הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

פבלו רוזנברג ניגן ושר בתחנת הרכבת, ורק מעטים עצרו כדי להקשיב

16/12/2012
פבלו רוזנברג ניגן ושר בתחנת הרכבת, ורק מעטים עצרו כדי להקשיב (הגדל)

"ההופעה" של רוזנברג התקיימה במסגרת ניסוי חברתי ראשון מסוגו שערך מזרחי-טפחות תחת הכותרת: "לפעמים כשלא מקשיבים אפשר לפספס משהו טוב באמת"; הבנק מעלה בימים אלה קמפיין חדש שקורא ללקוחות הבנקים להיות קשובים כדי שלא יפספסו את מהפיכת הבנקאות ההיברידית של מזרחי-טפחות

 

ביום שלישי 11/12 נחשפו מאות עוברי האורח באזור ת"א-רמת גן להתרחשות יוצאת דופן בתחנת רכבת מרכז (סבידור). הזמר פבלו רוזנברג עמד במשך למעלה משעה ב"שרוול" המוביל למתחם הבורסה, ניגן בגיטרה ושר משיריו המוכרים, בעוד שמרבית האזרחים שעברו במקום, התעלמו מהזמר וחלפו על פניו בלי שעצרו ולו לרגע אחד כדי להקשיב להופעה יוצאת הדופן.

 

האירוע המיוחד הזה התקיים במסגרת ניסוי ראשון מסוגו שערך מזרחי-טפחות, בשיתוף הזמר המצליח, שמטרתו היתה לבדוק האם נכונה הטענה כי לפעמים אנשים לא מספיק קשובים ומפספסים בשל כך דברים טובים.

 

קמפיין חדש שמעלה בימים אלה מזרחי-טפחות לבנקאות ההיברידית אשר הושקה לפני שנה, מציג סוגיה חברתית מעניינת: אנשים נוטים שלא להקשיב לנושאים אשר נשמעים להם מעט מורכבים ובשל כך מפספסים הצעות טובות באמת. הקמפיין החדש בכיכובו של דביר בנדק הינו הדרך המקורית של הבנק להציג את הסוגיה הזו באמצעות הומור ולגרום לצופה לעצור ולהקשיב. 

 

"הניסוי החברתי" של מזרחי-טפחות ופבלו רוזנברג בוצע בעבר בארה"ב בשיתוף "וושינגטון פוסט" עם הכנר המפורסם ג'ושוע בל ואח"כ באנגליה עם פול מקרתני, וסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת והמדיה הדיגיטלית. בל הוצב בתחנה רכבת מרכזית ואילו מקרתני עמד בפינה מרכזית הומה וניגן ממיטב שיריו. העוברים ושבים לא זיהו כי מדובר במקרתני והמשיכו בדרכם.  הקונספט והפקת הניסוי החברתי בוצע ע"י חברת "אלנבי".

 

מסקר שערך הבנק בנושא מידת הנכונות והפתיחות של הציבור הישראלי להקשיב להצעות בנושאים אשר אינם מוכרים להם היטב ומעט מורכבים, כדוגמת מעבר או הצטרפות לחברות בתחומים של חברות ביטוח, בנקים, חברות סלולר וקופות חולים עולה נתון מעניין: 84% מהציבור הישראלי מעידים על עצמם כמי שלא תמיד מקשיבים להצעות למעבר לחברות המספקות שירותים שונים, אך בה-בעת מודעים לכך ש"חוסר הקשב" הזה עלול לגרום להם לפספס הצעות טובות באמת.

לפי הנתונים, 57% מכלל הציבור השיבו כי מי שפתוח לשמוע הצעות של בנקים יכול להרוויח מהמעבר לבנק אחר. יצוין, כי בשנת 2012 5% מהציבור עברו בנק ועוד 11% אמרו כי הם שוקלים לעבור בקרוב.  

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד