הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בססח משיקה ביטוח אשראי לחברות הפרסום

11/12/2014

אחד הסיכונים הגדולים של חברות הפרסום הוא הסיכון שהם לוקחים אל מול אמצעי המדיה. לעיתים קרובות מדובר בהתחייבות אישית של בעלי המשרד כלפי רכש המדיה, אשר יכול להגיע למיליוני שקלים. לא אחת אנו שומעים על לקוחות ובכלל זה רשתות גדולת שנקלעו לקשיים והגיעו לחדלות פירעון, תוך שהם משאירים חובות כבדים אל מול משרדי הפרסום, כאשר אלו נותרים חשופים באותם סכומים כספיים אל מול אמצעי המדיה. יתרה מזאת, לעיתים אנו עדים למצב בו הלקוח אינו משלם את חובו למשרד הפרסום טרם עליית הקמפיין לאוויר בעודו מותיר למשרד הפרסום לשאת בעלויות שכר העובדים, הפקה, תשלום לספקים חיצוניים ועוד.

מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, עולה כי סך ההוצאה בישראל על פרסום בשנה הינה כ- 3.7 מיליארד ש"ח שרובה עוברת דרך משרדי הפרסום. לפי ניתוח בססח, חברות הפרסום סופגות הפסדים בסך 30 מיליוני שח בשנה בגין חובות לקוחות שפשטו רגל או נקלעו לקשיים כלכליים ולא שילמו את חובם. כדוגמא לפשיטות רגל שגרמו נזקים למשרדי הפרסום בתקופה האחרונה ניתן לציין את: אל מקיאז' (קוסמטיקה), רשת מתאים לי (אופנה) בטר פלייס (רכבים חשמליים) רשת קיקה (ריהוט), רשת 5 נגרים ועוד.

על מנת לתת מענה לבעיה זו, בססח משיקה פוליסת ביטוח סיכוני אשראי ייעודית למשרדי פרסום. תכנית הביטוח תאפשר לחברות הפרסום לבטח אשראי כנגד מצבים שבהם הלקוחות לא ישלמו את חובם עבור קמפיין פרסום. בגיבוש התכנית הסתייעה בססח בניסיון הרב שצברה חברת EULER HERMES חברת ביטוח האשראי הגדולה בעולם ומבעלי בססח, בתחום ביטוח חברות פרסום בעולם.

הפוליסה שמציעה בססח לחברות הפרסום תאפשר להם למקד את גידור סיכוני האשראי ללקוחות פרטיים שהמידע אודות החוסן הפיננסי שלהם אינו ידוע למשרד הפרסום, אך עומד לרשות בססח. נוסף על כך תכנית בססח למשרדי הפרסום תאפשר להם לקבל מהמערכת הבנקאית מימון נוסף לטובת ההון החוזר של משרד הפרסום, תוך מינוף ביטוח האשראי של בססח למטרה זאת.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "זיהנו את הצורך בשוק לאחר פניות רבות שהתקבלו בנושא והחלטנו לתת לו מענה. ההאטה במשק הישראלי מגדילה באחרונה מאוד את הסיכון לקריסת חברות והדבר עלול להסב למשרדי פרסום נזק כבד. מצאנו גם כי לחלק ממשרדי הפרסום נחוץ מימון נוסף ויש באפשרותנו לסייע גם בכך".  

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד