הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איגוד השיווק מביע דאגה מפסיקת ביטוח ישיר

12/04/2016
איגוד השיווק מביע דאגה מפסיקת ביטוח ישיר

איגוד השיווק מגיב לפסילת קמפיין "שוקה" של ביטוח ישיר בפסיקת בית המשפט.

 

"אנו, חברי איגוד השיווק הישראלי, מביעים דאגה עמוקה ממה שנתפס על ידינו כצנזורה של בתי המשפט על פרסומות מסחריות. ההחלטה להוריד את קמפיין "שוקה" של ביטוח ישיר מהאוויר, עלולה ליצור תקדים משמעותי ומסוכן לפיו כל גוף שיראה עצמו נפגע מפרסומת סאטירית או הומוריסטית - יוכל לפעול להסרתה", נכתב בתגובת האיגוד.

 

"הומור, חופש הביטוי והיצירתיות הם נשמת אפו של הפרסום, ואין מהלך לגיטימי יותר מהצגת עמדות סותרות. אנו צופים בדאגה בהפרתו של האיזון העדין ארוך השנים שבין המפרסם לצרכן ורואים בחשש כיצד מתחילה התערבות משפטית מבלי שנוכל לשער לאילו ממדים היא תגיע.

כמו בעבר – כך גם הפעם – יש לתת לצופים האוחזים בשלט להצביע בעד או נגד הקמפיין. הצופים יודעים להרים קול צעקה נגד פרסומות סקסיסטיות או גזעניות, או כאלה שאינן תואמות את הלך הרוח הציבורי. יש לכך דוגמאות רבות ופרסומות אלה ירדו מהמרקע תוך ימים ספורים".

 

אין זה מתפקידו של בית המשפט לצנזר פרסומות בשל אינטרס מובהק של קבוצה זו או אחרת. אין חולק על כך שהפרסומות של ביטוח ישיר הן נשכניות אל מול סוכני הביטוח אולם אין בדבר צידוק  להטלת מגבלה על חופש הביטוי, בעיקר לאור העובדה שבסופו של דבר המהלך השיווקי מעורר ומעודד תחרות, ומאתגר את הצרכן לבחור חכם יותר, ולהרוויח יותר. מחירי הביטוח ירדו בעשרות אחוזים מאז החל הקמפיין הנידון.

כולנו אנשים  שומרי חוק ופסיקתו של בית המשפט הנכבד היא נר לרגלינו. עם זאת אנו מתקשים להבין מדוע מצא לנכון בית המשפט להוריד מהמרקע מהלך המיטיב עם הצרכנים ומגן עליהם.

 

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק, מסרה "אנחנו מתנגדים לכל צנזורה שנעשית בפרסום, כאשר כללי המשחק נשמרים, כפי שהיה במקרה המדובר. יש לכבד את התחרות העיסקית והשיווקית של החברות שמנסות לגייס לקוחות בדרכים יצירתיות ולפעול בדרך של תחרות הוגנת".

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד