הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

QR קוד: ככה תהפכו חיסרון ליתרון

25/07/2011

זה פוסט ראשון שאני כותב מזה זמן רב. לא, עוד לא פרשתי מכתיבת הבלוג (ותודו שאי שם אתם מייחלים לרגע הזה) פשוט הייתי במילואים. רק בתקופה יפה כמו מילואים אני מגלה ערכים אציליים כגון: רוח של רעות(עניתי לחבר'ה במילואים ששאלו שאלות מעולם האינטרנט והסלולר), הקרבה עצמית למען המולדת(התייבשתי בשטח) וחתירה למגע (כל פעם שראיתי שקע, דאגתי למגע של האייפון איתו). תיעדתי את המילואים בפייסבוק (אפילו את שלב ההתייבשות), וזה בהחלט שווה פוסט שיגיע בקרוב.

הפעם אני רוצה לכתוב, שוב, על קוד הקיו אר, קוד שמשום מה נורא נורא מרתק אותי (מה זה קוד קיו.אר?). בשבוע האחרון התפרסמו שתי דוגמאות קיצוניות לשימוש חדשני בקוד QR – אדם אחד הטמיע קוד שכזה על המצבה של אימא שלו (קוד שמפנה לאתר לזכרה), ואדם אחר בחר לקעקע את הקוד הזה על הגוף שלו (מי אמר שמשעמם בעולם שלנו?).

אם חושבים על זה, אז די ברור שהחיסרון של הטכנולוגיה הזו היא בעצם העובדה שמדובר בקוד שמפורסם על גבי פרינט. מעצם היותו על פרינט (תמונה שהודפסה), הוא כמובן לא ניתן לעריכה וברגע שקשרנו את הקוד הזה לטקסט מסויים או לכתובת אתר מסוים אנחנו תקועים עם אותה הכתובת… טעות!

קבלו 2 דרכים נהדרות וחינמיות לתפעול מתוחכם יותר של קוד QR:

1. קוד קיו.אר אחד זהה, שתי חנויות שונות: בפוסט "לקדם את הבלוג שלך, עוד דרך מצוינת" ספרתי לכם איך תוכלו בקלות לבנות אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד עבור הבלוג שלכם. אם אשכרה קראתם ויישמתם את מה שכתבתי וכבר בניתם לבלוג שלכם אפליקציה, אז למה שלא תפרסמו לה קוד קיו.אר? אה, רגע, רגע, בטח אתם עוצרים את עצמכם וחושבים שתצטרכו קוד קיו.אר מיוחד עבור כל חנות (כלומר 2 קודים שונים). אז זהו שלא. באמצעות האתר הזה תוכלו ליצור בחינם קוד קיו.אר אחד שהדבר היפה בו הוא שהואמזהה את המכשיר שצילם אותו (אייפון או אנדרואיד), ואז יודע באופן אוטומטי להפנות את מי שסרק את הקוד לאפליקציה שלכם בחנות הרלוונטית, האנדרואיד מרקט או האפסטור.

ברקוד

משהוא יכול להסביר לי מה הקוד הזה??

2. קוד קיו.אר אחד, אלפי אתרים שונים: אוקי, אז יצרתם קוד QR לבלוג שלכם ואז החלטתם, משום מה, להפנות את הקוראים לבלוג שלי (כל הכבוד! החלטה חכמה מאד). איך אתם יכולים לשנות את הכתובת אחרי שכבר הדפסתם את הקוד? פשוט מאד, השתמשו בשירותים של האתר uQR או QRJumps, הם ידאגו לתת לכם קישור ביניים קבוע שיפנה, לפי החלטה שלכם, לקישור יעד סופי. אני אנסה להסביר את הרעיון: הקוד קיו.אר, כאשר הוא מוצג על פרינט, הוא אכן קבוע ואי אפשר לשנות אותו. מרגע שהודפס – הוא תמיד יפנה לאותו קישור. אבל, אם הקישור (הקבוע) יפנה לקישור אחר (שאתם תקבעו, כל פעם שתרצו), אז הקוד קיו.אר שלכם הוא קוד דינמי בהכשר הבד"צ. תחשבו על כל האפשרויות שעומדות לרשותכם: שינוי הפנייה לפי תזמון של זמן (בבוקר יפנה לאתר א', בערב לאתר ב'), לפי תאריך (בתחילת השבוע לאתר א' ובסוף השבוע לאתר ב') או לפי כל רעיון מטורף אחר שתחשבו עליו! זה פשוט גדול!

דף הפייסבוק של Usability Talking

הפוסט התפרסם בבלוג Usability Talking


קוד קיואר

אם הקוד הזה מפנה לבלוג שלי, שם שוב מוצג הקוד הזה - האם מדובר בלולאה שתגרום לקריסת היקום?


 

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד