הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איגוד השיווק הישראלי מציג: "פרס ההשקה המנצחת"

27/02/2013

לקראת התכנסותה הראשונה של ועדת החדשנות, אשר דנה במהלכי השקה שהצליחו ברבעון האחרון של 2012, נתקבלו בוועדה 16 מהלכי השקה מענפים שונים ומתחומים מגוונים: מתחום האופנה, הקוסמטיקה,  הביטוח, הפיננסים, התקשורת, הפארמה, המחשבים, הספרות, המזון והמשקאות.

 

הוועדה בחרה בארבע השקות מנצחות מתוך המועמדויות:

 

קוקה קולה ישראל– FUZE TEA   - קטגוריית  המשקאות

ידיעות ספרים – טרילוגיית "50 גוונים" – קטגורית נופש ופנאי

חוגלה קימברלי – האגיס בנים-בנות. – קטגוריית מוצרים לילדים ולתינוקות

אסם – קמח שמרים  - קטגוריית המזון

  

הסיבות לזכייה בפרס ההשקה המנצחת - מתוך נימוקי השופטים :

 

קוקה קולה ישראל- FUZE TEA

מהלך ההשקה הציג חדשנות פורצת דרך בכך שהוכיח כי המוצר יותר חשוב מהמותג, בניגוד לחוקי השיווק המקובלים. היה זה המהלך היחידה בעולם בו מותג מצליח ומוביל בצורה משמעותית (עד שהוא הופך להיות שם גנרי לקטגוריה) משיל מעליו את שמו ובוחר שם חדש, כאשר השם הקודם ממשיך להיות משווק לצרכן. מהלך ההשקה של FUZE TEA גרם לצמיחה של 15% במונחים שנתיים בכל הקטגוריה וזכה לחשיפה תקשורתית רחבה ומסיבית שיצרה באזז עצום בקרב הצרכנים, תוך הדגשת  הסיפור המותגי החריג.

 

ידיעות ספרים – טרילוגיית "50 גוונים":

מהלך ההשקה החדשני הצליח למכור ז'אנר נישה אינטימי בקדמת חנויות הספרים בישראל כספרות פופולרית לכל דבר. מהלך ההשקה יצר שינוי משמעותי בקטגוריה, עורר שיח פתוח סביב הנושאים בהם עוסק הספר, הביא להתפתחות טרנדים ומוצרים משלימים, וזכה לתשומת לב צרכנית יוצאת דופן ולחשיפה עצומה בכל סוגי המדיה.

 

חוגלה-קימברלי: האגיס בנים/בנות

מהלך ההשקה מציג חדשנות הן ברמה המוצרית - חיתול המותאם בנפרד לבנים ולבנות ועונה על צורך אמיתי בקטגורייה,  הן ברמה התקשורתית ע"י הבלטת השונות ברובד ההתנהגותי בין תינוקות בנים לתינוקות בנות,  והן ברמה השיווקית  ע"י הפניית צרכנית לגירסה וירטואלית של חנות בנושא הקמפיין.

מהלך ההשקה הציג בהצלחה מוצר פרימיום ששינה את כללי המשחק בקטגוריה והוכיח שצרכנים מוכנים לאמץ מוצרים חדשים, גם אם מחירם גבוה יותר ובלבד שהם מציגים ערך אמיתי ורלוונטי.

 

אסם – קמח שמרים .

מהלך ההשקה מציג חדשנות פורצת דרך ע"י יצירת קטגוריה חדשה לחלוטין : קטגוריה של 'קמח עם שמרים', פרי פיתוח טכנולוגי חדש ומהפכני שמאפשר לייצר קמח שהשמרים כבר נמצאים בתוכו.

קמח השמרים פותח עולם חדש עבור קהל שלם של צרכנים שלא העזו להתעסק עד כה עם שמרים.  המהלך גרם להיפוך מגמה בקטגוריית הקמח, מקיטון ושחיקה לגידול וצמיחה. המהלך זכה לחשיפה פרסומית רחבה, לסיקור נרחב ולביקורות מצוינות בעיתונות ובאינטרנט.

 

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "איגוד השיווק בחר להרים את דגל החדשנות ע"י ציון לשבח של מהלכי השקה חדשניים ומצליחים. אנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות שיווקית, מוצרית ותקשורתית ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה. אנו מברכים את הזוכים ברבעון הראשון של 2012 וקוראים לחברות החתומות על מהלכי השקה מצליחים להגיש במאי 2013 את המועמדות לרבעון הבא ".

בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון – המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. הועדה מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת ועם הבחירה אף מעניקה לחברות הזוכות זכות שימוש בלוגו "ההשקה המנצחת" לקידום המוצרים הזוכים,  למשך שנה מיום הזכייה.

 

ועדת החדשנות של האיגוד תשוב ותתכנס בתחילת מאי הקרוב להענקת פרסי החדשנות לרבעון הראשון של 2013.  בפגישה זו תדון הועדה בהשקות אשר החלו מנובמבר 2012 ואילך.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד