה קשה ובלתי ניתן כמעט להשגה ויותר מכך-הלקוחות ייחשפו ללחץ וירתעו.

 

ענה על השאלות:

בכל רגע נתון חשוב שידעו כולם- אתה האדם לו יש את כל התשובות. הידע והאפשרות של פתרון בעיות אינפורמציה אשר קיימת אצלך.חובת ההוכחה ראשית - חלה עליך. דאג להעביר מסר שאתה הכתובת לכל שאלה.

 

מודל לחיקוי:

אתה מחויב כלפי עצמך וכלפי הסובבים אותך-צוות העובדים. אתה נמצא תחת "פיקוח" באופן מתמיד ולכן תחת עיניהם הבוחנות של אנשי הצוות תוכיח את עצמך.הראה שניתן לבצע כל מה שביקשת מהם להשיג. החוכמה היא גם לדעת להדגים את השיטה,להציג את הדרך בה אתה בעצמך מאמין,לחשוף את הטכניקה ולגרום להם להבין כי המטרה מושגת במסלול הנכון לביצוע. אתה יכול הם יכולים.  

 

סלחנות וסבלנות:

אתה אמור להפגין יכולות גבוהות של מנהל. ישנם שלבים שאותם צריך לעבור ואין קיצורי דרך. לכל תהליך יש שלבים לביצוע –ההתחלה , האמצע והתוצאה (סוף) שמביא להתחלה חדשה. מעגל המכירות חוזר על עצמו כריטואל קבוע יומיומי אנשי המקצוע שלך ומטעמך מפעילים את כל המשאבים ועומדים בפני אתגרים חדשים שחוזרים על עצמם מבחינת הסיטואציה. שמור על קור רוח,היה רגוע וסלחני כלפי העובד ודאג להעביר לו מסר שאתה יודע ומכיר את הקושי מקרוב וההתמדה ודבקות במטרה היא זו שתעזור לו.

 

בכל הקשור למכירת שירותים ו/או מוצרים בחר ביעדים הגיוניים ובעיקר מדורגים לאורך תקופה. הקפד על כללים מנחים ושמור על עקביות.דאג שגם לך יהיו יעדים בעלי משמעות ועמוד גם אתה באתגר המכירה שאתה קבעת.

 

בתהליכי מכירה כידוע ההשקעה של היום תביא לכך שהלקוח יבין את הצורך וגם אם לא מימש את הקנייה ברגע הראשון עשית עבודה גדולה לעתיד לבוא. לעיתים לקוח זקוק לזמן כדי לעכל את המידע שהועבר אליו. שמור על קשר ובביקור הבא שלו לאחר שתזכיר לו את שעליו דיברתם בפעם קודמת יקדם את הסיכויים והאפשרות של סגירת העסקה איתו בביקור הבא.

 

מ.כ.י.ר.ה.

= מציאות =כשרון = יכולת= רצון = הגשמה

 

 

*הכותב הינו מנכ"ל ובעלים של "פאזל" המתמחים במתן שירותי ליווי שיווקי ויחסי ציבור לתעשיית היופי והאופנה בישראל. Merci1@013.net.il  

מאמרים נוספים בנושא מכירות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד