הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כוסו, כיסו ושיווקו

14/01/2013
כוסו, כיסו ושיווקו (הגדל)

חברת "ריגלי" המשווקת את מסטיק "אורביט" יצאה בקמפיין לא לשגרתי המשולב בפעילות קד"מ – החברה לקחת את הסלוגן המוכר "אוכלים, שותים לועסים" צעד איד קדימה  - באזורי העסקים המרכזיים של ת"א הופצו 100,000 כוסות שתיה חמה ממותגות אל תוך המשרדים השונים. הכוסות מותגו ונעטפו בשפה הגרפית של אורביט כאשר הסלוגן מתנוסס על גבי הכוס ובתחתית כל כוס מסתתרת הפתעה – זוג מסטיקים. בנוסף, אל כל משרד שהגיעו הכוסות הממותגות, הגיע גם ארגז המכיל מאות מסטיקים להנאת העובדים.

בכך, החברה ניסתה ליצור התניה, הרגל, שלאחר כל לגימת כוס קפה (או תה) לועסים. מסטיק אורביט. המטרה כמובן היא לעודד את הצריכה – כאשר המסטיקים ייגמרו הלקוחות ירוצו לקיוסק הסמוך לחדש את המלאי.

 

מאחורי היוזמה עומדת חברת פריקאפס הישראלית, אותה הקימו חמישה חברים שניסו למצוא את דרך השיווק הכי זולה והכי אפקטיבית בו זמנית. "הרגע שבו אדם שותה את הקפה של הבוקר או כל קפה אחר במשך היום הוא רגע של שקט, ריכוז ונכונות לקלוט מסרים חדשים", מסביר איציק קמיליאן (32), מנהל השיווק שבחברה. "חשוב לנו ליצור התניה חיובית כלפי המסרים שמגיעים על גבי הכוסות, כדי להגדיל את פוטנציאל המכירה".

 

קמיליאן וחבריו אביהו ברקוביץ' (28), אורן ברזילי (28), מתן בניטה (25) וניר אלבז (25) ערכו שורה של מחקרי שוק בטרם נולדה החברה, מהם עלה כי מדי שנה שותים בישראל מספר אסטרונומי של 2 מיליארד כוסות קפה. הישראלי הממוצע שותה במהלך יום עבודה חמש כוסות קפה וכל אחת מהן גוזלת ממנו 15 דקות בממוצע.

 

שוק הפרסום כבר גילה את הפוטנציאל הטמון במיזם החדש ועד כה הם כבר הספיקו להוביל קמפיינים עבור אורביט, אוראל-בי, קפה ג'ייקובס, בורגוס בורגר בר וזאוס ספורט. השבוע, לקראת סיום קמפיין מפעל הפיס, נחתם חוזה חדש – הפעם עם בנק ירושלים.

 

"בזמן שכל החברות מנסות להגיע לקהלים מפולחים ברשתות החברתיות אנחנו מאמינים שאין מקום נכון יותר מהשטח", אומר מתן בניטה, מנכ"ל החברה. "אני רוצה לפגוש את הקהל שלי איפה שנוח לו ובזמן שנוח לו, ולא תוך שיטוט אקראי בין אתרי אינטרנט. יש לנו יכולת לבחון בדיוק את מידת החשיפה הודות לברקודים שמספקים נתונים מדויקים. היתרון הנוסף הוא שהכוסות ניתנות למחזור ובכך תרמנו משהו גם לאיכות הסביבה".

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד